Aviseringar
Rensa alla

stora sangriatråden


Ämnesstartare

i denna tråd delar vi med oss om tips kring hur man blandar den ultimata sangrian.

sangria är en drink bestående av rödvin, frukt och sockerdricka/sockerlag. den serveras väl kyld med is, och är awesome. när man druckit upp den har man i princip judisk fruktsallad som med fördel kan ätas. tillsätt bara nötter.

jag är själv rätt ny på området, men då sangria är sommarens drink så ska jag bemästra den innan i höst. jag upplever att det vin man väljer inte är särskilt viktigt, så jag har senaste gångerna använt gredos, till det så har jag tillsatt äpple, apelsin, citron och sockerlag. jag upptäckte snabbt att jag inte gillar kolsyrade varianter, så jag strök sokerdricka/sprite från listan. vill man ha en starkare variant så kan man blanda i diverse starkspriter. har testat med limoncello i några gånger, det har varit okej, men jag har varit full, så jag måste experimentera mer för att vara skapligt säker. vodka är ett säkert kort om man bara vill göra den starkare rent allmänt. jag föreställer mig att ljus rom skulle kunna vara gott i, men det har jag inte testat än.

jag gillar min nuvarande variant, men den känns väldigt basic. förslag på annat att ha i välkomnas, samt övrig diskussion.

Image


   
Citera
time
 time

Leijonsparf:

förslag på annat att ha i välkomnas, samt övrig diskussion.

Faktum är att sangria gjord på champagne eller drycker som påminner om det faktiskt också är väldigt gott. Citron istället för apelsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Faktum är att sangria gjord på champagne eller drycker som påminner om det faktiskt också är väldigt gott. Citron istället för apelsin.

kanske ska försöka mig på att göra sangria på asti martini någon gång. det är typ enda mousserande som jag tolererar, vilket är praktiskt, eftersom det även är billigt nog att faktiskt drickas.


   
SvaraCitera
time
 time

Leijonsparf:

asti martini

Du som skällde ut mig för att jag hällde cola i min Stoli, är detta något jag skulle klara av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Du som skällde ut mig för att jag hällde cola i min Stoli, är detta något jag skulle klara av?

HÄLLDE DU COLA I DIN STOLICHNAYA????


   
SvaraCitera
time
 time

fet keffing:

HÄLLDE DU COLA I DIN STOLICHNAYA????

Jag var typ sjutton år gammal och hade druckit alldeles tillräckligt mycket redan SÅ JAG JAG SPÄDDE UT DEN.

Jag har druckit den som man ska sedan dess, unge man!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Du som skällde ut mig för att jag hällde cola i min Stoli, är detta något jag skulle klara av?

gillar du champagne? i så fall så skulle du nog inte gilla asti martini, för jag gillar inte champagne, men den är rätt god.

timeisrunningout:

Jag var typ sjutton år gammal och hade druckit alldeles tillräckligt mycket redan SÅ JAG JAG SPÄDDE UT DEN.

du vet mycket väl att det inte finns någon ursäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

späda ut vin? pffffft hädare


   
SvaraCitera
time
 time

Leijonsparf:

gillar du champagne?

Jag är väldigt förtjust i champagne men det har inte hindrat mig från att gilla andra saker. Eller åtminstone har jag inte stött på att jag inte skulle gilla en sak som någon annan gillar, enkom för att denne inte gillar det första alternativet.

Leijonsparf:

du vet mycket väl att det inte finns någon ursäkt.

Jag tycker helt ärligt att jag har botgjort för den synden tillräckligt. I tre år nu. Jag har flertalet flaskor i skafferiet som bevis. Mest för att jag hatar att källsortera glas, verkligen, jag avskyr ljudet av glas som går sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Jag var typ sjutton år gammal och hade druckit alldeles tillräckligt mycket redan SÅ JAG JAG SPÄDDE UT DEN.

Sjutton var jag typ igår, du får det att låta som 13! Oacceptabelt, avsäg dig ditt ryska arv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

späda ut vin? pffffft hädare

i vanliga fall fel, i fallet sangria rätt. det är löjligt gott. och det är gott även på vin som är odrickbart till en början. typ gredos.

timeisrunningout:

Jag är väldigt förtjust i champagne men det har inte hindrat mig från att gilla andra saker. Eller åtminstone har jag inte stött på att jag inte skulle gilla en sak som någon annan gillar, enkom för att denne inte gillar det första alternativet.

i så fall så borde du testa. men förvänta dig inte nödvändigtvis att du ska gilla det i egenskap av champagne, som det visserligen inte är, men det är mousserande vitt vin, vilket väl är vad folk syftar på när de säger champagne.

timeisrunningout:

Jag tycker helt ärligt att jag har botgjort för den synden tillräckligt. I tre år nu. Jag har flertalet flaskor i skafferiet som bevis. Mest för att jag hatar att källsortera glas, verkligen, jag avskyr ljudet av glas som går sönder.

hade ett tag för avsikt att genomföra ett projekt där jag förvandlade en större mängd stolichnayaflaskor till molotov cocktails, de skulle vara sjukt snygga som sådana. du kanske borde testa. det är ju trots allt en finsk uppfinning.

pizdakurac:

när jag dricker vodka så brukar det börja som övre bilden (typ) och sluta som nedre, fast mer välklädd.


   
SvaraCitera