Aviseringar
Rensa alla

Studentbostad sökes i Örebro!


Ämnesstartare

Hejsan!
Jag och min pojkvän ska börja gymnasiet nu i höst och vi söker en liten och billig studentbostad i Örebro [smile] Har tröttnat på att vara beroende av föräldrar och vill sköta min egen ekonomi och liv [wink]
Undrar om det är någon som vet något billigt och bra boende. Det spelar ingen roll vart i Örebro det är utan det ska bara vara billigt. gärna under 2000:- om det går. har kollat på ÖBO men det finns bara delade 1:or och de vill vi inte ha [sad]
Hör av er fort tack [bigsmile] är väldigt tacksam för eran hjälp.


   
Citera

Ska ni gå i gymnasiet, bo ensamma, köpa eran egna mat, kläder, internet osv.

hur mycket inkomst har ni? [confused]


   
SvaraCitera

Låter som en dålig idé.


   
SvaraCitera

Låter oerhört naivt. Och som Nintendo beskrev det;

Nintendo:

Låter som en dålig idé.

Känns bara en aning. Nja. Inte ett dugg bra alls. Att vid en sådan ålder skall dela lägenhet med sin pojkvän vilket lika så är ej myndig.

Dock förstår jag inte hur du skall "sköta" din egna ekonomi då jag antar att du inte har någon stadig inkomst utöver Studiebidrag och pengar från mor och far. Men men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad negativa ni ska vara.. Om det finns studentlägenheter så ingår ju el och internet och sånt i hyran [crazy] Och kläder har man redan. Har våra studiebidrag och sen kommer säkert mina föräldrar hjälpa till med lite för mat ock sånt. Kan även jobba extra efter skolan om det behövs.


   
SvaraCitera

EwelinaKlang:

hjälpa till med lite för mat ock sånt

EwelinaKlang:

Har tröttnat på att vara beroende av föräldrar och vill sköta min egen ekonomi och liv

Hmmm. [confused][confused]

Det är nog svårt att få tag på en lägenhet där allting ingår som ligger under 2000 kr.


   
SvaraCitera
Lunos

Skit bra idé. Om ni känner att ni klarar av det ekonomiskt och älskar varandra....varför inte?

Jag bodde själv med 2 kompisar när jag började gymnasiet. jääätte sköjj =)

Alltid skönt med personer man gillar, så varför inte vara med såna hela tiden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är många ungdomar som går på gymnasiet och har en egen studentbostad med antingen vänner eller pojkvänner. Och vi kan ta hand om oss själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lunos:

Skit bra idé. Om ni känner att ni klarar av det ekonomiskt och älskar varandra....varför inte?

Jag bodde själv med 2 kompisar när jag började gymnasiet. jääätte sköjj =)

Alltid skönt med personer man gillar, så varför inte vara med såna hela tiden!

Eller hur! [bigsmile] Ja, vi tänkte förlova oss i sommar och vi har redan planerat allt inför framtiden hur vi vill ha det osv. Det ända vi vill ha nu är ett litet boende som är nära skolan så man slipper pendla så så jävla myk..


   
SvaraCitera

Eran sammansatta inkomst är 2100 kr. Du skrev själv i början att du vill vara självständig och inte få hjälp av föräldrar. Ni ska betala lägenhet (+det som ingår) , mat, fritid, kläder (troligen så kommer ni behöva köpa kläder under 3 år)


   
SvaraCitera
Lunos

EwelinaKlang:

Eller hur! [bigsmile] Ja, vi tänkte förlova oss i sommar och vi har redan planerat allt inför framtiden hur vi vill ha det osv. Det ända vi vill ha nu är ett litet boende som är nära skolan så man slipper pendla så så jävla myk..

Men man måste tyvärr vara realistisk i denna tråkiga väärld... Så jag antar att ni kollat så ekonomin och så går ihop? vet du hur mycket pengar ni får, hur mkt ni kan lägga på hyra osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Eran sammansatta inkomst är 2100 kr. Du skrev själv i början att du vill vara självständig och inte få hjälp av föräldrar. Ni ska betala lägenhet (+det som ingår) , mat, fritid, kläder (troligen så kommer ni behöva köpa kläder under 3 år)

Okej, men de jag menar är att jag vill sköta allt det där med mat, kläder, boende osv själv. visst mina föräldrar kan väl hjälpa till med en summa varje månad och då får vi hålla oss till det. Hjälper redan till hur myk som helst hemma men det är inte efter det jag vill...


   
SvaraCitera

eg. skulle ni kunna klara er ekonomiskt. Era föräldrar har försörjningsplikt och "ska" betala 1245 kr/förälder och månad. det gör att er personliga "inkomst" per månad blir ca 3500. Dock kan det vara svårt att få dem att göra det, och hur kul är det att bo i en egen lägenhet men leva på mamsen och papsen?

Ettor brukar finnas från 2500. Tror dock att en tvåa är att föredra om man är sambo.


   
SvaraCitera

EwelinaKlang:

Okej, men de jag menar är att jag vill sköta allt det där med mat, kläder, boende osv själv. visst mina föräldrar kan väl hjälpa till med en summa varje månad och då får vi hålla oss till det. Hjälper redan till hur myk som helst hemma men det är inte efter det jag vill...

Ni bör bo hemma, kommer bli lättare. Ni kommer ha råd att göra saker också.


   
SvaraCitera

obs vet bara att "frånvarandr föräldrar" ska betala underhåll på 1245 kr/månad till sitt barn/barnets vårdnadshavare. Vet inte hur det är egentligen om ni flyttar ifrån er "kärnfamilj"


   
SvaraCitera