Aviseringar
Rensa alla

STYRKETRÄNING HJÄLP


Ämnesstartare

Asså i need help! jag är 1,78lång väger 70kg tar 85kg bänkpress MEN! jag har tränat i 1år ser ingen skillnad på musklerna? gör jag nåt fel? jag tränar måndag-tisdag vilar på onsdag tränar torsdag-fredag och vilar helgen gör jag nåt fel där eller? jag tar Whey-Protein också!!! HELPP MEE!!!!!!!!


   
Citera
Ämnesstartare

jag är 13år!!!!!!! varför tar det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta du lägger den här tråden på "Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se" [tard]

Till ämnet: Lol Du är ju bara 13 [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kommer med tiden.... Ha tålamod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är stor för att vara 13 år jag ä 15 och e lika lång som du men väger betydligt mer ...[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju väldigt mycket på kost också, om du inte äter ordentligt (frånsett kosttillskott förstås) har musklerna svårt att återskapas. Om du äter för mycket däremot, eller fel typ av kost så är musklerna mindre "definierade", det vill säga de syns inte eftersom det är massa fett i vägen. En tredje möjlighet är bara att du är för självkritisk, det är svårt att se skillnad själv. Jag vet av egen erfarenhet, därför jag började föra träningsdagbok och hålla koll på kroppsdimensioner (mäta med måttband, helt enkelt) för att se hur utvecklingen sker. Att du tränar fyra gånger i veckan säger förresten inte särskilt mycket, vad är det du tränar och hur länge, vilken tid på dygnet etcetera?


   
SvaraCitera

13 år, barn ska inte styrketräna med vikter. Låt bli innan du skadar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera