Aviseringar
Rensa alla

Studentbostad sökes i Örebro!


Är era föräldrar med på det? Ni får ju inte hyra en lägenhet själva när ni är så unga [no-no]


   
SvaraCitera
Lunos

Bor ni en bra bit ifrån skolan så kan ni ju få inackorderings bidrag med. Det igger ju på 1000-2000 nånting...Så det är ju alltid nice!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Är era föräldrar med på det? Ni får ju inte hyra en lägenhet själva när ni är så unga

Jadå, dom sa att vi fick om vi hittade ett billigt boende [smile]

Lunos:

Bor ni en bra bit ifrån skolan så kan ni ju få inackorderings bidrag med. Det igger ju på 1000-2000 nånting...Så det är ju alltid nice!

Hihi, ja jag är ju skriven hos min mamma och nog bor en mil ifrån närmaste busshållplats så jag får nog rätt mycket för de [wink]


   
SvaraCitera

EwelinaKlang:

förlova oss i sommar

Jag förstår inte konceptet att förlova sig vid sådan ung ålder. Givetvis är det för att man "älskar varandra". Men just förlova. Nja.

Usch jag är så skeptisk till det hela.

Men annars önskar jag dig verkligen lycka till med framtiden och hoppas du blir stolt över dina beslut och att dem kommer resultera i något positivt, hursomhelst. Som sagt, lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Jag förstår inte konceptet att förlova sig vid sådan ung ålder. Givetvis är det för att man "älskar varandra". Men just förlova. Nja.

Haha, jo men varför vi vill göra det är för att det är ingen som tar oss seriöst och typ: ni kommer att tröttna på varandra osv. vi vill visa att vi verkligen menar allvar med vårat förhållande och det är därför vi vill förlova oss i sommar [smile]


   
SvaraCitera

Lunos:

Bor ni en bra bit ifrån skolan så kan ni ju få inackorderings bidrag med. Det igger ju på 1000-2000 nånting...Så det är ju alltid nice!

inackorderingstillägg kan man bara få om man söker till ett riksrekryterande gymnasium. Säger min syv.


   
SvaraCitera

EwelinaKlang:

studentbostad i Örebro

EwelinaKlang:

har kollat på ÖBO men det finns bara delade 1:or och de vill vi inte ha

Ska ni hyra lägenhet av Öbo kan ni INTE hyra studentlägenhet då dom är till för STUDENTER, dvs, du måste vara inskriven på Örebro universitet.


   
SvaraCitera

EwelinaKlang:

vi vill visa att vi verkligen menar allvar med vårat förhållande och det är därför vi vill förlova oss i sommar

[crazy] sämsta anledning någonsin för att förlova sig. Varför behöver ni bevisa något för andra + folk kommer ändå att ta er oseriöst eftersom jättemånga unga förlovar sig hej vilt [party]


   
SvaraCitera

Nintendo:

sämsta anledning någonsin för att förlova sig. Varför behöver ni bevisa något för andra + folk kommer ändå att ta er oseriöst eftersom jättemånga unga förlovar sig hej vilt

True story.

Jag har lika så upplevt något liknande. Då en bekant i min ålder hade en flickvän på tretton år i Eskilstuna. När väl deras förhållande sviktade och var åp gränsen att kollapsa så friar han till henne som ett sista försök att "Bevisa sin kärlek".

Fyra dagar senare var det slut. Faktumet att dem så impuls artat förlovat sig enbart för att bevisa för andra och sig själva med en illusion vilket gav sådan enorm tyngd, resulterade i att det kollapsade. Dem var kort och gott inte mogna för att förlova sig vid en ålder av femton och tretton.


   
SvaraCitera
Lunos

Postorderhoran:

inackorderingstillägg kan man bara få om man söker till ett riksrekryterande gymnasium. Säger min syv.

Hmm har ingen större koll. Men när jag skaffade det så behövde jag bara bo ett visst antal km från skolan. Eller ha en viss färdtid med buss dvs. För att bli berättigad bidrag.

Men det var la riksrekryterande då antar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

sämsta anledning någonsin för att förlova sig. Varför behöver ni bevisa något för andra + folk kommer ändå att ta er oseriöst eftersom jättemånga unga förlovar sig hej vilt

Sant det är många som förlovar sig hej vilt men vi menar verkligen allvar när vi säger det. Jag vet att det är svårt att beskriva hur myk vi älskar varandra via en dator men vi gör verkligen det. Går inte en dag utan att vi saknar varandra och inte kan sova på kvällarna. [blush]


   
SvaraCitera

Jag tror ni kan klara av att bo själva.. men 2 000 kr är inte rimligt att klara av att betala hyra, mat, kläder och nöjen med..

Har 1 tips för att få mer pengar: skaffa en bebis. Då får ni barnbidrag och kan ansöka om socialbidrag. [y]


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

skaffa en bebis.

Do it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Jag tror ni kan klara av att bo själva.. men 2 000 kr är inte rimligt att klara av att betala hyra, mat, kläder och nöjen med..

Har 1 tips för att få mer pengar: skaffa en bebis. Då får ni barnbidrag och kan ansöka om socialbidrag.

Hahahahhaha, nejdu vi ska leva livet först sen blir det barn [wink] Jobbar nog hellre [smile]


   
SvaraCitera

Jahapp. Lulz.


   
SvaraCitera