Aviseringar
Rensa alla

Studentbal


Ämnesstartare

Så, jag vet om att jag är säkert ett halvår i förväg, men jag behöver ändå hjälp. Jag ska på studentbal, och har faktiskt ingen aning om hur en balklänning ska vara. Har googlat lite, men får inte fram någon specifik beskrivning.
Vad jag vet så är det ingen klädkod där jag ska, men jag vill ändå inte vara helt ute åt tjottahejti med min klänning.

Och hur pass pampig/enkel ska den vara?

Fungerar denna som en balklänning, eller den är för kort eller bara allmänt fel?

http://millas-atelje.dinstudio.se/fullview~23.html?files/CFD07101806_Emerald_L_0...

Och sist, man ska matcha med sin partner, right?

(Och jag hoppas att jag la tråden i rätt forum [blush] )


   
Citera

Nintendo:

Ska inte gå på min bal, gör som jag så slipper du problemen.

nösnäs har med på marsstrand,d är sämst,för när färjan väl går till fastlandet går d inga bussar därifrån,d märkte jag.[sad]+baren öppnar 11 och middan är klar 9 typ. [tard]lixom,hur håller man igång d när dom tar medhavd sprit och häller ut?(även egen erfarenhet)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag har sedan jag var omkring 4 år haft en sådan barnslig flickdröm om att gå på bal [blush]


   
SvaraCitera
Exner

Farbror Barbro:

http://millas-atelje.dinstudio.se/fullview~23.html?files/CFD07101806_Emerald_L_0...

Ska det vara bal, så att gossarna har frack, och ni riktiga balklänningar, är den allt för kort; längden ska vara, så att den i princip släpar i golvet, när du har skor.
Ni behöver inte matcha, men det är fint, om din partner har en blomma - i samma färg som din klänning - i knapphålet, eller möjligen en bröstnäsduk i den färgen.

[mad]


   
SvaraCitera

Farbror Barbro:

Men jag har sedan jag var omkring 4 år haft en sådan barnslig flickdröm om att gå på bal [blush]

Men ja, klänningen såg fin ut, blir nog bra.
Min systers vännina bar någon typ av röd och svart korsettklänning som visade väldigt mycket. Och hon överlevde balen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

längden ska vara, så att den i princip släpar i golvet, när du har skor.

Ah, tack så mycket ^^

Då har jag en följdfråga, var kan man hitta balklänningar? Har även googlat här med, men hittade faktiskt inte särskilt mycket. Inte som jag tyckte om iaf [rolleyes]


   
SvaraCitera
Exner

Farbror Barbro:

Då har jag en följdfråga, var kan man hitta balklänningar? Har även googlat här med, men hittade faktiskt inte särskilt mycket. Inte som jag tyckte om iaf [rolleyes]

Det beror - i mycket hög grad på - var du bor. Bröllopsbutiker brukar kunna sälja även balklänningar. Jag skulle rekommendera, att du köper en i butik, snarare än över Internet; siden - vilket den helst ska bestå i - kan vara besvärligt att ändra på.

[mad]


   
SvaraCitera

Exner:

-

Gaah, sluta överanvänd.


   
SvaraCitera
Exner

passaro:

Gaah, sluta överanvänd.

Föredrar du semi-kolon? Satsradning och Burke är dina fiender!

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Det beror - i mycket hög grad på - var du bor. Bröllopsbutiker brukar kunna sälja även balklänningar. Jag skulle rekommendera, att du köper en i butik, snarare än över Internet; siden - vilket den helst ska bestå i - kan vara besvärligt att ändra på.

Tack så mycket ^^
Nu tror jag faktiskt att jag har fått de flesta av mina frågetecken besvarade. Då är det alltså bara att ge sig ut i Malmö, som är den närmsta största staden omkring där jag bor och leta efter bröllopsbutiker [smile]

Och siden, är det för syns skull, eller mest traditionellt?


   
SvaraCitera
Exner

Farbror Barbro:

om är den närmsta största staden omkring där jag bor och leta efter bröllopsbutiker [smile]

Gott! Se till, att du får den nålad, så kan de sy den, att sitta perfekt på dig.

Farbror Barbro:

Och siden, är det för syns skull, eller mest traditionellt?

Det är tradition, att ha siden, men dess utom är lystern vackrast i just det materialet, och skiftar i färg, när man rör sig. 🙂

[mad]


   
SvaraCitera

Farbror Barbro:

och har faktiskt ingen aning om hur en balklänning ska vara.

Hehe, jag tänker typ askungen [smile] det är väl traditionsenligt att kjolen ska nå ner till backen. Men jag tror att det är ganska valfritt nuförtiden

Jag ska också på studentbal i vår ^^ ska ha en riktig (äkta) korsett och en stor tyllkjol... Om jag får tag på något jag gillar. Och om mina föräldrar går med på att betala ^^


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera