Aviseringar
Rensa alla

Studenten


Ämnesstartare

Hej, jag ska ta studenten till sommaren, är nervös inför detta, eftersom studenten = dricka alkohol, vad jag har hört iaf. Jag har aldrig druckit alkohol tidigare, hur gick studenten till för er? På lastbilsflaket, dricker alla där? Eller hur går det till?
När man springer ut ur skolan, vi är typ 6 pers i min klass, så känns skit awkward om alla hundra föräldrar och syskon står där?? När man springer ut, springer man ut o dansar eller vad fan gör man? haha, Hur var studenten för er? Berätta gärna allt! 🙂


   
Citera

Ge fan i o dricka alkohol om du inte vill. Varje år brukar någon student dö till följd av berusning och dans på flaket.  


   
SvaraCitera

kom till skolan kl 10 typ, vi fick inte dricka på skolans område men på baksidan va de ingen som hade koll så då drack ja en GN, alla i klassen hade spritgömma i skåpen typ så vi drack lite så vi kände av de lite, ja ville inte gå ut full inför mina släktingar som va där där några av dom är emot alkohol, tex farmor. man typ springer ut o skriker o letar upp eventuella släktingar. sen fick folk typ öl och champagneflaskor bland grejerna familjen hängde på dom så de drack dom på flaket, men vi ordnade typ som en ordningsvakt på flaket så att de skulle va nån som hade lite koll typ, så står man där o skriker i sjunger med i låtar man spelar på flaket. såklart behöver du inte dricka på dagen, men sen på kvällen brukar de va fest o då kan man ta de lugnt o känna sig fram


   
SvaraCitera
Alozi

Om du ej vill dricka alkohol, drick inte! Ingen får tvinga dig.


   
SvaraCitera

Vi hade champagnefrukodt hos en klasskompis innan, sen gick vi till skolan och tog farväl av alla lärare och andra klasser osv. Så vissa var redan packade 8 på morgonen men aja. Sen gick alla studenter (typ 600-700 tror jag) till en park i närheten där vi hade en scen som vi sprang utifrån och träffade alla släktingar och då var väl de flesta tillräckligt packade för att däcka men de som inte gjorde det hoppade upp på flaken. Jag drack själv ingenting eftersom jag helt enkelt inte var intresserad av det och alkohol blandat med medicin slutar aldrig bra.. men de som inte var fulla innan vi gick på flaket var ju helt klart det när de gick av.


   
SvaraCitera

minns att en var däckad typ kl 10 på förmiddan, troligen kom han aldrig ut, för man fick åka hem om man var såpass full.. roligt att va förälder och betala för kavaj o allt dedär och så kommer han aldrig ut med alla andra för han är för full..


   
SvaraCitera

Drick inte bara för att någon annan tycker att man ska göra det, gör som du själv vill


   
SvaraCitera