Aviseringar
Rensa alla

Stora köttdissartråden!


fistforfight:

Jo kinda does... [ops]

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte ätit kött på länge nu. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sinnessjukdom:

Den njutning ni känner när ni äter kött väger knappast upp för djurens lidande.

ok ifall vi söver ner djuret och sen slaktar det? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sinnessjukdom:

Nä.

Vi äter dem, de äter oss. That's the way it is.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Vi äter dem, de äter oss. That's the way it is.

hahahahahah. det finns bara två djur på jorden som har människor på matsedeln. det är isbjörnen och krokodilen. sedan så försvarar ditt argument inte den industrialiserade köttproduktionen då djuren knappast håller oss i fångenskap.


   
SvaraCitera

Nortexius:

ok ifall vi söver ner djuret och sen slaktar det? [crazy]

Innebär i alla fall en massa ångest för djuret innan nedsövningen. Uppfödningen, transporter osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

hahahahahah. det finns bara två djur på jorden som har människor på matsedeln. det är isbjörnen och krokodilen. sedan så försvarar ditt argument inte den industrialiserade köttproduktionen då djuren knappast håller oss i fångenskap.

Du glömde hajar, tigrar, lejon samt alla andra köttätande djur. Sen äter de upp oss levande, vilket jag skulle tycka var värre än att hållas i fångenskap för att sedan sövas ner och därefter slaktas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Du glömde hajar, tigrar, lejon samt alla andra köttätande djur.

hajar äter bara människor ifall de misstar oss för andra djur, de spottar oftast ut tuggan de tagit igen. tigrar och lejon äter helst inte heller människor, men kan döda oss ifall vi kommer för nära. men vi tillhör inte deras matvanor oavsett.

Uranus:

Sen äter de upp oss levande, vilket jag skulle tycka var värre än att hållas i fångenskap för att sedan sövas ner och därefter slaktas.

jaså? ett slag av en isbjörns ram och du är död. krokodiler drar ner en under vattnet och snurrar en tills man är medvetslös. oavsett vilket så tror jag att frihet men plötslig död är bättre än att hållas i förhållanden som liknar koncentrationsläger för att sedan skållas levande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sinnessjukdom:

Innebär i alla fall en massa ångest för djuret innan nedsövningen

Jag tror du överskattar boskapets intelligens.

Sinnessjukdom:

Uppfödningen, transporter osv.

Det är det enda livet de och deras förfäder känner till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Jag tror du överskattar boskapets intelligens.

Du tror att högre intelligens=större förmåga att känna ångest? [tard]

I så fall borde ju du vara helt jävla känslolös?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

Vad grundar du det på?

Jag grundar det inte på någonting, jag bara citerar stenålderskostförespråkarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

Du tror att högre intelligens=större förmåga att känna ångest?

Ärligt talat bryr jag mig inte ifall några kor nånstans i världen känner ångest. Det är det som är problemet med folk som du när det gäller politik. Ni tänker inte med fakta, ni tänker bara med känslorna. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Ärligt talat bryr jag mig inte ifall några kor nånstans i världen känner ångest. Det är det som är problemet med folk som du när det gäller politik. Ni tänker inte med fakta, ni tänker bara med känslorna.

Har du läst det första inlägget eller? :S det är ju FULLPROPPAT med fakta om vad djurindustrierna gör med världen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaja jag ska sluta äta kött

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

slutar typ nästa vecka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

Har du läst det första inlägget eller? :S det är ju FULLPROPPAT med fakta om vad djurindustrierna gör med världen!

1. Det första argumentet handlade om att rädda mera bruna barn i länder med bistånd (har ingen effekt på mig)

2. Det andra handlade om miljön (bryr mig inte så mycket ifall det blir lite varmare)

3. Det tredje argumentet var etiskt (jag har inga etiska problem med att äta djur)

4. Det fjärde argumentet var för vänsterpack


   
SvaraCitera