Aviseringar
Rensa alla

Stora tråden för Oscarsgalan 2014


time
Bästa film: 
American Hustle
Captain Philips 
Dallas Buyers Club
Gravity
He
Nebraska
Philomena
12 years a slave Hjärta
The Wolf of Wall Street

Bara sett två av de 9 nominerade filmerna men det känns spontant som att det varit ett väldigt bra år när det gäller kvalitén på filmerna, iallafall jämfört med förra året. Någon som delar min uppfattning? 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
"ÅH NEJ! HUR KAN DE DELA IN SKÅDESPELARNA I MÄN OCH KVINNOR?! SKANDAAAAAL"

väntar att det ska komma från någon snart...

Känner du ett tvångsmässigt behov av att förlöjliga jämställdhetsdebatten eller vad är det frågan om? Rolig är du inte.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

NiklasW:

Bara sett två av de 9 nominerade filmerna men det känns spontant som att det varit ett väldigt bra år när det gäller kvalitén på filmerna, iallafall jämfört med förra året. Någon som delar min uppfattning? 

Mnjae - inte helt och hållet. Du har en viss poäng men det fanns riktiga guldkorn år 2013 också. Silver linings playbook, Django, Les Miserables för att nämna några. Men rent procentuellt tror jag vi har bättre filmer i år.


   
SvaraCitera

time:

Mnjae - inte helt och hållet. Du har en viss poäng men det fanns riktiga guldkorn år 2013 också. Silver linings playbook, Django, Les Miserables för att nämna några. Men rent procentuellt tror jag vi har bättre filmer i år.

Brukar du följa vad filmer har på IMDB?


   
SvaraCitera

såg en av dom och den var verkligen dålig, riktig skitfilm så nu tänker jag bara vara sur och inte se nåt mer


   
SvaraCitera

time: I dag, 16:17

Jag vet inte hur många av er som diggar Oscarsgalan men jag fullkomligt älskar det! Uppesittarnatt, sketcherna, tacktalen, alltihopa. Idag släpptes vad och vem som blivit nominerat/nominerad år 2014, den åttiosjätte årliga galan. Om ni följer detta, vad har ni för favoriter? Om ni inte följer, har ni sett någon film på listan och vad tyckte ni i så fall? Jag markerar mina favoriter med ett litet hjärta.

Tyvärr ser jag det aldrig för har ej möjlighet med sån vaka då det går. 🙁
Jag har hjärta för den som var bäst och fet stil för det jag sett

Bästa film: American Hustle
Captain Philips
Dallas Buyers Club
GravityHe
Nebraska
Philomena
12 years a slave Hjärta
The Wolf of Wall Street

Bästa manliga skådespelare:
Christian Bale (American Hustle
)Bruce Dern (Nebraska)
Leonardo DiCaprio (The Wolf of Wall Street)
Chiwetel Ejiofor (12 years a Slave)Hjärta
Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club)

Bästa kvinnliga skådespelerska:
Amy Adams (American Hustle)
Cate Blanchett (Blue Jasmine)
Sandra Bullock (Gravity)
Judi Dench (Philomena)
Meryl Streep (August: Osage County)

Bästa manliga biroll:
Barkhad Abdi (Captain Phillips)
Bradley Cooper (American Hustle)
Michael Fassbender (12 Years a Slave)Hjärta
Jonah Hill (The Wolf of Wall Street)
Jared Leto (Dallas Buyers Club) 

Bästa kvinnliga biroll:
Sally Hawkins (Blue Jasmine)
Jennifer Lawrence (American Hustle)
Lupita Nyong’o (12 Years a Slave)Hjärta
Julia Roberts (August: Osage County)
 June Squibb (Nebraska)

Hoppade över de två sista, hade ändå inte sett. Men massa av dessa filmer ska jag se snart!


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

NiklasW:

Brukar du följa vad filmer har på IMDB?

Nej, inte så mycket. Försöker i första hand bilda en egen uppfattning, men visst händer det att jag kollar recensioner och sånt på imdb med. 


   
SvaraCitera

time: Silver linings playbook,

förstod aldrig riktigt grejen med denna film eller les miserables. Silver lingings playbook var rätt bra och J.Lawrence var också väldigt bra. Men inte oscarvinnande bra :p (Men det är väl bara min åsikt). Jag tkr definitivt dock att vi har mycket bättre filmer i år jämfört med förra året. Ja, juste prisoners var väldigt bra 🙂


   
SvaraCitera

time:

Känner du ett tvångsmässigt behov av att förlöjliga jämställdhetsdebatten eller vad är det frågan om? Rolig är du inte.

ne, tycker bara att det är kul att folk är så inkonsekventa 🙂


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

ne, tycker bara att det är kul att folk är så inkonsekventa 🙂

Det är ju ingen som skrivit något förutom du. Sluta förlöjliga en rörelse som gjort att du har det du har idag.


   
SvaraCitera

time: Nej, inte så mycket. Försöker i första hand bilda en egen uppfattning, men visst händer det att jag kollar recensioner och sånt på imdb med.

Filmtipset? :$


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

davvelito:

Filmtipset? :$

Är nog medlem men har inte gjort något där alls! Isteche håller dock på jämt där.


   
SvaraCitera

time:

Är nog medlem men har inte gjort något där alls! Isteche håller dock på jämt där.

heter han samma?


   
SvaraCitera

Är detta ett skämt? VAR ÄR GAME OF THRONES OCH SHERLOCK? 2 bästa serierna just nu. Överlägset.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Jiri Novotný:
Är detta ett skämt? VAR ÄR GAME OF THRONES OCH SHERLOCK? 2 bästa serierna just nu. Överlägset.

Haha men fåna dig inte...


   
SvaraCitera