Aviseringar
Rensa alla

Studerar du med musik?


Awflauggz: Ja, ibland lyssnar jag på musik

Har dock aldrig förstått mig på fenomenet "pluggmusik"... jag själv föredrar nog ändå dödstystnad under plugg. 


   
SvaraCitera
time
 time

Ibland! Men allt oftare sedan Spotify lanserade humörplaylists, då hittar jag lättare vad jag är ute efter. När jag pluggar gillar jag att lyssna på jazz eller klassiskt, men det är inte superviktigt. Det viktigaste är att det är instrumentellt, annars fokuserar jag på texten i sången istället för texten i boken. 


   
SvaraCitera

Nej. Kan inte koncentrera mig med musik på.


   
SvaraCitera

Instrumental/klassisk musik funkar alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: dödstystnad under plugg.

dödstystnad är svårt att uppnå

"fan, kranen droppar"

"kan grannjäveln sluta gå omkring så högt hela tiden?"

"är det elementet som tjuter eller hallucinerar jag?"

lösning: på med vulgar display of power av pantera


   
SvaraCitera
Nea
 Nea

När jag studerar är det Metalcore som gäller annars kan jag inte koncentrera. Brig me the Horizon är hemskt effektiva i alla fall enligt mig! (●ω●)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För den som undrar lär detta som regel hänga på ifall man huvudsakligen är extro- eller introvert. Arketypen av en introvert person är ständigt överstimulerad och därför är musik ett störningsmoment, medan en extrovert är understimulerad, varför musik hjälper koncentrationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja va bäst på plugga nä ja lyssnade på typ disco från 90talet ;S
men tröttnar så fort på musikn att ja ba typ mår dåligt av de
så de varade tp en kväll


   
SvaraCitera
mynona

Det hade jag ingen aning om, Nachac. Smärta: Jag är i sanning introvert, jag kan i sanning inte studera med musik, och jag har aldrig kommit på tanken att det kan bero på överstimulerad, vilket jag konstant har varit sedan jag började tänka. Sinnets brus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Arketypen av en introvert person är ständigt överstimulerad och därför är musik ett störningsmoment

jag använder åas musik för att avskärma mig från störningsmoment (skränigt folk på bussen, grannar som utför högljudda hushållssysslor, jobbiga ljud i lägenheten m.m.).

gillar inte att tänka för den delen. musiken får inspirera mig och mota ödsligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: jag använder åas musik för att avskärma mig från störningsmoment (skränigt folk på bussen, grannar som utför högljudda hushållssysslor, jobbiga ljud i lägenheten m.m.).

Medan du studerar? (Teorin är förstås inte idiotsäker.)


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Awflauggz: Ja, ibland lyssnar jag på musik

Dock så lyssnade bara på lugn musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Medan du studerar? (Teorin är förstås inte idiotsäker.)

jepp.


   
SvaraCitera

Schism:

dödstystnad är svårt att uppnå

"fan, kranen droppar"

"kan grannjäveln sluta gå omkring så högt hela tiden?"

"är det elementet som tjuter eller hallucinerar jag?"

lösning: på med vulgar display of power av pantera

Mycket riktigt, men jag har utövat någon form utav avskärmning från ljud jag inte själv kan påverka och det funkar hyfsat bra.

Men visst, in case of emergency: spela Pantera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: jepp.

Okej!


   
SvaraCitera