Forumet - styrketräning

styrketräning

842 0 60

Spana också in:

Det är inget magiskt med skivstänger som får dig att stanna i växten, krävs en del för att förstöra växtzonerna. oavsett ålder så är träning givande, finns bara ett problem med unga tränande och det är brist på vett.

Mao att vänta med gym tills man e 20 är ren BS

förresten, var är tunga vikter för dig?
gör nu inte det misstag jag har gjort flera gånger, det är att anpassa sig till de lite tyngre vikterna bara för att man ser alla riktigt biffiga män o kvinnor som leker med 100 pannor på skivstången för det kommer bara resultera i katastrof såsom skador etc, men ja när du vuxit färdigt är nog bäst, som sagt gå inte den vägen jag gick och börja pumpa med tyngre vikter innan du vuxit färdigt bara för att du inte vill se klen ut, vet av erfarenhet att det inte är någon bra idé alls
Aiton:

jag växt klart på längden..


Jerkix:

När man är helt färdigväxt som sagt. Ungefär runt 18-20 kanske.


Rapid:

Det är inget magiskt med skivstänger som får dig att stanna i växten, krävs en del för att förstöra växtzonerna.


Rapid:

oavsett ålder så är träning givande, finns bara ett problem med unga tränande och det är brist på vett.

Mao att vänta med gym tills man e 20 är ren BS

the king of kings:

gör nu inte det misstag jag har gjort flera gånger, det är att anpassa sig till de lite tyngre vikterna bara för att man ser alla riktigt biffiga män o kvinnor som leker med 100 pannor på skivstången


Det blir ju lätt så :/
Men hur gick det för dig när du gjorde det ?
Aiton:

Det blir ju lätt så :/
Men hur gick det för dig när du gjorde det ?


inga resultat och en jäkla träningsvärk[sad] det var dock för ett år sen jag höll på så och träningsvärken kan lika gärna ha uppstått då jag inte stretchade ordentligt

men när vi ändå är inne på det där med tunga vikter kan jag rekommendera dig att köra tungt så att du klarar cirka 10 repetitioner per set, lite vikter och många repetitioner ger tydligen inte lika bra resultat som tunga vikter och få repetitioner
Aiton:

Är det för tidigt för mig att börja pumpa? ska jag köra vanlig träning, 3x10 ?


mixa! men se till att har koll på utförandet när du går ner på låga reps, när man är ny är det bäst att köra ganska strikt så du inte drar på dig skador. När du sen lär känna kroppen och övningarna kan du börja testa att köra mer råstyrka [party]


the king of kings:

träningsvärken kan lika gärna ha uppstått då jag inte stretchade ordentligt


nej det kan den inte ha gjort.


the king of kings:

lite vikter och många repetitioner ger tydligen inte lika bra resultat som tunga vikter och få repetitioner


jag tycker inte 10 reps är lite, men allt är ju relativt. En kombination mellan 5-12 reps är ungefär det man ska hålla sig till för hypertrofi (muskelbyggnad)
the king of kings:

inga resultat och en jäkla träningsvärk det var dock för ett år sen jag höll på så och träningsvärken kan lika gärna ha uppstått då jag inte stretchade ordentligt


Ok, i början kommer jag ihåg att jag körde för mkt och gjorde fel i övningarna.. då märkte jag absolut inga resultat.. men nu senaste har jag försökt att inte bry mig om dem andra på gymmet.. utan köra rätt.. kör även med gainer [smile] så jag har faktiskt märkt en stor skillnad..
När jag började gymnasiet vägde jag knappa 60 kg vilket är väldigt lite för 180 cm, nu har jag gått upp till 67 kg!! bara på ett halvår [bigsmile]
the king of kings:

det beror väl helt och hållet på hur många vikter vi talar om!


Nej? blir en sträcka du kör med bilen mindre för att du har en lättare bil?

vi pratar siffror, vad som är mest ansträngande är en helt annan sak.


the king of kings:

sen så är väl 10 reps så många som de flesta kör har jag för mig


exakt, därför är det väldigt average, och inte lite, om man ser det ur stryrketränandes synvinkel och inte din lokala fitnessfantasts. Men igen, det är relativt.
Rapid:

mixa! men se till att har koll på utförandet när du går ner på låga reps, när man är ny är det bäst att köra ganska strikt så du inte drar på dig skador. När du sen lär känna kroppen och övningarna kan du börja testa att köra mer råstyrka


När jag började så körde jag "rundträning" 3x10 på varje bara för att komma igång, det är nu för ett halvår sen som jag började att dela in muskelgrupperna... alltså att jag kör tex biceps & axlar dag 1, triceps & bröst dag 2 och ben, mage, rygg dag 3.. Känns mkt bättre föra man tar ut sig mer och utvecklas fortare [party]