Aviseringar
Rensa alla

Stress!


Ämnesstartare

Hur många av er här lider av stressrelaterade problem? Så som oro, depression osv? Jag har kommit in i en sådan svacka nu när jag känner att allt är stressigt, stressad för studierna, pengarna och relationen. Känns som att jag springer rakt in i en vägg.

Hur gör ni som är stressade för att slappna av? 

Kan tipsa om en bra artikel som jag läste om att Gymnasieskolan skapar för mycket stress:  http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/gymnasieskolan-skapar-for-mycket-stress_3981711.svd

Sen vill jag även tipsa om en sida som heter www.stressklubben.se där man kan lära sig mer om stress och diskutera det. Har funkat bra för mig men jag hade gärna pratat med fler personer där, här är ju ett bra forum med många personer så ge gärna din insikt om stress och vad man bör göra för att slappna av!


   
Citera

Bra tråd! På vår hälsosajt Kom igen! finns en text om stress – kanske kan den vara intressant för dig att läsa!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

djupandning och aktiviteter som skiljer sig från de direkt stressframkallande brukar fungera positivt mot stressen i alla fall för en stund. men finns ju brister med de. Bäst är väll egentligen att prata med andra om det om en har den möjligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
Bra tråd! På vår hälsosajt Kom igen! finns en text om stress – kanske kan den vara intressant för dig att läsa!

Tack André! Ska kolla upp den direkt.


   
SvaraCitera

viktigt att sova har jag kommit fram till även om jag fortfarande inte är bra på det så mår man tuusen gånger bättre efter ett par nätters riktig sömn!


   
SvaraCitera

*räcker upp en hand*

Det kommer å går det här med min stress. Ibland vet jag inte riktigt varför jag är deppig och det stressar mig något enormt. Och ibland är det kaos i mitt huvud för att det finns så många grejer jag måste göra/borde göra.

Dela med sig/berätta för andra, promenera, skriva av sig, skriva en lista på alla måsten är några saker som kan hjälpa mig.

P.s. Väldigt bra tråd! Tumme upp


   
SvaraCitera

Gretafil:

Tack André! Ska kolla upp den direkt.

Tumme upp


   
SvaraCitera

DenJagÄr:
*räcker upp en hand*

Det kommer å går det här med min stress. Ibland vet jag inte riktigt varför jag är deppig och det stressar mig något enormt. Och ibland är det kaos i mitt huvud för att det finns så många grejer jag måste göra/borde göra.

Dela med sig/berätta för andra, promenera, skriva av sig, skriva en lista på alla måsten är några saker som kan hjälpa mig.

P.s. Väldigt bra tråd! Tumme upp

Jag håller med dig! Väldigt bra tråd, viktigt att detta tas upp mer. Läste att över 2 miljoner svenskar lider av stress i olika former vilket jag tycker är helt sjukt. Det är troligtvis ännu fler också. 

Jag har sovit väldigt dåligt den senaste tiden, mycket pga stressen med studier. Sen så får vi inte glömma stressen som handlar om hur vi ska klä oss och bete oss, jag vill inte gå in för mycket på feminism nu men vi kvinnor (och män) påtvingas ideal dagligen om hur man ska se ut. DET om något stressar mig, "jag borde träna mer" säger jag ofta till mig själv. 


   
SvaraCitera

Johannas:

 Jag håller med dig! Väldigt bra tråd, viktigt att detta tas upp mer. Läste att över 2 miljoner svenskar lider av stress i olika former vilket jag tycker är helt sjukt. Det är troligtvis ännu fler också.

Tror jag också. Tror att vissa inte riktigt förstår sig på sin stress och bara kör på istället för att ta sig en funderare över vad som är fel.

Johannas:

Sen så får vi inte glömma stressen som handlar om hur vi ska klä oss och bete oss, jag vill inte gå in för mycket på feminism nu men vi kvinnor (och män) påtvingas ideal dagligen om hur man ska se ut. DET om något stressar mig, "jag borde träna mer" säger jag ofta till mig själv.

THIS!

Alltså känner igen mig något enormt i detta. (Mår asdåligt över sådant här.)
Ja, sen är det ju att man jämför sig med andra, andra är bättre och snyggare osv.
Det stressar mig.


   
SvaraCitera
Petra

DenJagÄr:

Tror jag också. Tror att vissa inte riktigt förstår sig på sin stress och bara kör på istället för att ta sig en funderare över vad som är fel.

THIS!

Alltså känner igen mig något enormt i detta. (Mår asdåligt över sådant här.)
Ja, sen är det ju att man jämför sig med andra, andra är bättre och snyggare osv.
Det stressar mig.

+1 !! Detta är något som är sinnessjukt stressande. Jag hatar att jag jämför mig med andra, vill bara att jag ska vara nöjd över min kropp som jag egentligen vill ju. 

Jag lider av stress i massor av olika former. Hittade den här sidan som är underbar, haha! www.chillai90sekunder.se som sedan leder till stressklubbens sida. Jag tycker att Ungdomar.se borde göra något tillsammans med Stressklubben.se. typ någon kampanj för att ungdomar ska lära sig mer om stress och avslappningsövningar. 


   
SvaraCitera

Petra:

+1 !! Detta är något som är sinnessjukt stressande. Jag hatar att jag jämför mig med andra, vill bara att jag ska vara nöjd över min kropp som jag egentligen vill ju.

Tyvärr mår man ju inte bättre genom att avsky sig själv för att man mår dåligt när man jämför sig med andra.. Usch.

Tänk om alla kunde fokusera på sig själva och sluta jämföra sig med andra.
(Alltså på ett negativt vis) Man hade mått så mycket bättre och många problem hade varit lösta..

Petra:

Jag lider av stress i massor av olika former. Hittade den här sidan som är underbar, haha! www.chillai90sekunder.se som sedan leder till stressklubbens sida. Jag tycker att Ungdomar.se borde göra något tillsammans med Stressklubben.se. typ någon kampanj för att ungdomar ska lära sig mer om stress och avslappningsövningar. 

Ska kolla in den hemsidan sen 🙂
Alltså hör av dig till någon moderator om ditt förslag(?) Jag gillar din idé.


   
SvaraCitera
Petra

DenJagÄr:

Ska kolla in den hemsidan sen 🙂
Alltså hör av dig till någon moderator om ditt förslag(?) Jag gillar din idé.

Jag ska göra det! Jag vet så många kompisar som är stressade och har blivit deprimerade pga av stress. Så hemskt att se så många man tycker om må dåligt.


   
SvaraCitera

Trodde vi snackade om musikproducenten STRESS! "de ä Stress idiiuuut" bra grejer. 

Nä men man ska inte skämta om stress faktiskt. Det är sinnessjukt dåligt, min pappa gick in i väggen för att han hade stressat så mycket i många år. Kommer ihåg det som igår, han var heeelt slutkörd och fick ta 6 månaders sjukskrivning från jobbet. Så kids, tänk på det! Jobba inte ihjäl er. 


   
SvaraCitera

Har varit sjukskriven sammalagt i nästan 3 månader i år pga stressrelaterade problem.
Har haft problem med stress till och från i många år. Undrar om jag någonsin kommer att bli helt fri från min stress?


   
SvaraCitera

DenJagÄr:
Har varit sjukskriven sammalagt i nästan 3 månader i år pga stressrelaterade problem.
Har haft problem med stress till och från i många år. Undrar om jag någonsin kommer att bli helt fri från min stress?

Men gud vad jobbigt, vad är det som du blir stressad över? Och vad för metoder använder du för att bli mer avslappnad när du känner dig stressad? 


   
SvaraCitera