Aviseringar
Rensa alla

Stort sängbord


Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Finns hjul att köpa på Clas Olsson.

Vill inte ha hjul.

TheSpookyMan:

Att hitta ett bord som är 63 x 75 cm stort ska väl inte vara så svårt. Oavsett om du söker nytt eller begagnat. Sedan är det ju bara att kapa benen så att du får lagom höjd dvs 67 cm. Snickare (snickerier) har speciella maskiner så att de kan kapa benen så att det inte står o guppar.

Det var smart iof. Fast har ingen bil och ingen tillgång till snickare.
Men tycker ändå att dessa bord är svåra att finna. Och jag har letat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det var smart iof. Fast har ingen bil och ingen tillgång till snickare.
Men tycker ändå att dessa bord är svåra att finna. Och jag har letat!

Nu vet jag inte var du bor men nästan varenda liten byhåla har ju en second hand butik i dag o bor du på landet så finns ju sk gårdsauktioner eller bonnauktioner. Begagnat finns det garanterat de mått du söker. O gamla bord i ek är dessutom oerhört gedigna o superstabila mot allt nytillverkat skit i spånplatta. Själv älskar jag gamla gedigna ekmöbler. Tunga är dom men superstabila.

Snickerier hittar du i telefonkatalogens Gula Sidor. Ber du snickeriet snällt kan de säkert köra hem det till dig om du ber snällt. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Nu vet jag inte var du bor men nästan varenda liten byhåla har ju en second hand butik i dag o bor du på landet så finns ju sk gårdsauktioner eller bonnauktioner.

Bor inte nära någon bondgård [sad]

TheSpookyMan:

Snickerier hittar du i telefonkatalogens Gula Sidor. Ber du snickeriet snällt kan de säkert köra hem det till dig om du ber snällt. [wink]

Kan kanske hitta någon Martin Timell-typ som kan göra ett bord åt mig, men det blir väl väldigt dyrt?

TheSpookyMan:

Själv älskar jag gamla gedigna ekmöbler. Tunga är dom men superstabila.

Har tänkt mig ungefär ett sådant! Liknar indiska möbler. Men har ju ingen rullande farkost förutom min cykel, och är inte vidare rik heller.
/ sorgsen möbelälskare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Bor inte nära någon bondgård [sad]

Bor du i en medelstor- eller större stad så finns det ju mängder med second hand butiker. Myrorna, Kupan, Stadsmissionen mfl. Ett bra bord i den storleken du söker finns från en hundring.

isola:

Kan kanske hitta någon Martin Timell-typ som kan göra ett bord åt mig, men det blir väl väldigt dyrt?

Hantverkare är svindyra. [sad] Att bygga ett bord - svindyrt. Att såga av benen på ett redan existerande bord - billigt.

isola:

Har tänkt mig ungefär ett sådant! Liknar indiska möbler. Men har ju ingen rullande farkost förutom min cykel, och är inte vidare rik heller.
/ sorgsen möbelälskare

Alla snickerier har ju en bil eller lastbil. Snacka med dom. Dom kan säkert köra hem bordet om de ända kapar benen ner till 67 cm. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Ett bra bord i den storleken du söker finns från en hundring.

Skulle iof kunna leta lite mer second hand, men grejen är bara hur jag ska få hem det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp 2 stycken sängbord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

köp 2 stycken sängbord?

Nä, vill ha ett stort!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

PS 2. Vill att julvört ska säljas året om

isola:

Är någorlunda händig ibland, men att jag, med ett lyckat resultat, skulle tillverka

isola:

julvört

isola:

är det nog sämre odds för än för att passaro skulle ta på sig förklädet och tillreda sin egen baklava.


   
SvaraCitera

isola:

Precis

De​​nna då?


   
SvaraCitera

isola:

PS 2. Vill att julvört ska säljas året om

Det är gott. /thread


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skulle iof kunna leta lite mer second hand, men grejen är bara hur jag ska få hem det.

Garanterat att du hittar ett fint gammalt ekbord som är L75 x B63 x H67 cm på second hand. Kan du köpa loss ett sådant bord för en hundring kanske du tom kan få råd att ta taxi hem med bordet? Bjuder du taxichaffisen på en kopp kaffe bär han upp bordet åt dig gratis. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Det är gott. /thread

Det är det, åt nyss upp en skiva med lite julskinka på.
Kom med bordtips nu vettja!

Buddah:

!

[bigsmile]

My dreams are her:

De​​nna då?

Fint! Men fel form [blush]


   
SvaraCitera