Aviseringar
Rensa alla

Styrketräning 15år


Ämnesstartare

Tjena, jag är en kille på 14år-ska fylla 15. Är ca 170, väger 50-52 (underviktig) jag skulle villja biffa itll mej lite! Jag är hyffsat svag enligt mej själv (då menar jag armar ni vet..) men ganska snabb. Tränar 2-3 gånger i veckan, fotoboll, har varit ganska inaktiv där och inte gått på alla träningar men nu har jag börjat igen. Förut åt jag mycket godis å skit och drack läsk osv. men jag försöker ändra på det, och har lyckas ganska bra. Men det jag skulle villja ha lite hjälp med är övningar som man kan göra hemma med hjälp av sin egen kroppsvikt. De områden jag vill rikta in mej på är mage-bröst-armar. Jag är ganska smal, och har haft starka magmuskler som jag tappade i sommras men jag börjar få tillbaka dem, om jag ligger ner så ser man "de fyra övre" magmusklerna, men jag vill göra dem starkare och synligare. Springer gör vi välldigt mycket på fotbollen, kanske 300meter 70-80 % sen vila 2min och sen springa samma sträcka igen * 5-6, inte säcker på sträckan men ungefär så. I sommras gick jag upp typ 7-10 kilo, jag har inte kommit i målbrottet ännu, fyller sent på året, men hår underarmarna osv finns haha 😉

Så kortfattat:
Tips på övningar som tar hårt och som gör musklerna "starkare" för armar och bröst som man kan göra hemma med hjälp av sin egen vikt. Och magövningar som ger starka och synliga magmuskler.

Jag har kommit på lite smått vad jag kan göra: 25 situps - 15 armhävningar - 10 dips * 2 alltså först situps sen armhävningar sen dips sen situps igen sen armhävningar igen osv... har ni några tips på fler övningar eller behöver något förändras? tacksam för svar 🙂


   
Citera

gusteen:

Men det jag skulle villja ha lite hjälp med är övningar som man kan göra hemma med hjälp av sin egen kroppsvikt.

Här har du en hel lista, bara att testa:
http://www.bodybuilding.com/exercises/finder/saved/id/2910/main-muscle/abdominal...

gusteen:

De områden jag vill rikta in mej på är mage-bröst-armar.

Dumt. Väldigt dumt. Träna hela kroppen, annars kommer du ångra dig.


   
SvaraCitera

gusteen:

De områden jag vill rikta in mej på är mage-bröst-armar.

Du skall träna hela kroppen. Alla muskler (nästan) har en motmuskel som drar åt andra hållet. Om du bara tränar tex bröstmuskler men inte ryggen kommer du få jätteful kroppshållning.

Det är lite som en dragkamp, man vill ha lika starka lag på båda sidorna för att få snygg kropp.


   
SvaraCitera

gusteen:

Så kortfattat:
Tips på övningar som tar hårt och som gör musklerna "starkare" för armar och bröst som man kan göra hemma med hjälp av sin egen vikt. Och magövningar som ger starka och synliga magmuskler.

Kolla vad jag skrev på den denna tråd..

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=287468

Dock vill du ha övningar hemma som du kan göra utan hjälp av något... det vet jag ingeting om, som de andra säger, träna hela kroppen, du kommer såååååååå lätt ångra dig när kroppen ser skev ut på stranden...

Utan gym får du nog göra som tarzan, klättra och hoppa runt i skogens träd och mark för att bygga upp hela din kropp...

Även de bästa fotbollsspelarna får inte muskler pga fotbollen mer än på ben och troligtvis lite på magen... men resten kan diskuteras... kolla bara Zlatan


   
SvaraCitera

sexmeister:

kolla bara Zlatan

Wtf? Vet du när bilden togs? För det där var bara läskigt.


   
SvaraCitera

iddqd:

Wtf? Vet du när bilden togs? För det där var bara läskigt.

Ett antal år sedan, när han kom till Juventus från Ajax, och inte alls var så stor.

hade fel så jag ändrade.


   
SvaraCitera

passaro:

iddqd: Wtf? Vet du när bilden togs? För det där var bara läskigt.

Ett antal år sedan, när han kom till Juventus från Ajax, och inte alls var så stor.

Han hade ändå spelat fotboll i minst 10 år där, om man skulle fått fler muskler än på ben å lite på magen så skulle han nog haft lite där med, ville bara få fram budskapet... you feel me?


   
SvaraCitera