Aviseringar
Rensa alla

Subaru Impreza WRX STI 2006-2007


Lambo ownz you too.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle vilja ha 06-07 PSE 2,den riktiga rallyvertionen med ställbara diffat och 280 hk orginal. Sen ny ommappning,smidda stakar,smidda kolvar,rakskuren låda,större turbo,intercooler,kraftigare bränslesystem och en bromsning och ommappning till E85 sen jävlar har jag min dröm Impreza


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är fina.
Jag föredrar dock Imprezorna fram till -00, mycket söta.

Glider själv runt i en Impreza GT -97 som bruksbil. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe_90:

kolla på drag race, försök hitta någon japanska bil som kan matcha amerikanarna.

Kolla på rally/drifting, försök hitta nån amerikansk bil som kan matcha japanerna.

The Weapons Dude:

Lambo ownz you too.

lol.


   
SvaraCitera

Robbin:

Kolla på rally/drifting, försök hitta nån amerikansk bil som kan matcha japanerna.

Haha, case closed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Haha, case closed.

Finns japaner som kan spöa ten types of crap ut honom.
Rally då?


   
SvaraCitera

Robbin:

Rally då?

Rally erkänner jag att amerikanerna inte har en chans, men jag ville bara säga att drifta går att göra i stora tunga jänkare.

Sen är charmen med jänk att det är stort, tungt och mycket hästar i volymen inte ettriga stressfläktsbilar.

( Dvs turbomatade 1.8 - 2.5 liters 4:or.)

Jag gillar alla typer av bilar, men jänk ska vara stort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

men jag ville bara säga att drifta går att göra i stora tunga jänkare.

Oja, drifta går att göra med de flesta sorters bilar 🙂

Thundercracker:

ettriga stressfläktsbilar.

( Dvs turbomatade 1.8 - 2.5 liters 4:or.)

[love]

Thundercracker:

Jag gillar alla typer av bilar

samma här, men favoriterna görs av japanerna 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inget så vackert som när dammsugarmotorerna blir tystade av riktigt v8 muller.[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Sen är charmen med jänk att det är stort, tungt och mycket hästar i volymen inte ettriga stressfläktsbilar.

Okej, jag förstår vad du menar men det är långt ifrån alla jänkare som får ut några hästar överhuvutaget för den volymen dom har. Okej det är inga prestandabilar direkt men man blir lite ledsen med 6L V8 och mindre än 300hk... Ljudet, det är en annan historia dock[y].
Jag gillar alla möjliga bilar men tyska bilar står mig närmast hjärtat. Det ska vara power ur varje liter. Nya M5 tex 507hk ur 5 liter. Mer än 100 per liter UTAN turbo och co. Allt detta inpacketerat i gudomligt ljud. Konst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säger bara en sak om Subarus boxermotorer. Det är PAIN att meka själv med dom. En kompis har en Saab 92x Aero. Det sitter en subaru wrx 2,5L turbomotor och drivlina i den. Det är i princip en Impreza kombi med Saab front. Nåja, vi har mekat och trimmat den en del och det är inte alltid så lätt att komma åt pga motorns annorlunda utformning. Att man sen behöver flytta fram turbon vid stora effektuttag är heller inte så praktiskt och enkelt alla gånger.
Bilen ska ligga kring 300hk nu för övrigt, men det ska bli mer[smile]


   
SvaraCitera

_Danne_:

Konst!

Indeed, men det handlar inte om BHP bara. Det handlar om vridmoment, nått som är sexigt är diesel vrid.

typ 250 bhp 700 nm vrid. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ted_WRX_STI:

Impreza

Me love Impreza, är inte så insatt i bilar ifs men min favvobil är "rally modellen" av den. du vet...
Snyggast bilen ever alltså. Om jag orkar så ska jag skaffa typ en sån, fast bara blå och utan märkena.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

diesel vrid

Mmm det är underbart. Måste dock vara minst en turbo 5a för att det ska låta bra. Diesel är bra för burnouts och underskattat för drifting^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Danne_:

Okej, jag förstår vad du menar men det är långt ifrån alla jänkare som får ut några hästar överhuvutaget för den volymen dom har. Okej det är inga prestandabilar direkt men man blir lite ledsen med 6L V8 och mindre än 300hk... Ljudet, det är en annan historia dock.

Det är vridet och hållbarheten som gäller för dom gamla jänkarna fast dom är väldigt trimvänliga om man vill lösa det problemet.[bigcheers]


   
SvaraCitera