Aviseringar
Rensa alla

superhjältar som ger smisk åt tjejer


Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:

Det är inget skitprat, det stämmer faktiskt. Smisk gör så att det flödar mer blod till skinkorna, vilket gör dem känsligare och det i sig kan ge upphob till njutning. Sedan gillar som sagt många tjejer att låta sig domineras i sänghalmen, och smisk är ett bra sätt att dominera tjejen på.

Dessutom finns det många som upplever att de blir lugna och mår bättre rent psykiskt efter smisk.

Det orsakar smärta, ja. Det förvandlar dem dock inte till någon klitoris sedan.
Det är för att de känner att de behövde straffas, alltså att de förtjänar att bli tillrättavisade som barn.


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg:
images?q=tbn:ANd9GcRpB9iLfVd-PT8njSQRo1Q
våldtäktskultur Rullar ögonen

De tar inte hennes bestraffning på allvar. 

Bööööörg:
spank.jpg
våldtäktskultur Skeptisk

En kvinnlig fiende tas ändå inte på allvar i slutändan, även om hjälten är kvinna. 

(Detta är bara konstateranden btw, jag är inte våldsamt upprörd, men det är inte så svårt att se normen under det hela)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

De tar inte hennes bestraffning på allvar. 
En kvinnlig fiende tas ändå inte på allvar i slutändan, även om hjälten är kvinna. 

(Detta är bara konstateranden btw, jag är inte våldsamt upprörd, men det är inte så svårt att se normen under det hela)

tänkte först göra en tråd om sexualiserade manliga super(hunkar)hjältar men hittade dom här bilderna istället, haha


   
SvaraCitera

isola:

Det orsakar smärta, ja. Det förvandlar dem dock inte till någon klitoris sedan.
Det är för att de känner att de behövde straffas, alltså att de förtjänar att bli tillrättavisade som barn.

Läste du inte vad jag skrev? Eller är du så förblindad av radikalfeminism att du inte vill se?


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg:

tänkte först göra en tråd om sexualiserade manliga super(hunkar)hjältar men hittade dom här bilderna istället, haha

Om du hittar bilder på sexualiserade superhunkhjältar vill jag gärna se dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Här verkar det dock inte handla om att slåss så mycket som att bestraffa fienden ifråga sedan striden redan är vunnen.

att slåss är att bestraffa, eller ja, att försöka bestraffa, för att korrigera beteende.

iaf en vanlig form av våld, det finns 4 typer

territoriellt våld
beteendekorrigerande våld 
kriminellt våld
"rovdjursvåld" (predatory violence)

de tre första sorterna kan dock när som helst övergå i den fjärde sorten, i princip alla slagsmål handlar om våld av typ nr 2.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Om du hittar bilder på sexualiserade superhunkhjältar vill jag gärna se dem

Heman_orko.jpg


   
SvaraCitera
mynona

space kitty: att slåss är att bestraffa, eller ja, att försöka bestraffa, för att korrigera beteende

Min poäng var: denna smisk handlar uppenbarligen inte om någon annan form av våldsutövning än att bestraffa en fiende sedan striden väl redan vunnits och den ena parten redan är vinnare och den andra redan är besegrad. "Striden" har redan utkämpats och det handlar här om straff. Jag är inte såpass påläst om superhjälteserier, men jag tror att våldet mot dem utspelades under själva striden som avgör vem som vinner/förlorar, inte som straff när striden redan är avgjord. 

Sedan är givetvis våld över huvud taget inte något ideal och behöver alltså inte anpassas utefter kön eftersom det helst alls inte ska förekomma och särskilt inte som straff, men det är en annan diskussion. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Min poäng var: denna smisk handlar uppenbarligen inte om någon annan form av våldsutövning än att bestraffa en fiende sedan striden väl redan vunnits och den ena parten redan är vinnare och den andra redan är besegrad. "Striden" har redan utkämpats och det handlar här om straff. Jag är inte såpass påläst om superhjälteserier, men jag tror att våldet mot dem utspelades under själva striden som avgör vem som vinner/förlorar, inte som straff när striden redan är avgjord. 

Sedan är givetvis våld över huvud taget inte något ideal och behöver alltså inte anpassas utefter kön eftersom det helst alls inte ska förekomma och särskilt inte som straff, men det är en annan diskussion. 

ja eftersom männen redan blir straffade under striden


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg:

Heman_orko.jpg

Iofsg inte så svårt, tack ^^ Undrar hur många det finns där de får smisk själva. 


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg:

ja eftersom männen redan blir straffade under striden

Det är i så fall en kombinerad strid/bestraffning. Det blir då i mina ögon frågan om ett annat fenomen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är i så fall en kombinerad strid/bestraffning. Det blir då i mina ögon frågan om ett annat fenomen. 

så kan man se det, ett fenomen grundat i hänsyn för kvinnans svagare fysik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Iofsg inte så svårt, tack ^^ Undrar hur många det finns där de får smisk själva. 

såg du bilden där stålmannen blev smiskad?

tycker för övrigt det är en myt att endast tjejer blir sexualiserade i media osv. Enligt könsnormerna ligger kvinnors sexuella värde till stor del i kroppen, och mäns till stor del i styrka (tolka fritt) . Alla manliga superhjältar är iaf väldigt "sexiga"

eller kanske har missuppfattat vad sexualisera betyder? 

edit: ok mitt argument kanske inte håller men det kanske går att hitta någon poäng i det jag skrev...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: våldtäktskultur


isola
: våldtäktskultur

isola: våldtäktskultur

isola: våldtäktskultur

isola: våldtäktskultur

isola: våldtäktskultur

isola: våldtäktskultur

isola: våldtäktskultur

isola: våldtäktskultur

isola: våldtäktskultur
 Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Sedan är givetvis våld över huvud taget inte något ideal och behöver alltså inte anpassas utefter kön eftersom det helst alls inte ska förekomma och särskilt inte som straff, men det är en annan diskussion.

i historien har våld varit nödtvunget och fundamentalt och därför behövts anpassas efter könens förutsättningar för att inte skada medlemmar ur den egna stammen, men likväl tydligt markera att ett beteende inte är önskvärt.


   
SvaraCitera