Aviseringar
Rensa alla

Succubus


Ämnesstartare

Vad jag i mitt liv hoppas ta till mig är delvis kunskapen de människor som lagt märke till Succubus (En demon som använder sig av sexuella energier för att livnära sig på andra) har att dela med sig, angående just denna demon och andra demoner!
Om där finns någon kunskap inom området skulle jag bli ärad att få ta del den!


   
Citera

aka kvinnor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en metafor som inte skall tolkas bokstavligt, demoner är fortfarande lika mycket nonsens som vanligt


   
SvaraCitera
Draug

har ingen djupare kunskap om demoner men vet vad succubus är då jag faktiskt har ett intresse för paranormala fenomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: en metafor

Kära Lifbrasir!
En metafor vars djup jag finner ett innerligt intresse för, just med tanke på

superpojken: kvinnor

Och de människor som väljer att delta i jakten på denna upplevelse!
Vad som verkar stämma överens med denna metafor är just hur livsenergin som tillhör dessa människor tynar bort och jag finner mig badandes i historier om människor som upplevt ett liv av lycka och en värld av under, tills den dagen dem börjar ta sociala spel på dödligt allvar men till en större del tills den dagen dem tar upp jakten på bytet som i våra dagar går under namnet "Sex"
Jag hoppas ta del av all kunskap om dessa demoner!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: har ingen djupare kunskap om demoner men vet vad succubus är då jag faktiskt har ett intresse för paranormala fenomen.

Kära Draug, jag hoppas att ta del av denna kunskap, min tacksamhet känner inga gränser emot en sådan givmild själ som delar en sådan kunskap!


   
SvaraCitera
Draug

Lee: Kära Draug, jag hoppas att ta del av denna kunskap, min tacksamhet känner inga gränser emot en sådan givmild själ som delar en sådan kunskap!

ja jag har ju inte så hemsk mycket kunskap om just succubus men ett och annat har jag ju lärt mig om oförklarliga  fenomen.  Har du någon kunskap inom ämnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är kärlek en demon?

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

är kärlek en demon?

 

kär(kuk) lek(fitta).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:

kär(kuk) lek(fitta).

va? 😛
tyckte det var fel att kalla dom här bra sakerna kärlek och sex för demoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

va? 😛
tyckte det var fel att kalla dom här bra sakerna kärlek och sex för demoner.

men om man har sex oskyddat så blir det oftast barn, detta är ju bevis på att det är fel att ha sex. man ska endast ha sex när man ska göra barn.


   
SvaraCitera
Draug

ennie: är kärlek en demon?

är väll snarare en demon som livnär sig på den energi som uppkommer vid sex.


   
SvaraCitera
Draug

Lex: men om man har sex oskyddat så blir det oftast barn, detta är ju bevis på att det är fel att ha sex. man ska endast ha sex när man ska göra barn.

haha är du seriös eller? Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:

men om man har sex oskyddat så blir det oftast barn, detta är ju bevis på att det är fel att ha sex. man ska endast ha sex när man ska göra barn.

aa okej vi säger så ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: Har du någon kunskap inom ämnet?

Ytterst lite, den ända kunskap som tilldelats mig är igenom äldre människor som nämnt det men inte i detalj och Age of Conan samt world of warcraft vars världar äro besmittade av denna demon!

ennie: är kärlek en demon?

Vad som verkar vara fallet är att en människa som är besatt av just Succubus tenderar att suga ut andra människor på energi i namnet kärlek, någonting denna person endast lurar sig självt att den tjänar, ett sådant liv är fullt av lidande och problem medan verklig kärlek verkar vara ett försvar emot lidande och problem!


   
SvaraCitera