Aviseringar
Rensa alla

STS till Kalifornien sommaren -09


Ämnesstartare

Tjenare.
Tänkte bara höra om det är någon mer här som funderar på att åka på språkresa med STS till Kalifornien nu i sommar? Och är det någon som har varit där som kan skriva hur det va och så? Och kanske lite vad man gjorde, hur boendet va och liknande. 🙂

Kom precis hem från 3-veckorsresa i Florida så nu e jag ännu mer sugen på USA! Men den här gången blir det Kalifornien!


   
Citera

usa[n]


   
SvaraCitera

OF 5:

usa[n]

usa[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

California [cool]


   
SvaraCitera

sure. pröjsar du för resan så 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig rest med STS, men jag vet av andra att dem är jättebra, så bra val av arrangör och jag var faktiskt i Kalifornien i sommras i en månad, jag bodde i Tula Hills, Hollywood vilket var kanon 🙂
Var i Florida var du? Orlando, Tampap eller Miami?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sucher:

sommras

OBS vad pinsamt
* Somras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sucher:

Tampap

* Tampa, herregud vad är det med min stavning idag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sucher:

Har aldrig rest med STS, men jag vet av andra att dem är jättebra, så bra val av arrangör och jag var faktiskt i Kalifornien i sommras i en månad, jag bodde i Tula Hills, Hollywood vilket var kanon 🙂
Var i Florida var du? Orlando, Tampap eller Miami?

Ja min syster åkte med STS för typ 3 år sedan och för henne funkade det jättebra så tänkte att jag tar samma då så blir det nog bra det med 😀 Fast hon åkte till Malta då men det e ju fortfarande samma arrangör...

I Florida så va jag på en massa olika ställen, jag bodde först i Fort Lauderdale och sedan Daytona Beach. Men under tiden så hade vi lånebil så vi åkte till Miami, Key West och Orlando och massa småställen runt där. 🙂

Men som sagt, nu e det andra sidan där det är varmt som gäller, och Kalifornien! Vill se Hollywood och gå runt på gatorna där. 🙂 Tror nog att det kan vara ganska likt Florida men lite skillnader finns väl säkert. 😀


   
SvaraCitera

Om jag vinner på lotto så ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa det blir nog jättebra, har personligen aldrig varit i Florida, men har vänner i USA som har varit där, och blir lika avundsjuk varje gång dem prata om det, haha [bigsmile] Sen beror det också på vart i Kalifornien du åker? En stor nackdel med Los Angeles vilket inkluderar Hollywood, Santa Monica är att smogen är riktigt hemskt... och då menar jag hemsk...


   
SvaraCitera
Jeay_L

Sucher:

smogen

Smogen? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Smogen?

mm precis, det heter så, det är som pollution men inte riktigt...
Från Lexin:
smog [småg] smogen subst.
mörk dimma orsakad av luftföroreningar


   
SvaraCitera
Jeay_L

Sucher:

mm precis, det heter så, det är som pollution men inte riktigt...
Från Lexin:
smog [småg] smogen subst.
mörk dimma orsakad av luftföroreningar

Läskigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Läskigt!

Njae, men väldigt otrevligt dock!


   
SvaraCitera