Aviseringar
Rensa alla

superjycken


Ämnesstartare

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
zIGGE

superhunden


   
SvaraCitera

[tard][cry][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var han som hittade bin ladin


   
SvaraCitera

Häftigt, bortsett från att det är taskigt att byta ut hundens tänder mot metall. [sad]


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Superjycken som
hittade bin Ladin

FRITT FALL En specialutbildad soldat och hans hund hoppar ut från en helikopter. Usa har för tillfället 450 hundar i irak och Afghanistan, men tar fram 100 nya hundar per år. Gräddan av dem väljs ut att jobba med Team Six.
Foto: US DEPARTMENT OF DEFENSE
Bloggat om artikeln
Visar inlägg från de 3 högst rankade bloggarna
Kräv tillbaka fredspriset
Från bloggen: apg29
06 maj 20:12
Seriöst inlägg - Även kallad "Blinda Hönan"
Från bloggen: Jag är rik - Bor i Vik
06 maj 22:16
Thank God its Friday.
Från bloggen: Hobby Filosofen
06 maj 19:52
Visa alla »
Vill du blogga om artikeln?
Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.
Bli medlem i Aftonbladet Snack och börja blogga
De sylvassa tänderna är gjorda av titan.
Kroppen är insvept i en skottsäker väst och den hoppar utan att blinka ut från ett flygplan.
Men det är inte någon hemlig agent á la Hamilton eller James Bond vi pratar om.
Det är en specialtränad hund – som hjälpte till att fånga Usama bin Ladin.
Identiteterna på de 79 specialtränade soldaterna som var med och dödade al-Qaidas ledare ska skyddas till varje pris.
En annan figur från måndagmorgonens attack i staden Abbottabad i Pakistan måste också hållas hemlig:
Den superhund som ledde soldaterna fram till måltavlan ”Geronimo”.
– Hunden är en i teamet och att kommentera den skulle vara att bryta mot koden. Därför kan jag inte säga något, säger Gerry Proctor, presstalesman vid Lackland Air Force Base där vovven tränats, till tidskriften The Daily.
”Målsökande missil”
Det amerikanska försvarsdepartementet tar fram 100 nya superhundar varje år.
Gräddan av dem hamnar hos Team Six.
Det enda man vet om jycken, som flögs in i en av tre Black Hawk-helikoptrar tillsammans med gruppen, är att den är en schäfer som kan känna av en specifik lukt på 3,2 kilometers avstånd.
I övrigt är det locket på.
– Hunden kan bokstavligen användas som en målsökande missil. Finns det minsta doft av bin Ladin hittar hunden den, säger forna Navy Seal-soldaten Brandon Tyler Webb till The Daily.
100 hundar per år
De utvalda vovvarna specialutbildas – och specialutrustas.
Deras vanliga tänder byts ut och ersätts av sylvassa varianter i titan. Priset för gaddarna är 14 000 kronor – per tand.
Och de är inte bara till för att skrämmas. Tänderna är så starka att de kan bita igenom skottsäkra västar.
– Det är fruktansvärt vad de kan åstadkomma. Det är som att knivhuggas fyra gånger om, säger Alex Dunbar, en före detta marinsoldat som nu är en av de utvalda som tränar upp hundarna, till The Daily.
Hoppar fallskärm
Men det räcker inte med ett oerhört utvecklat luktsinne och sylvassa tänder, berättar han.
Hundarna har också tränats att hoppa från helikoptrar och flygplan med fallskärm, de vet hur man andas med syrgasmask och de kan söka igenom byggnader med mörkerkameror.
– De kan till och med se skilnad på en gisslan och terrorist, säger Alex Dunbar.
När arbetsinsatsen är avklarad får hunden kasta superhjältedräkten, adopteras av en familj och bli en vanlig vovve igen.
Med titantänder.

källa aftonbladet


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

va. vad hemskt. djurplågeri och trams.

jag föreslår stridsgrisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

black sabbath !!!


   
SvaraCitera

va nä du är paranoid elaka kvinna lek inte med mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

va nä du är paranoid elaka kvinna lek inte med mig

[crazy][crazy][crazy]

varför är Chickfactor online "Registrerad tis 26 feb 2008 Senaste besök sön 26 dec 2010 12:40 " och låst till 2020

hur går det till varför lyser han vår vän


   
SvaraCitera

internet:

hur går det till varför lyser han vår vän

jag vet inte men tycker det är skitbäst han är levande död


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

jag vet inte men tycker det är skitbäst han är levande död

han är en superjycke


   
SvaraCitera