Aviseringar
Rensa alla

Suger veganer kuk och sväljer sperma?


Ämnesstartare

Detta var något vi satt och grubblade över häromnatten över några stora starköl.

Veganer äter ej animaliska produkter.
Sperma är en animalisk produkt.

Då borde en vegan inte få suga kuk och svälja sperma. Eller vad säger du? En vegan kan enligt mig inte kalla sig för vegan om han/hon suger kuk och sväljer sperma. Är naturligtvis öppen för att det finns vissa veganer som bara suger utan att svälja.

Vad tycker du?

Btw, hoppas ingen misstycker på att jag kallar killens könsorgan penis för kuk, även känt som svans och manslem enl Wikipedia.


   
Citera

Tack för wikipedia-länken, var lite osäker där ett tag på om du verkligen menade penis eller något annat. Skeptisk

I nästan samtliga fall så handlar det nog om samtycke snarare än någon form av allmängiltig dödssynd kring att äta animalier. Är förvånad över att ni ens lyckas grubbla över det, känns som att det inte är så svårt att komma fram till?


   
SvaraCitera

med ditt resonemang är personer som sväljer sperma kannibaler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Tack för wikipedia-länken, var lite osäker där ett tag på om du verkligen menade penis eller något annat. Skeptisk

I nästan samtliga fall så handlar det nog om samtycke snarare än någon form av allmängiltig dödssynd kring att äta animalier. Är förvånad över att ni ens lyckas grubbla över det, känns som att det inte är så svårt att komma fram till?

Får nog skylla på brist på engagemang varför vi inte brydde våra hjärnor åt några djupare funderingar. Orsaken tror jag mest berodde på bl a att mellandagsrean gick käpprätt åt skogen och snön uteblev och de vänner som var och hälsade på mig hade med sig skidor för sköna skidturer. Men allt blev spolierat.


   
SvaraCitera
myten

Vad jag hört är ju många veganer för att de inte gillar hur djur behandlas med slakt, pälsindustri och mjölkning m.m. Så några skulle nog se förbi det faktumet när det gäller sperma då detta ändå kommer från mannen (som är en fri individ) . En väldiciplinerad vegan hade nog dock inte gjort detta då de hade sett det som animalisk produkt vart den än kom ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: med ditt resonemang är personer som sväljer sperma kannibaler.

Självfallet inte. Är själv köttätare.


   
SvaraCitera

Scream:

Självfallet inte. Är själv köttätare.

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

har förstått att du gillar wikipedia så:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kannibalism


   
SvaraCitera

omg svans


   
SvaraCitera
mens
 mens

SRIS svansars rätt i samhället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myten: Vad jag hört är ju många veganer för att de inte gillar hur djur behandlas med slakt, pälsindustri och mjölkning m.m. Så några skulle nog se förbi det faktumet när det gäller sperma då detta ändå kommer från mannen (som är en fri individ) . En väldiciplinerad vegan hade nog dock inte gjort detta då de hade sett det som animalisk produkt vart den än kom ifrån.

Ur ren djurhållningssynpunkt kan jag förstå din synpunkt. Sedan finns det ju veganer som inte ens kan äta en gräddsås bara för att den innehåller några matskedar vispgrädde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: har förstått att du gillar wikipedia så:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kannibalism

Gråter

Gillar och gillar? Det är väl inte frågan så mycket om vad jag gillar utan det är väl mer att Wikipedia är sponsrat av Google (tror jag) och kommer alltid upp först på varje sökning även om jag personligen skulle föredra Nationalencyklopedin men den är ju inte gratis.


   
SvaraCitera

Åh, herrejösses


   
SvaraCitera
mens
 mens

Scream: t. Sedan finns det ju veganer som inte ens kan äta en gräddsås bara för att den innehåller några matskedar vispgrädde.

pga veganer, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream: Detta var något vi satt och grubblade över häromnatten över några stora starköl.

Eller något du läste på flashback.. Rullar ögonen

https://www.flashback.org/t2666786


   
SvaraCitera