Aviseringar
Rensa alla

Studie avslöjar: Mäns hjärnor presterar sämre i närvaro av vackra kvinnor...


Ämnesstartare

http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/6132718/Men-lose-their-minds-speaking-to-pretty-women.html  Glad

Kan berätta i sammanhanget att när jag gick på gymnasiet så fanns det två parallellklasser på samma linje, i den ena klassen var det bara killar, i den andra var det 4 tjejer och resten killar (30 elever i bägge), och i stort sett på varenda prov presterade klassen med endast killar klart bättre... Glad

Sensmoral:

För att minska på distraheringen i studiemiljö, så borde vi kanske övergå till renodlade pojk- och flickskolor som var brukligt förr! Glad

Om inte annat så för att bättra på de svenska skolbarnens erbarmligt dåliga studieresultat... Glad

Eller hur, kära vänner? Glad

(På kuppen blir vi ju då samtidigt av med sattyg som en massa oönskade graviditeter och aborter...Glad


   
Citera
Ämnesstartare

jag känner personligen inte av sådant 🙂

Själen: För att minska på distraheringen i studiemiljö, så borde vi kanske övergå till renodlade pojk- och flickskolor som var brukligt förr!

 det håller jag med om 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klarar man inte det så förtjänar man inte att prestera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå sämre man blir ju bättre på allt som är viktigt

dålig mätning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skadeglädjemoahahahahaha 

M


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"För att minska på distraheringen i studiemiljö, så borde vi kanske övergå till renodlade pojk- och flickskolor som var brukligt förr! " 

Det här nog det mest kontraproduktivaste jag någonsin läst. Ska vi bygga en skola 2013/2014 med ovanstående som värdegrund? Verkligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner motsatsen, faktiskt. Man blir motiverad liksom. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förklarar iofs varför det gick så kasst på svensklektionerna @gymnasiet. Ledsen

Fast ne. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själen: För att minska på distraheringen i studiemiljö, så borde vi kanske övergå till renodlade pojk- och flickskolor som var brukligt förr!

Ahm, du glömmer bort alla bisexuella och homosexuella.
Sen så tycker jag att det är bättre att alla lär sig disciplin/självbehärskning snarare än att gå tillbaka till gamla metoder som innebär en resignation inför våra känslor och begär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
"För att minska på distraheringen i studiemiljö, så borde vi kanske övergå till renodlade pojk- och flickskolor som var brukligt förr! " 

Det här nog det mest kontraproduktivaste jag någonsin läst. Ska vi bygga en skola 2013/2014 med ovanstående som värdegrund? Verkligen?

Tillägg: "Om inte annat så för att bättra på de svenska skolbarnens erbarmligt dåliga studieresultat". 

I samhället har en som tjej press på att vara vacker men samtidigt så stör tjejer de stackars killarnas koncentration att det nu krävs (från dig lyckligtvis) att ha könsindelning i skolor/gymnasium m.fl? Haha, nääää du kan fan inte vara på riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, därför har jag svårt att skriva något vettigt på um


   
SvaraCitera
mynona

Glad homosexuella och bisexuella  Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej 


   
SvaraCitera

Om man vill ha ett jämställt samhälle tror jag det är typiskt dåligt att göra den uppdelningen.


   
SvaraCitera
mynona

Könsuppdelning gör dessutom könen mer främmande för varandra och gör att de inte inser hur lika de är varandra; det gör att de får svårare att sympatisera med varandra, vilket gör att de får svårare att sätta sig in i varandras situation, vilket underminerar jämlikhetens moraliska grundval och berättigande i människors psyke. 


   
SvaraCitera