Aviseringar
Rensa alla

studentbostäder i uppsala


Ämnesstartare

letat i 1 par dagar o folk verkar va så kräsna: vill ha ngn som tränar som bor här. eller ''vill ha någon rolig och mysig tjej som jag kan dela vardagen med :)''

 

hur fan ska man leva upp t allt de där om man ska inneboende???? VA e d för trammz

 

+ va e bästa sätt  att hitta bostad på?

 


   
Citera
Ämnesstartare

Goda kontakter eller köpa en bostadsrätt skulle jag gissa på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Goda kontakter eller köpa en bostadsrätt skulle jag gissa på. 

haha = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska köpa 12 st nu. tack mrman


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

ska köpa 12 st nu. tack mrman

jag ska köpa 78


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte bli förvånad om det till och med är svårare att hitta bostad i Uppsala än Stockholm. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Skulle inte bli förvånad om det till och med är svårare att hitta bostad i Uppsala än Stockholm. 

hahaha det är lättare i uppsala


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: + va e bästa sätt att hitta bostad på?

Ställ dig i bostadskö tidigt, är du inte så kräsen lär det vara relativt lätt att få ett boende i Flogsta. Lägg annars ut en annons på blocket. Efter sisådär ett års medlemskap i nation med gott om bostäder kan du bo via den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

hahaha det är lättare i uppsala

Det lustiga är att det är bostadsbidrag i Stockholm. Men jag blir maka förvånad när jag var hos en klasskompis som bor i korridor. 7/14 rum stod tomma. Och dessa förmedlas av SSSB. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ställ dig i bostadskö tidigt, är du inte så kräsen lär det vara relativt lätt att få ett boende i Flogsta. Lägg annars ut en annons på blocket. Efter sisådär ett års medlemskap i nation med gott om bostäder kan du bo via den.

tack. är inte kräsen öht


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Det lustiga är att det är bostadsbidrag i Stockholm. Men jag blir maka förvånad när jag var hos en klasskompis som bor i korridor. 7/14 rum stod tomma. Och dessa förmedlas av SSSB. 

hur menar du? 

folk har inte alltid råd men det fattar de inte. stundenter har ingenstans att bo så de bygger nya dyra hus eller höjer hyrorna i gamla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: tack. är inte kräsen öht

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

hur menar du? 

folk har inte alltid råd men det fattar de inte. stundenter har ingenstans att bo så de bygger nya dyra hus eller höjer hyrorna i gamla. 

Tror rummen kostar runt 3300kr/månad, eget badrum gemensamt kök. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag menade var att kan det vara brist om bara hälften av rummen på våningen var uthyrda? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Tror rummen kostar runt 3300kr/månad, eget badrum gemensamt kök. 

konstigt.          


   
SvaraCitera