Aviseringar
Rensa alla

Studentlägenheter finns inte men flyktingar får mängder med bostäder!?


Grattis välkommen till verkligheten


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

tänkaren: flyktingarna får allt serverat på ett välfyllt smörgåsbord.

Detta var då nytt för mig. De åkte säkert limousine hit också eller? 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Klart man är bitter. Men jag skulle då fan aldrig vilja byta och vara i deras ställe. 


   
SvaraCitera

Detta är ganska löjligt. Studentbostäder är det mer brist i vissa städer än i andra - så som det alltid varit typ. Vågar tom. sträcka mig så långt som o säga att studentbostäder över lag har det ju aldrig funnits gott om. Därav att man får hyra ett rum hos någon (som jag fick göra för massa år sen) eller leta andrahandskontrakt.

tänkaren: får allt serverat på ett välfyllt smörgåsbord

lol

Hjärta


   
SvaraCitera
torg1

Herregud så farligt. Du har iaf tak över huvudet, mat, säkerhet och din familj och vänner runt om dig.
Gnälliga jävla svenskar som inte verkar ha gått egenom ngt skit alls i sitt liv. Fyfan.


   
SvaraCitera
torg1

flyktingarna får allt serverat på ett välfyllt smörgåsbord.

Herre min jävla gud säger jag. Du har inte en så bra världsuppfattning inte


   
SvaraCitera

Åhnej jag som ska leta efter lägenhet 


   
SvaraCitera

Om folk kunde sluta vara så jävla stadscentraliserade så skulle det finnas gott om bostäder åt alla, men tvingas man ut på en mindre ort så blir det gråt och strejk hos både flyktingar och studenter


   
SvaraCitera
soviet

är det konstigt? var tycker du att de annars ska bo? 

studenter har ju iaf ett hem 


   
SvaraCitera

C kommer idag med förslaget att flyktingar själva ska få ansvaret att skaffa bostad. Man går mot ett mer liberalt förhållningssätt vilket är intressant. Skulle man också ta bort bidragen till flyktingar så är deras invandringspolitik nästan hållbar.


   
SvaraCitera

torg1:
Herregud så farligt. Du har iaf tak över huvudet, mat, säkerhet och din familj och vänner runt om dig.
Gnälliga jävla svenskar som inte verkar ha gått egenom ngt skit alls i sitt liv. Fyfan.

Sådana som du gör mig nyfiken. Du ställer dig säkert för invandringen som den är nu, hur tänker du att det ska gå ihop ekonomiskt?


   
SvaraCitera

mens: Snarare i en segregerad förort. Där finns det inte speciellt mycket lyx.

Enda skillnaden är väl att studenterna måste ju bo i närheten av där utbildningscentrat finns dvs inte alltför långt från universiteten medans flyktingarna kan de i princip skicka ut och bo i storskogen åtminstone så länge de bor på asylboende. Men jag är rädd för att flyktingarna ställer högre krav så fort de fått sin asyl beviljad.   Ledsen


   
SvaraCitera