Aviseringar
Rensa alla

stress, diarré, ont i magen osv


Ämnesstartare

Fkpaw:

inte samma

Har försökt i flera år 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Aaa sova är dt bästa som finns just nu 🙁
Jag behöver garanterat en hög dos, om ens en sådan kommee hjälpa. I'm deep in the shit yo 

självmordsbenägen 

Övervägde nästan att hoppa från ett berg i fredags kväll men fick sån jävla dödsångest. Typ att jag begår en synd och kommer blu straffad i helvetet i all evighet för den, det är sånt man är hjärntvättad med här 🙁 🙁 

Man börjar för det mesta med en låg dos och sedan ökar om det behövs. Men det viktigaste är nog att få en bra samtalskontakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man börjar för det mesta med en låg dos och sedan ökar om det behövs. Men det viktigaste är nog att få en bra samtalskontakt.

Ja. Och kärlek, behöver nog börja gå på krog1 snart :'( 


   
SvaraCitera
time
 time

S3ON:

Jag kommer garanterat inte kunna sluta om jag börjar.. 

Antidepp i sig är inte beroendeframkallande men de kan däremot göra att det känns ännu pissigare medan din kropp vänjer sig vid dem. Efter några veckor mår man bättre (vid rätt dos alltså bättre än när man började med dem). 

Men jag förstår din motvilja mot mediciner, det är varken ovanligt eller konstigt. Du får jättegärna skriva till mig om det känns riktigt tungt, finns alltid här om du vill snacka av dig. Du är inte den första eller sista som upplever ångest, men ångest är ändå alltid unikt hos individen, så det är viktigt att du har någon att prata med! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja. Och kärlek, behöver nog börja gå på krog1 snart :'( 

anser att det är en rätt dålig idé att tro att en partner kan fixa ens dåliga mående pga rätt lätt att man hamnar i en dålig relation då, men visst behöver man stöttning av finisar.
ring din vårdcentral imorgon och beställ tid tycker jag! så kan läkaren remittera dig till en psykolog eller kurator. dock kan man ju ringa och egenanmäla sig på många ställen men det kan ta längre tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock passar ju inte alla mediciner alla människor och måenden och ingen vet hur just du reagerar på den medicinen du får.  Men det finns många och du är långt ifrån ensam om att behöva käka ångestdämpande/antidepp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Antidepp i sig är inte beroendeframkallande men de kan däremot göra att det känns ännu pissigare medan din kropp vänjer sig vid dem. Efter några veckor mår man bättre (vid rätt dos alltså bättre än när man började med dem). 

Men jag förstår din motvilja mot mediciner, det är varken ovanligt eller konstigt. Du får jättegärna skriva till mig om det känns riktigt tungt, finns alltid här om du vill snacka av dig. Du är inte den första eller sista som upplever ångest, men ångest är ändå alltid unikt hos individen, så det är viktigt att du har någon att prata med! 

Känner mig som den första iom att jag drabbades så tidigt i förskolan, väldigt ovanligt och särskilt för killar om jag förstod saken rätt hos de på bup. Tack time!! 


   
SvaraCitera
time
 time

S3ON:

Känner mig som den första iom att jag drabbades så tidigt i förskolan, väldigt ovanligt och särskilt för killar om jag förstod saken rätt hos de på bup. Tack time!! 

Det enda som är ovanligt är mest att killar redan i tidig ålder förstår att det är "man up" som gäller och att inte vokalisera eventuell ångest, det är inte ovanligt att killar är stressade eller angstiga i tidig ålder. Du är inte ensam! Kram!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Men det viktigaste är nog att få en bra samtalskontakt.

omöjligt... eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

omöjligt... eller?

nästintill! men man kan ju hoppas att han bor i en bra kommun


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nästintill! men man kan ju hoppas att han bor i en bra kommun

bor i en  mkt dålig en

folk förlitar sig på att gud löser deras probz här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

bor i en  mkt dålig en

folk förlitar sig på att gud löser deras probz här

kolla först. man kan ju alltid hoppas på att den har bra psykvård iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kolla först. man kan ju alltid hoppas på att den har bra psykvård iaf.

jag har kollat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jag har kollat

du kanske får deras enda guldkorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är också jättekonstig i magen sedan igår eftermiddag. Har typ diarré och förstoppning på samma gång och hela magen känns som en uppblåst ballong fylld med luft.


   
SvaraCitera