Aviseringar
Rensa alla

Stulen iphone, hitta min iphone osv?


Ämnesstartare

Hejhej. Min iphone blev stulen i lördags eller nåt. Har försökt leta efter den med hitta min iphone men eftersom att jag tror att den är avstängd så ser jag den inte. Vet någon ifall man fortfarande kan hitta den ifall man skulle sätta på den men ta ut simkortet? Ifall den visas på kartan då. Nu är iallafall abonnemanget osv, allt är spärrat. Men skulle vara bra ifall nån visste om hur det fungerade [cheers]


   
Citera

Knacka på hos imgood och kräv tillbaks den bara


   
SvaraCitera

Går att spåra telefonen om någon slår på den och den har kontakt med internet. Har du stöldspärat hela telefonen?
Hade du kod på telefonen (ej pin)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Går att spåra telefonen om någon slår på den och den har kontakt med internet. Har du stöldspärat hela telefonen?Hade du kod på telefonen (ej pin)?

Men ifall den tar ut simkortet och kopplar bort mig från icloud osv då? Ja jag har spärrat den helt och håller. Ja jag hade kod på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Knacka på hos och kräv tillbaks den bara

?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

hahaha


   
SvaraCitera

verynice:

Men ifall den tar ut simkortet och kopplar bort mig från icloud osv då? Ja jag har spärrat den helt och håller. Ja jag hade kod på den.

Eftersom du hade kod på telefonen kunde inte tjuven göra något med den om han inte återställde telefonen vilket ej vem som helst klarar av. Gör man det försvinner allting i telefonen, även icloud och koden. Eftersom du stöldspärrat mobilens IMEI kommer telefonen aldrig mer att fungera som telefon igen så länge polisen/operatören inte häver blockeringen vilket kräver ditt godkännande. Dock fungerar den fortfarande som en ipod touch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

verynice:

hahaha

tror dock inte det är han, min lur blev stulen på en fest och den där killen verkar vara största nörden [bigsmile]

mrman:

Eftersom du hade kod på telefonen kunde inte tjuven göra något med den om han inte återställde telefonen vilket ej vem som helst klarar av. Gör man det försvinner allting i telefonen, även icloud och koden. Eftersom du stöldspärrat mobilens IMEI kommer telefonen aldrig mer att fungera som telefon igen så länge polisen/operatören inte häver blockeringen vilket kräver ditt godkännande. Dock fungerar den fortfarande som en ipod touch.

Jaha okej, nej saken var ju den att den stängdes av väldigt snabbt och dagen efter fjärrlåste jag den och när jag fått tag på min låtsaspappa så spärrade han den på alla sätt som går. Så aja. Då vet jag [y]


   
SvaraCitera

Det sägs att det kommer att lanseras en ny iPhone på torsdag, kanske går att ta ut sådan om du har försäkring [cute]


   
SvaraCitera

dazed:

Knacka på hos och kräv tillbaks den bara

[love][love][love]


   
SvaraCitera