Aviseringar
Rensa alla

studenten vs. mark knopfler


Ämnesstartare

OKej, inte fullt så allvarligt som det låter. Men såhär är det:

Dagen efter min studen ska mark knopfler spela här. Dire straits har det senaste året varit en dröm att se live, det går ju inte numera. Men att se mark knopfler går exakt lika bra, och det känns som det är sista chansen nu så att säga, tror inte han kommer hålla på mycket längre efter turnen han ska ha nu i sommar.

hans musik betyder väääldigt mycket för mig, precis som min student gör. det känns som att studenten är avslutet på något dåligt/början på något bra, precis som jag tror att den konserten hade varit.

Min kompis var tveksam till att följa med eftersom hon vill köra på, på sin student och vara deckad dagen efter, likaså alla mina andra klasskompisar. ni som tagit studenten, är det värt att missa en sån här konsert för att få en helt grym student`? eller kan man klara av att inte vara lika pepp som sina kompisar? dvs, dricka mindre, gå hem och lägga sig tidigare.


   
Citera

ju skulle skita i studenten


   
SvaraCitera

Skit i studenten! [party]


   
SvaraCitera

Studenten är ändå ganska så överskattad, är som vilket supatillfälle som helst tycker jag. Skillnaden mot de andra tillfällena är att det är många i vita hattar ute på stan.

Jag skulle kört på Knopfler [party] Han är dessutom en väldigt värd gitarrist att gå och se.


   
SvaraCitera

Ta Knopfler, det är studenten värd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Han är dessutom en väldigt värd gitarrist att gå och se.

har du sett honom?

Knak och brak:

Ta Knopfler, det är studenten värd.

haha, så kan man också tänka


   
SvaraCitera

Jag skulle gå på studenten för den händer bara en gång i livet


   
SvaraCitera

knopfler. [bigcheers]


   
SvaraCitera

Alltså, varför bara det det ena? Jag vet inte hur ni firar studenten men vi höll då bara på i en kväll, så varför supa så hårt så du inte kan gå nästa dag? Det bör ju finnas gott om tid att återhämta sig innan konserten, men jag kanske har missat något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shakey:

Alltså, varför bara det det ena? Jag vet inte hur ni firar studenten men vi höll då bara på i en kväll, så varför supa så hårt så du inte kan gå nästa dag? Det bör ju finnas gott om tid att återhämta sig innan konserten, men jag kanske har missat något?

läs texten?[tired]


   
SvaraCitera

Human:

läs texten?[tired]

Frågan är ju om du läste min? Men okej, om det innebär att du måste dricka mindre, gå hem tidigare blablabla för att både kunna gå på konserten och studenten tycker jag att det är värt det. Hade det varit jag så skulle jag inte vilja missa något utav dem.


   
SvaraCitera

Har du inte gått i skolan hela livet för att gå och se Knopfler live menar du? [surprised]
Jag skulle lätt välja konserten.


   
SvaraCitera

Human:

studenten vs. Mark Knopfler

Mark Knopfler Live skulle jag garanterat valt. Rent allmänt anser jag att musik ska upplevas live men för oss som inte bor i storstäderna är det ju dessvärre plattorna som får gälla. [smile] ... [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knopfler alla gånger [cheers]


   
SvaraCitera

du kan få båda häre gu, drick bara lite mindre, disciplin föfan [shake] sen är det ju värt det när du tänker efter VARFÖR du dricker mindre just då, blir säkert jätteroligt ändå.


   
SvaraCitera