Aviseringar
Rensa alla

Studiebidrag för KomVuxstuderande utan slutbetyg


Ämnesstartare

En udda hörsägen har nått mig; att komvuxare utan slutbetyg skall få en mycket högre bidragsdel än komvuxare som gått ut. Denna hörsägen innefattar att dessa skall få 6300 i månaden, i endast bidrag.

Det låter ju helt INSEJN, kan det verkligen vara sant? Detta skulle jag ju leva löjligt gott på. Någon som kan konfirmera om detta är sanning eller osanning?


   
Citera

Nej.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Nej.

Kul att ingen vet om det är sanning eller lögn, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Nej

Nej, tog just reda på det. Det var bajs, och gällde bara asfå personer under en askort period. Varför har de ens infört detta? Lol? Vad i helvete?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom är jag för ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Nej.

Dig skulle detta däremot gällt, om du saknade slutbetyg och hade varit arbetslös i tre månader, samt började komvuxa nu till hösten. Du är tillräckligt gammal.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Dig skulle detta däremot gällt, om du saknade slutbetyg och hade varit arbetslös i tre månader, samt började komvuxa nu till hösten. Du är tillräckligt gammal.

soft, kanske ska säga upp mig och köra på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiemedel/hur-mycket-kan-du-fa/hogre-bidrage...

Det är det under "satsning på unga arbetslösa" som är relaterat till min hörsägen, antager jag. Minneslänk till mig.


   
SvaraCitera