Aviseringar
Rensa alla

Stress/ångest över framtiden


Ämnesstartare

Känns som att jag håller på att gå under. Knappt tre månader kvar av skolan tills jag tar studenten och det är så mycket som känns oklart. Först och främst så har jag inget jobb fixat, jag har inte hunnit ta tag i min hälsa (som förövrigt går ner) och jag känner mig så totalt misslyckad när jag får höra vilka framtidsplaner alla har. Folk kommer skapa nya kontakter med jobb och diverse medan jag står kvar på ruta ett. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, vad ska jag göra hela sommaren utan jobb? Sitta hemma?

Sedan sparar jag massa skoluppgifter på hög vilket gör mig sjukt stressad, och när jag är stressad så trycker jag i mig onyttigheter, även fast jag är proppmätt! Vad ska jag ta mig till? Känner att jag inte har någon som helst disciplin på mig själv och min självkänsla är låg, även om jag döljer det med min ytliga fasad!

Tränar rätt hårt, 2-3 pass sedan några springrundor i veckan, men det är kosten som går käpp rätt åt HELVETE. Jag äcklas ju av allt onyttigt jag trycker i mig, men ändå gör jag det! Jag är inte tjock, men jag mår inte bra av att äta såhär men ändå så trycker jag i mig det. Liksom automatiskt, som om att allt blir svart och jag lastar upp en skål med glass, och när skålen är tom får jag medvetandet tillbaka och får ångest- skuldkänslor över det jag tryckt. Kommer jag utveckla ngn jäkla ätstörning helt plötsligt? Ibland vill man ju bara stoppa fingrarna i halsen.. Det är så mycket jag vill göra men jag får inte tummen ur.

Okej, detta vart en väldigt luddig text men som jag sa så har jag noll koll på vad som händer med mig. Jag är så himla rädd att bli lämnad ensam, att ha ett ”no-life”. Hur tar man tag i sitt sociala liv och hur utökar man sin sociala kompetens om man kommer vara utan arbetserfarenhet tex, eftersom man ständigt pratar med nya personer inom ett arbete. Vad ska jag ta mig till? Känner mig så lost just nu!


   
Citera
Ämnesstartare

häng på um


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som vill trösta mig i mitt whinande...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

häng på um


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nååååååågon???[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

häng på um


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lev i nuet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sådär känner jag också. panic! men hm.. försök ta tag i skolgrejerna och precis som angel sa, lev i nuet & som jag brukar säga life's now, live it.
jag tror det kommer flyta på automatiskt. vad är du intresserad av?
försök hitta ett sommarjobb som du gillar sen se vad som händer. stressa inte upp dig för vad som kommer hända sen utan ta tag i en sak i taget.

hoppas det hjälpte liiiite [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

häng på um

ingen som vill hänga på um när du finns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naelaa:

sådär känner jag också. panic! men hm.. försök ta tag i skolgrejerna och precis som angel sa, lev i nuet & som jag brukar säga life's now, live it.

Ett seriöst svar, tack! [smile]
Ja, jag gillar allt från mode till inredning, träna, festa, shoppa osv.
Det är klart att jag vill ha ett sommarjobb jag är intresserad av, men jag tar vilket jobb som helst, men grejen är den att jag inte kommer få ngt. Ingen har hört av sig även fast jag lämnat ut CV.. Dom flesta får väl jobb genom kontakter, men jag har tyvärr inga sådana så jag vet inte vad jag ska ta mig till och det gör mig stressad.

Just nu vill jag egentligen bara träna och njuta av den sista gymnasietiden, men dagarna försvinner bara och slukas upp av all ångest, plugg osv.. 🙁
Hur ska jag få bort min hetätning tex..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

försök att prata med vänner, släkt och se om dom har några kontakter! think otside the box och lämna CV till alla möjliga ställen!

ja, jag vet hur det är. usch, stressigt och man har inte tid för någonting känns det som! men försök att prioritera träningen och plugget så du hinner. hetsätningen.. hm.. försök att hålla dig sysselsatt så du inte tänker på det! när du vill ta något att äta, ta isåfall ett äpple istället, eller gör något annat för att komma på andra tankar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ingen som vill hänga på um när du finns

Du är så söt[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver någon att prata med vännen.


   
SvaraCitera