Aviseringar
Rensa alla

Studera.nu nere?


Ämnesstartare

Är de bara för mig som de inte går att logga in på studera.nu? Tänkte ju skicka iväg min anmälan... inte många timmar kvar nu. PANIK!


   
Citera

det är så varje år[wink]


   
SvaraCitera

Funkar för mig, sen är det ju ett helt dygn kvar.


   
SvaraCitera

Onsdag 24:00 stänger de anmälningen annars.


   
SvaraCitera

du kunde inte räknat ut d eller?alla panikanmäler idag och imorrn,kommer lagga helt och anmälningstiden blir troligen förlängd.


   
SvaraCitera

Tözen:

du kunde inte räknat ut d eller?alla panikanmäler idag och imorrn,kommer lagga helt och anmälningstiden blir troligen förlängd.

Som nästan varje år då.[party]
Jag har förövrigt inte an,ält mig ännu.[n]


   
SvaraCitera

passaro:

Som nästan varje år då.
Jag har förövrigt inte an,ält mig ännu.

gör d pucko!!!vad ska du anmäla tilll föresten?
JAG LÅG NON STOP 11 oj,timmar idag och kolla utbildningar och ska göra en sjuk pluggkompromiss.


   
SvaraCitera

Tözen:

gör d pucko!!!vad ska du anmäla tilll föresten?
JAG LÅG NON STOP 11 oj,timmar idag och kolla utbildningar och ska göra en sjuk pluggkompromiss.

Jag veeeeeeet inte, det är det som är problemet. =(

Socionom har jag tänkt på.


   
SvaraCitera

passaro:

Jag veeeeeeet inte, det är det som är problemet. =(

Socionom har jag tänkt på.

sociopat*
på GU? jag sökte till gu

vad tänker du mer på?


   
SvaraCitera

Tözen:

vad tänker du mer på?

Vet inte =(


   
SvaraCitera

journalist


   
SvaraCitera

Men newbz, varför ska ALLA söka sista dagen så att skitsidan kraschar? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0rrfar har varit duktig och i tid sökt,
men han vill ändra lite och nu är han rökt
panik? nehe, han tar det kallt
hans ursprungliga val går trots allt


   
SvaraCitera

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studera.nu har kraschat
Läs tidigare artiklar
Rekordstort söktryck knäcker studera.nu Sajten för högskoleansökningar håller inte för trycket 4 Blogga om artikeln
Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:

För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!

Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.

Intresset för att anmäla sig till höstens högskolekurser är rekordstort.

I kväll är sista chansen att anmäla sig på studera.nu – men sajten har kraschat.

– Jag förstår att många är oroliga men vi jobbar på problemet och hoppas att det inte ska bli långvarigt, säger Charlotta Volgsten Forberg, kommunikationschef på VHS.

Sajten studera.nu, som tar emot alla ansökningar till högskolan har stött på problem. Rekordmånga sökande skapar kaos för ansökningssajten som har kraschat av trycket.

Hittills har närmare 300 000 personer anmält sig till högskoleutbildningar i höst.

– Ja det har varit ett ökat tryck de senaste dagarna. Det rullade på här med accelererande fart innan vi stötte på problem, säger Charlotta Volgsten Forberg, kommunikationschef på VHS.

”Vet inte hur lång tid det kommer att ta”
På onsdagkvällen som är den sista dagen då man kan anmäla sig till de flesta utbildningarna i höst kraschade studera.nu.

– Jag har fått besked att vi har problem. Vi är problemet på spåren men vi vet inte hur lång tid det kommer att ta att åtgärda det, säger Charlotta Volgsten Forberg.

Många oroliga läsare som ska söka kurser till hösten har hört av sig till Aftonbladet och uttryckt sin frustration.

– Jag förstår att många är nervösa. Men det enda råd jag kan ge just nu är att ta det lugnt och försöka igen lite senare, säger Charlotta Volgsten Forberg.

Hur ska ni göra om problemen fortsätter?

– Vi ska vara så tillmötesgående som möjligt men vi har ännu inte beslutat om vi ska förlänga ansökningstiden. Nu hoppas vi på att problemen blir kortvariga, säger hon.


   
SvaraCitera