Aviseringar
Rensa alla

Stresshantering


$mile
Ämnesstartare

Nu är det så att jag gör en liten uppgift som handlar om stress. Ungdomarna nu förtiden blir stressade av skolan/gymnasiet vilket är en vanlig anledning och jag behöver därför få svar på en fråga:
Hur hanterar du stressen?


   
Citera

$mile:
Nu är det så att jag gör en liten uppgift som handlar om stress. Ungdomarna nu förtiden blir stressade av skolan/gymnasiet vilket är en vanlig anledning och jag behöver därför få svar på en fråga:
Hur hanterar du stressen?

När jag får många uppgifter gör jag dom i min takt. Oavsett tidspressen. Det hjälper inte att stressa. Blir jag inte klar i tid så skyller jag det på den korta tid vi fått. Jag vet att jag inte tar för mycket tid på mig. 

Och om någon läxa har väldigt kort deadline så antar jag att läxan inte är så viktig


   
SvaraCitera

jag gråter och låter någon klappa mig på huvudet medan jag hulkar fram att mitt liv är över och att jag kommer bli en sådan där tant som har blå ögonskugga och röker gula blend under köksfläkten när barnen (som hatar mig) har somnat


   
SvaraCitera

Jag stressar inte, så enkelt är det...


   
SvaraCitera
Kudhos

Planera mer 


   
SvaraCitera
nubbie

Försöker se till att tänka på uppgifterna som separata grejer och inte klämma ihop allt till en enda stor boll som är omöjlig att ta itu med.


   
SvaraCitera

Jag gör de inte. Låter de bara hända. 


   
SvaraCitera
$mile
Ämnesstartare

Man tackar för svar. MER! Mycket glad


   
SvaraCitera

Jag får typ ångest, lägger mig i sängen, stirrar upp i taket och ojar mig. Sen går jag upp, kanske tar en nypa frisk luft, får en kram av Time och inser att det ordnar sig.


   
SvaraCitera
$mile
Ämnesstartare

Aww, en kram som tröst. Lyckos dig. Det finns inte så många som har någon att krama. Tumme ned


   
SvaraCitera
$mile
Ämnesstartare

Ååååh, det citerades inte


   
SvaraCitera

"Hanterar" den genom att stänga av de delar av mig själv som är kapabla att må dåligt av den
Vet inte hur jag skall sluta med det så bara mer och mer faller bort utan att kunna aktiveras igen


   
SvaraCitera
$mile
Ämnesstartare

Det där låter deprimerande.


   
SvaraCitera

terrormat: och att jag kommer bli en sådan där tant som har blå ögonskugga och röker gula blend under köksfläkten när barnen (som hatar mig) har somnat

men! haha Ledsen


   
SvaraCitera

när jag stressar upp mig känner jag mest att allt är kaosigt och ogreppbart, för att försöka få det i kontroll och lugna ner mig så brukar jag ägna mig åt att se över och planera tills det känns bra. förlorar mig dock i detta så det kan ta flera timmar... avancerad prokrastinering typ


   
SvaraCitera