Aviseringar
Rensa alla

Stridspilot


Ämnesstartare

Jag har pälsdjursallergi, närsynt & har astma.

kommer jag någonsin på något sätt kunna bli stridspilot?
Jag använder linser, medecin.


   
Citera

Nej, det kommer du inte. Man måste ha perfekt syn från födsel.


   
SvaraCitera

Nej, du har redan gjort en sådan tråd och fick svar där.


   
SvaraCitera

Med tanke på den redan skapade tråden så uppvisar du en dumhet som inte passar stridspiloter.

Jonnybravo91:

Nej, det kommer du inte. Man måste ha perfekt syn från födsel.

Tror det finns så bra ögonoperationer idag så att man kan fixa sin syn så att den är godkänd.


   
SvaraCitera

Myksa:

Tror det finns så bra ögonoperationer idag så att man kan fixa sin syn så att den är godkänd.

Laseroperation menar du? Ja, det finns, men dem tillåter inte att man har genomgått laseroperation.


   
SvaraCitera

Lumpen suger.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Laseroperation menar du? Ja, det finns, men dem tillåter inte att man har genomgått laseroperation.

Jag har hört att det finns sådan som är godkänd för astronaut.

Fast jag tror att jag hörde det i reklam för ett ögonlaserföretag. Och att det var "astronautgodkänt" kanske gällde i USA.
Eller så kanske det bara var så att operationen garanterat gav tillräckligt bra skärpa för att bli astronaut. Men att man inte kan bli astronaut med en sådan operation i bagaget...?


   
SvaraCitera

Myksa:

Men att man inte kan bli astronaut med en sådan operation i bagaget...?

Dagens astronauter är ju mer forskare än stridspiloter, så jag har ingen riktig koll på hur deras regler ser ut. Dock tillåter inte flygvapnet ansökande som har genomgått laseroperation eller som inte har perfekt syn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Dock tillåter inte flygvapnet ansökande som har genomgått laseroperation eller som inte har perfekt syn.

Vad tråkigt [sad] känns ju som att om man genomgått en Laseroperation idag så borde man ha tillräckligt bra syn för att klara av ett sådant krävande jobb.

Å andra sidan kanske inte så vet jag ju inte alla variabler så kanske inte borde säga något [zzz]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Dock tillåter inte flygvapnet ansökande som har genomgått laseroperation eller som inte har perfekt syn

Samma gäller vanliga piloter, vad jag vet.


   
SvaraCitera

makarooner:

känns ju som att om man genomgått en Laseroperation idag så borde man ha tillräckligt bra syn för att klara av ett sådant krävande jobb.

Tror det har med att göra med att laseroperationer inte alltid är permanenta. Eller så gillar dem kanske inte bara människor med glasögon, opraktiskt liksom. [smile]


   
SvaraCitera

zackk:

Samma gäller vanliga piloter, vad jag vet.

Jo, stämmer bra det. Gäller dock inte fartygskaptener. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Tror det har med att göra med att laseroperationer inte alltid är permanenta. Eller så gillar dem kanske inte bara människor med glasögon, opraktiskt liksom.

ELITISM [mad] hehu, nämen lär ju vara något sådant!


   
SvaraCitera

makarooner:

ELITISM [mad] hehu, nämen lär ju vara något sådant!

Och inte så konstigt väl? Stridsflygplanen de ska manövrera är vanligtvis värda ett par hundra miljoner kronor. Vore dumt om piloten plötsligt tappade glasögonen eller att de gick sönder av tryckförändringarna. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Och inte så konstigt väl? Stridsflygplanen de ska manövrera är vanligtvis värda ett par hundra miljoner kronor. Vore dumt om piloten plötsligt tappade glasögonen eller att de gick sönder av tryckförändringarna.

Höll ju med dig, du behövde inte motivera mer [wink]

Men kudos för de långa svaren[love], oftast brukar de vara: stfu eller i den stilen [rolleyes]


   
SvaraCitera