Aviseringar
Rensa alla

Student: Köpa/hyra lite större bostad och bo kollektivt


Ämnesstartare

Tjena. Tänkte om ni har hört om någon som har köpt/hyrt ett lite större ställe och sedan flyttat in rätt många där. Då tänker jag på en större lägenhet eller kanske ett hus Skulle det kunna vara ekonomiskt gynnsamt? Många vill ju inte hyra ut till studenter i andra hand, och speciellt inte om man skulle vara många, men nog borde de finnas några som skulle kunna tänka sig att hyra ut.

Skulle ni kunna tänka er att bo så under till exempel era studenttider?


   
Citera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Skulle ni kunna tänka er att bo så under till exempel era studenttider?

Icke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet att endel hyr ut större lägenheter (typ 4-5a) som kanske 4 personer bor i och betalar 3-4tusen i hyra/person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Icke.

Varför inte?

mrman:

Jag vet att endel hyr ut större lägenheter (typ 4-5a) som kanske 4 personer bor i och betalar 3-4tusen i hyra/person.

Vet du om de har varit villiga att hyra ut till studenter?


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Skulle ni kunna tänka er att bo så under till exempel era studenttider?

tveksamt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Vet du om de har varit villiga att hyra ut till studenter?

Ja det var en tant som hade 1 lr 2 lägenheter som hon bara hyrde ut till studenter/ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Varför inte?

Gillar att ha mitt eget place bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det just nu. Eller ja, lägenhet med två andra UM:are.


   
SvaraCitera
höna

Tennsoldaten:

Skulle ni kunna tänka er att bo så under till exempel era studenttider?

ja d tror jag, men inte med asjobbiga personer[blush]


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Skulle ni kunna tänka er att bo så under till exempel era studenttider?

Ja, helt klart. Jag är anpassningsbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Tjena. Tänkte om ni har hört om någon som har köpt/hyrt ett lite större ställe och sedan flyttat in rätt många där. Då tänker jag på en större lägenhet eller kanske ett hus Skulle det kunna vara ekonomiskt gynnsamt? Många vill ju inte hyra ut till studenter i andra hand, och speciellt inte om man skulle vara många, men nog borde de finnas några som skulle kunna tänka sig att hyra ut.

Skulle ni kunna tänka er att bo så under till exempel era studenttider?

Jag har en kompis som har bott så i snart 3 år! (Hon är 94:a) Hennes mamma hyr lägenheten åt henne och hon bor tillsammans med tre andra. Innan jag lärde känna henne så kände jag mig något skeptisk till kollektiv-boende, men redan första gången då jag var hemma hos henne så trivdes jag som tusan, och har funderat på att själv bo i kollektiv! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man måste nog vara rätt anpassningsbar och hitta rätt folk då tror jag. Skulle nog bli rätt mkt konflikter om hushållssysslor osv, men det blir det väl överallt ibland.
Vill tex kunna gå i morgonrock/halvklädd utan att personer bjuder hem halva stan osv. Har ju dessutom katt..... så nja kanske ej ngt för mig. Men det kan nog vara mysigt om man bor med finisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle definitivt kunna tänka mig kollektivboende.

och efter att ha läst runt här ( http://kollektiv24.forum24.se/ ) så verkar det rätt vanligt även för studenter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

är ( http://kollektiv24.forum24.se/ ) s

Roliga annonser. Gillar "vuxenkollektiv med barn" och den som beskrev sin ettåring som dissare av Sveriges regering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

utan att personer bjuder hem halva stan osv. Har ju dessutom katt..... så nja kanske ej ngt för mig. Men det kan nog vara mysigt om man bor med finisar.

Tänker framförallt på att det borde vara lättare att hitta större än små studentlägenheter, det är ju i princip omöjligt i stockholm. Sen kanske även billigare?

Birgrrr:

och efter att ha läst runt här ( http://kollektiv24.forum24.se/ ) så verkar det rätt vanligt även för studenter

Oh fint det verkar ju finnas en del som är intresserade.

PurpleMusicRain:

men redan första gången då jag var hemma hos henne så trivdes jag som tusan, och har funderat på att själv bo i kollektiv!

Precis de är de intrycket jag har fått också av där jag har varit när fler bor tillsammans. Var hos några för ett tag sedan i norge och de bodde tre killar tillsammans. Det verkade ju funka hur bra som helst med mat städning osv och det kan ju samtidigt vara riktigt kul. De bodde även utanför stan och då kan man ju få ett riktigt fint boende.


   
SvaraCitera