Aviseringar
Rensa alla

Stora tråden om moskébygget på Ramberget Hisingen.


Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

om det ens byggs kyrkor fortfarande

Församlingen jag förr tillhörde köpte förra året en ny lokal och ska nu bygga en ny kyrkbyggnad [cute] inget nytt samfund som kommer till men ny kyrka och den gamla har sålts. Brukar vara så "nya" kyrkor kommer till idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Vill man undvika Islamisering av samhället är det en grundläggande förutsättning att muslimerna integreras i samhället och behandlas som alla andra.

Hur kan man undvika en islamisering av ett samhälle när islamistiska byggnader uppförs? tror du att det kommer att hjälpa muslimerna att integrera sig när deras andliga ledare kommer att förespråka värderingar som ligger så långt ifrån våra egna som det går att komma. Vi har redan fått det bevisat i sverige och i resten av Europa att att hat och intollerans mot västvärlden, icke muslimer och vita människor predikas ut i moskeerna av människor som säger sig stå för demokratiska värderingar.

djinn:

hur kan en grupp vara opolitisk och ändå engagera sig i en politisk fråga?

En grupp kan vara opolitisk men sträva efter ett gemensamt mål i en fråga som sträcker sig över blocken. Folket går engagerar sig för att få väck moskeen och inget annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

blocken.

men partipolitik och politik är ju inte samma sak så ser inte riktigt hur det skulle kunna vara en opolitisk grupp när den vill stoppa en politisk åtgärd.

partipolitiskt obunden tordes väl vara en bättre term?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ju bra ännu bättre att skattepengarna slipper läggas på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vi har redan fått det bevisat i sverige och i resten av Europa att att hat och intollerans mot västvärlden, icke muslimer och vita människor predikas ut i moskeerna av människor som säger sig stå för demokratiska värderingar.

Hela mitt påstående baseras på att vi har religionsfrihet i sverige och tvingas acceptera massa religös idioti. För min del kan Islam gärna klassas som hets mot folkgrupp och förbjudas rakt av, då jag anser att der är en ideologi snarare än en religion.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Äsch, vill dem bygga ett litet tempel, så låt dem. Den kommer ändå brännas ner kort efter den har blivit färdigbyggd.

hahaha så rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saudiaraber är snuskigt rika.. usch [sad]


   
SvaraCitera

Tycker att det är sund att förstöra parken för ett jävla tempel som endå inte kommer att stå kvar särskilt länge lixom.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Mjo, men om ett område donerades bara för att vara en park så borde den få vara park.

Jovisst, jag menade bara att det du hört från en annan UMare var taget direkt från hemsidan om moskébygget. [cute]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Crypto:

den gamla har sålts

Vem köper en kyrka? Skulle dock vara lite fräsigt att göra om en kyrka till en bostad. Högt i tak, ljust och bra akustik. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jovisst, jag menade bara att det du hört från en annan UMare var taget direkt från hemsidan om moskébygget.

Jajo, men hon hade ju också citerat det. Fast ej lämnat källa [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vem köper en kyrka? Skulle dock vara lite fräsigt att göra om en kyrka till en bostad. Högt i tak, ljust och bra akustik. [blush]

Man gör oftast om det till något annat ^^ plus att den församlingen hade hyreslägenheter så kanske var det som lockade mest 🙂


   
SvaraCitera

Sidan är konstig, först påstår de att alla kan stötta dem oavsett vad man har för politiska åsikter, sen börjar de prata om "svenska områden" och "invandrartäta områden", "stay away from us" i princip [confused]

Alltså. Islam sprids i stor skala idag, det är ett faktum som inte går att undvika. Istället för att isolera är det nog smartast att integrera och lära ut [smile] (ju mer man blir isolerad desto mer samhörighet vill man känna, vad tror ni händer då? Mmm..) man är pantad om man resonerar; "ÅH BEVARA SVERIGE SVENSKT!! ISOLERA INVANDRARNA I GHETTON, DÅ KOMMER DE GARANTERAT ANTINGEN BLI SOM OSS ELLER SÅ LÄMNAR DE OSS IFRED!!!", yeah..


   
SvaraCitera