Aviseringar
Rensa alla

stora tråden för festivalutrustning


Ämnesstartare

Leijonsparf:

det som alla de där har gemensamt är att de smakar skit kalla.

Iofs. Men grejen är den att oftast orkar man inte laga mat, speciellt inte om man är full/bakis. Är smaklökarna dessutom utslagna av alkohol och rök så smakar kalla vita bönor ungefär lika bra som köpematen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Iofs. Men grejen är den att oftast orkar man inte laga mat, speciellt inte om man är full/bakis. Är smaklökarna dessutom utslagna av alkohol och rök så smakar kalla vita bönor ungefär lika bra som köpematen.

jag har ju inte tilldelats den genen som gör att man kan äta saker som smakar illa bara pga alkohol och rök. det funkar liksom inte.

i skrivandets stund så konspirerar vi för att antingen köpa frystorkad mat eller komponera någon egen variant som kan tillagas i termos genom att endast tillsätta kokande vatten. det är på den nivån som man vill hålla det.

för övrigt, vad gäller vattenkokande så funderar jag kring gaskök, de är ändå inte särskilt dyra, och mer effektiva än spritkök. bör experimenteras med. har aldrig haft varken eller på festival, börjar bli dags att testa.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

har aldrig hört talas om någon som blivit matförgiftad av att äta vegetariska matvaror som inte är uppenbart genommögliga.

se upp med ev. mögel på jordnötterna http://en.wikipedia.org/wiki/Aflatoxin


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

har aldrig haft varken eller på festival, börjar bli dags att testa.

har haft spritkök och det har fungerat bra, men de flesta festivaler går berserkargång på dig om du tillagar din mat i ditt camp pga brandrisken. så att du kan äta utan att röra dig 15 meter är eventuellt lite för mycket att hoppas på, om du inte vill dansa med vakterna.

om ni ska ha en frysväska med is i kan ni ju även lagra mat i denna. man kan bygga en kyl av frysväskor genom att gräva ner de i marken och täcka den med något, så håller kylan bättre. det blir nästan kylskåpskallt utan is i, om man bara vill lagra vanliga dricka. obs, detta fungerar ej på roskilde då marken är för hård att gräva i. vet inte vad arvika har för mark, men om festivalen är belägen i ett stenbrott råder jag er att inte testa.

det finns bra stolar på stadium och dylika affärer, modell denna:
Image


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

se upp med ev. mögel på jordnötterna http://en.wikipedia.org/wiki/Aflatoxin

fast man öppnar ju en påse, sen är den slut på max några timmar, så det känns inte riktigt som en reell risk.

internet:

har haft spritkök och det har fungerat bra, men de flesta festivaler går berserkargång på dig om du tillagar din mat i ditt camp pga brandrisken. så att du kan äta utan att röra dig 15 meter är eventuellt lite för mycket att hoppas på, om du inte vill dansa med vakterna.

jo, det blir ju en liten promenad, men ska man bara ha varm mat en gång om dagen och är några stycken i campet så är det inte mer än 10 minuters jobb på hela festivalen. det är det faktiskt värt. lägg på 10 minuter till för te när det börjar bli kallt ute, också värt.

internet:

om ni ska ha en frysväska med is i kan ni ju även lagra mat i denna. man kan bygga en kyl av frysväskor genom att gräva ner de i marken och täcka den med något, så håller kylan bättre.

jo, den varianten ska visst fungera bra, fast vi planerar att inte ha mat som behöver hållas kall. skulle vara lite citron+lime för drinkarna, eventuellt, men tar man en daglig tur för påfyllning av is så kan man ju köpa nytt en gång om dagen, iallafall. rätt jobbigt, men ändå jävligt värt. is är faktiskt värt besväret.

internet:

modell denna

men de går ju sönder på ingen tid alls, i synnerhet mugghållarna. fast, de är ju sköna, det kan inte förnekas. kan vara värt ändå. insisterar ändå på minst en reserv per person.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

fast man öppnar ju en påse, sen är den slut på max några timmar, så det känns inte riktigt som en reell risk.

sant.

Leijonsparf:

men de går ju sönder på ingen tid alls, i synnerhet mugghållarna. fast, de är ju sköna, det kan inte förnekas. kan vara värt ändå. insisterar ändå på minst en reserv per person.

min sådan stol hade jag roskilde 06, 08, 09. det är 24 dagar festival, den gick dock sönder förra året. det bästa är att man får den i ett axelväskefodral.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

stolen är viktig

...vafan ska man med en stol till? den går ändå bara sönder/blir stulen. sitt på en stubbe/din sovsäck/ditt liggunderlag/någon gammal kartong ist eller sno nåns stol om du så måste

Leijonsparf:

spriten

härre vad ambitiöst. och ni tar troligen med för mycket, nu vet man vem man ska sno från....(?)
vf blanda drinkar innan? då bär ni bara massa onödig vätska, köp eventuellt groggvirke på plats ist

Leijonsparf:

tar endast med jordnötter och chips

ingen bra idé, ni kommer gå under. mat är det viktigaste och mest underbara i hela världen när man är på festival.

Leijonsparf:

vi kommer vilja ha is,

du är itne på kryssning...festival är itne direkt att gå runt och smutta få fancy drinkar med is och oliver i. CHILLA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

du är itne på kryssning...festival är itne direkt att gå runt och smutta få fancy drinkar med is och oliver i. CHILLA

[love] hahahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

min sådan stol hade jag roskilde 06, 08, 09. det är 24 dagar festival, den gick dock sönder förra året. det bästa är att man får den i ett axelväskefodral.

ska överväga dem. fast jag är fortfarande av åsikten att de går sönder efter ingen tid alls. i synnerhet mugghållarna, och kort efter det ryggstödet. men det är ju de skönaste stolarna man på ett praktiskt vis kan dra med sig. så det kanske är värt risken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

...vafan ska man med en stol till? den går ändå bara sönder/blir stulen. sitt på en stubbe/din sovsäck/ditt liggunderlag/någon gammal kartong ist eller sno nåns stol om du så måste

eftersom vi kommer spendera 90% av tiden på campingen så är stolar av högsta prioritet. att sitta på marken blir drygt i längden.

Postlapsaria:

härre vad ambitiöst. och ni tar troligen med för mycket, nu vet man vem man ska sno från....(?)

jag har besökt arvika nog många gången för att inse att man inte kan ta med för mycket sprit. är även av åsikten att om folk måste stjäla sprit från en så är man en kroknäst tjuv. stöld är egendom. eller ja.

Postlapsaria:

vf blanda drinkar innan? då bär ni bara massa onödig vätska, köp eventuellt groggvirke på plats ist

vi blandar dem på plats, det viktiga är ju att de är färdigblandade när det väl gäller. sen så blir väl egentligen mängden vätska precis lika stor, man kan ändå inte köpa blanddricka på campingen.

Postlapsaria:

ingen bra idé, ni kommer gå under. mat är det viktigaste och mest underbara i hela världen när man är på festival.

jag har klarat föregående festivaler på ett eller två mål lagad mat, så att helt enkelt köpa sig ett mål mat om dagen är ju en uppgradering. räknade något år ut att man behöver dricka typ tre liter vin för att täcka sitt dagliga kaloriintag, och vin är ändå rätt kalorifattig sprit.

Postlapsaria:

du är itne på kryssning...festival är itne direkt att gå runt och smutta få fancy drinkar med is och oliver i. CHILLA

i år är det. har tröttnat på skabbigt rödvin, i år är det excess som gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

är även av åsikten att om folk måste stjäla sprit från en så är man en kroknäst tjuv. stöld är egendom. eller ja.

Dagens uttalande! [love] Typ iallafall.

Då jag bara varit på en styck minifestival så vet jag ej vad man behöver ha med sig. Kondomer kanske? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Kondomer kanske?

festivaler är väl ett ypperligt tillfälle att sprida dina varggener vidare och komma undan med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Dagens uttalande! [love] Typ iallafall.

men det stämmer ju. man måste räkna med att man inte kommer dricka allt själv. sen så tror jag inte att det är så mycket i överkant heller. på senaste um-träffen så deltog tre av de som ska delta i vårt camp (eller egentligen fyra, om aspie hänger på), vi hade med oss två flaskor vodka, som var slut på en timme utan att vi blivit mer än salongsberusade. att således räkna på minst fem liter fulsprit, en finvodka och kanske lite vin per person är således nästan i underkant.

Ensamvargen:

Då jag bara varit på en styck minifestival så vet jag ej vad man behöver ha med sig. Kondomer kanske? [blush]

festivalsex är för newfags.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

det är ju de skönaste stolarna man på ett praktiskt vis kan dra med sig. så det kanske är värt risken.

jag skulle säga att det är värt risken, ja.


   
SvaraCitera