Aviseringar
Rensa alla

Surealistisk tidning om SDs partiledare


Ämnesstartare

KungYxe:

Ja, det är synd att de andra partierna inte tar upp det. De är väl rädda för att bli klassade som rasister. =/ PK-sverige..

Vad är problemet att vi har invandring till Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Ja, det är synd att de andra partierna inte tar upp det. De är väl rädda för att bli klassade som rasister. =/ PK-sverige..

Har dock inget som helst förtroende för de andra partierna så även om de skulle ta upp det så skulle jag inte se det som något annat än att locka väljare från SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Vad är problemet att vi har invandring till Sverige?

Problemet är inte att vi har invandring, utan hur invandringspolitiken ser ut. Vi tar in alldeles för många invandrare varje år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Problemet är inte att vi har invandring, utan hur invandringspolitiken ser ut. Vi tar in alldeles för många invandrare varje år.

Okej, så för mycket invanding är inte bra menar du? Att människor flyttar till Sverige är dåligt i för stora mängder? Någon motta får det vara!! Typ så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Okej, så för mycket invanding är inte bra menar du? Att människor flyttar till Sverige är dåligt i för stora mängder? Någon motta får det vara!! Typ så?

Jämför det med ett badkar som är överfullt, men trots detta stänger man inte av kranen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Jämför det med ett badkar som är överfullt, men trots detta stänger man inte av kranen.

Bra metafor för hur du tänker kring det här, problemet är dock att ekonomi är DYNAMISKT. Vilket betyder att det kan vara ett plusummespel, och inte nödvändigtvis måste vara ett nollsummespel. Så vad är det med den "överflödiga" inströmmingen av människor hit som är problematiskt? Med andra ord vad är det som gör det till ett nollsummespel? Sedan så kan man tycka att nationalstaten kan dra åt helvete också, och att vi ska ha frirörlighet globalt osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Okej, så för mycket invanding är inte bra menar du? Att människor flyttar till Sverige är dåligt i för stora mängder? Någon motta får det vara!! Typ så?

Nej, men vi har väl inte oändligt med pengar. Vi har inte råd med alla vi tar in och därför bör invandringen sänkas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Nej, men vi har väl inte oändligt med pengar. Vi har inte råd med alla vi tar in och därför bör invandringen sänkas.

Varför är invandringen ett nollsummespel menar du? (se mitt svar till ganon)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Varför är invandringen ett nollsummespel menar du? (se mitt svar till ganon)

Menar du att alla invandrare som kommer hit skaffar jobb och kompenserar för pengarna vi förlorar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här är första gången jag ser någon explicit använda spelteori för att argumentera mot invandringsmotståndare, det är fint [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Problemet är inte att vi har invandring

Fast det är just det det är, det kan vilket fån som helst som kan googla se att det är just den inställningen SD har. Enda skillnaden nu mot förr är att man vill hålla undan det från pressen bäst man kan. Det är ju just det Åkesson menar med nolltollerans vad gäller rasistiska uttryck o sånt skit - håll det undan från media tills vidare. Vad man sen gör internt är inte så viktigt... ja, förutom att sådant också har en tendens att komma ut ibland, för gud förbjude att dom som tänker rösta på oss vet våra verkliga avsikter...

Wannabe-hitler-parti[tired][rolleyes]

[love]


   
SvaraCitera

Ganon:

Man behöver inte ljuga för att folk ska inse vilka konsekvenser den nuvarande invandringspolitiken för med sig.

utan den nuvarande invandringspolitiken kan du räkna bort var annan undersköterska var tredje sjuksköterska och var fjärde läkare. Lycka till att klara välfärden då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Menar du att alla invandrare som kommer hit skaffar jobb och kompenserar för pengarna vi förlorar?

Du menar som alla ungdomar borde göra då? Jag förstår inte alls hur du tänker, varför antar du att det är ett nollsummespel? Varför antar du att det är ett vi och ett dom? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

utan den nuvarande invandringspolitiken kan du räkna bort var annan undersköterska var tredje sjuksköterska och var fjärde läkare. Lycka till att klara välfärden då...

För vi har ju sådan brist på arbetskraft i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Fast det är just det det , det kan vilket fån som helst som kan googla se att det är just den inställningen SD har. Enda skillnaden nu mot förr är att man vill hålla undan det från pressen bäst man kan. Det är ju just det Åkesson menar med nolltollerans vad gäller rasistiska uttryck o sånt skit - håll det undan från tills vidare. Vad man sen gör internt är inte så viktigt... ja, förutom att sådant också har en tendens att komma ut ibland, för gud förbjude att dom som tänker rösta på oss vet våra verkliga avsikter...Wannabe-hitler-parti

SD säger inte att vi ska stoppa all invandring. Var inte dum.

kulturmarxisten:

Du menar som alla ungdomar borde göra då? Jag förstår inte alls hur du tänker, varför antar du att det är ett nollsummespel? Varför antar du att det är ett vi och ett dom?

Skulle hellre låta Ganon svara eftersom jag inte är insatt, men det är ju ett "vi och ett dom" eller hur? Det ju vi och invandrarna.


   
SvaraCitera