Aviseringar
Rensa alla

!!!STUDENT SKIVA!!!


Ämnesstartare

Hur mycket ska man betala per person när det kommer till ens student skiva? Förstår att det kan variera men det priset jag ska betala känns fel... Menar nu inte att köpa biljett till någon anans skiva som kostar nån hundring utan ens egna skiva menar jag nu...

Uppskattar snabbt svar!


   
Citera

Var visserligen en himla massa år sedan nu men tror vi pröjsade någonstans mellan femhunka och tusenlappen per person som var med och arrangerade för att hyra Rocks eller vad det heter på mariatorget för käk och nå enstaka dricka typ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Var visserligen en himla massa år sedan nu men tror vi pröjsade någonstans mellan femhunka och tusenlappen per person som var med och arrangerade för att hyra Rocks eller vad det heter på mariatorget för käk och nå enstaka dricka typ. 

Ska nämligen betala 3000 kr vilket jag tycker är stört mycket... Kan det stämma?! Ska dessutom inte ens vara med då jag har bytt skola. Var riktigt dum i huvudet att skriva en signatur på att jag skulle vara med. Vad ska jag göra liksom?!


   
SvaraCitera

Va, vad är det för någonting? Är det liknande en kräftskiva? Eller en musikskiva, Skivad ost?


   
SvaraCitera

Crysilis:
Va, vad är det för någonting? Är det liknande en kräftskiva? Eller en musikskiva, Skivad ost?

???


   
SvaraCitera

Min present till dig är att tala om för dig att studentskiva är ett ord. Ligger betoningen på första ordet är det alltid ett sammansatt ord. Min hund = ej betoning på första ordet = ej sammansatt ord
Matsal = betoning på första ordet = sammansatt ord 


   
SvaraCitera

näe jag har blivit en sådan jävla gnällkärring


   
SvaraCitera

Crysilis:
Va, vad är det för någonting? Är det liknande en kräftskiva? Eller en musikskiva, Skivad ost?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Studentskiva


   
SvaraCitera

Getrekt:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Studentskiva

Jaha, dåså 🙂

vonKissekatt:
???

Förstod inte, aldrig hört talas om studentskiva förr, extra knepigt blev det pga särskrift; "student skiva"


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Finner inte 3000kr rimligt för fem öre(höhö). Kan du inte ringa och avboka dig om du inte ens ska gå?

Vem fan har 3 000 kr eller är ens villig att betala den summan om man varken har jobb eller familj som har råd?
Ska ni ha känd DJ eller? :s


   
SvaraCitera

3000 kr? Oj, nej =S Skall du alltså betala en i din klass 3000 kr för detta? Känns mycket orimligt om jag får tycka. Vad skulle tänkas kosta så mycket egentligen? Hur många är ni i klassen som "skall med på detta"? -om du nu går)


   
SvaraCitera

Crysilis:

Jaha, dåså 🙂
Förstod inte, aldrig hört talas om studentskiva förr, extra knepigt blev det pga särskrift; "student skiva"

Vad kallas de där du bor? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Finner inte 3000kr rimligt för fem öre(höhö). Kan du inte ringa och avboka dig om du inte ens ska gå?

Vem fan har 3 000 kr eller är ens villig att betala den summan om man varken har jobb eller familj som har råd?
Ska ni ha känd DJ eller? :s

Jag försöker, har kontaktat de som har hand om det och väntar på svar! Tycker det också!! Och nej det kommer ingen känd DJ eller nåt. Visste inte heller att det skulle kosta såhär mycket när jag skrev på att jag skulle vara med. Förstår verkligen inte hur de tänker D:
Har för mig att flaket kostar lika mycket och det känns helt orimligt!!! 20 st ska på skivan och 25 på flaket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:

Jaha, dåså 🙂
Förstod inte, aldrig hört talas om studentskiva förr, extra knepigt blev det pga särskrift; "student skiva"

Haha, märkte inte ens att jag råka särskriva. Sorry för det


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Vad kallas de där du bor? 

Aldrig hört talas om det förr, vi hade en liten kalas på morgonen före skolavslutningen den dagen. Det kostade nog 70 kronor eller så, det var priset på frukost som arrangörerna hade handlat åt oss alla. En lyxigare sådan. Annars var det inget kallas/"studentskiva" varken före eller efter.

Är det vanligt att man gör så? Hade du en sådan? Kostade den 3000 kronor? ^^


   
SvaraCitera