Aviseringar
Rensa alla

Surrogatmamma


Ämnesstartare

cillan_:

De kommer vara samma typ av arbete med samma typ av människor (bortsett från eventuella droger eftersom jag antar att inget par väljer en sådan kvinna). Ett utnyttjande som inte är människovärdigt.

Tror jag inte då det förmodligen skulle vara tämligen stränga regler för att få bli surrogatmamma. Sedan ligger det inte alls samma faror för att vara surrogatmamma som att vara prostituerad. En prostituerad kan råka ut för könssjukdomar, hallickar som tar alla deras pengar och låter de arbeta slaviskt sedan finns det alltid en risk för misshandel och våldtäkt av kunden till den prostituerade.


   
SvaraCitera

Nachac:

För att du tycker det? Ska vi bilda lagar med irrationella känslor som grund?

Nej, men då kanske vi ska legalisera rån, mord, våldtäkter också då? Det bygger ju också på känslor. Jag, liksom beslutsfattarna, anser att det inte är någonting som en människa ska utsättas för. Men du kanske tycker det?


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

En prostituerad kan råka ut för könssjukdomar, hallickar som tar alla deras pengar och låter de arbeta slaviskt sedan finns det alltid en risk för misshandel och våldtäkt av kunden till den prostituerade.

Du känner kanske inte till att man kan utsättas för faror genom att vara gravid också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Nej, men då kanske vi ska legalisera rån, mord, våldtäkter också då? Det bygger ju också på känslor. Jag, liksom beslutsfattarna, anser att det inte är någonting som en människa ska utsättas för. Men du kanske tycker det?

Nej, men där är det en rejäl skillnad, som jag tror du förstår.

Rån, mord och våldtäkt är stora inskränkningar på individens frihet. Ingen äger rätt att plåga en annan människa, ingen äger rätt att ta en annan människas ägodel och ingen äger rätt att tvinga en annan människa till något denne inte vill. Detta är logiska, rationella tankar som är till för att människor ska känna sig trygga.

Att däremot förbjuda prostitution och surrogatmoderskap hämmar individens frihet. Vem har rätt att bestämma vad du ska göra med din egen kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Du känner kanske inte till att man kan utsättas för faror genom att vara gravid också?

Jodå det gör jag men riskerna är mindre än när man är prostituerad. Har faktiskt varit gravid själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte bli gravid så... Men jag är för en legalisering av det.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Jodå det gör jag men riskerna är mindre än när man är prostituerad. Har faktiskt varit gravid själv.

Jag vet många som har varit gravida och överlevt. Men jag vet även några som varit gravida och blivit sjuka.

Nachac:

Att däremot förbjuda prostitution och surrogatmoderskap hämmar individens frihet. Vem har rätt att bestämma vad du ska göra med din egen kropp?

Jag är emot prostutition och du är för. Därför förstår jag att vi har olika åsikter i även denna fråga. Men jag menar att samma typ av människor som idag är prostituerade kommer att bli surrogatmammor, just för att de behöver lättförtjänta pengar. Jag antar att jag har den åsikten eftersom jag själv aldrig skulle kunna tänka mig att bära någon annas barn. Men, vi är uppenbarligen olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Jag vet många som har varit gravida och överlevt. Men jag vet även några som varit gravida och blivit sjuka.

Ja det har jag med men riskerna att bli sjuk pga graviditet är förmodligen mindre än av prostitution.


   
SvaraCitera

cillan_:

samma typ av människor som idag är prostituerade kommer att bli surrogatmammor, just för att de behöver lättförtjänta pengar. J

Det är knappast lättförtjänta pengar att bära på ett barn i nio månader och sedan klämma ut det, alltså lär det inte vara samma människor som är prostituerade som kommer att bli surrogatmammor. Att ha sex med någon och att vara gravid är långt ifrån samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Jag är emot prostutition och du är för. Därför förstår jag att vi har olika åsikter i även denna fråga.

Jag skulle förmodligen tänka både en, två och tre gånger innan jag skaffade barn över huvud taget om jag var kvinna, så jag tvivlar på att jag skulle göra det, men det hindrar inte att andra ska få ha rätten.

Vi är av olika åsikt, och hittills har jag inte sett ett enda argument från motståndarsidan som inte med lätthet kan slås ner, eftersom det inte finns några rationella argument att lägga fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju upp till var och en, och som någon sa så är det knappast samma personer som prostituerar sig som blir surrogatmammor. Det gör man nog inte för pengarna eller för att man inte ser någon annan utväg att tjäna pengar. Jag har än så länge ingen åsikt i legaliseringsfrågan, men jag skulle nog inte kunna bli surrogatmamma till någon helt okänd. Dock kanske till en närstående.


   
SvaraCitera

KannibalKocken:

Kan inte bli gravid så... Men jag är för en legalisering av det.

http://www.malepregnancy.com/science/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte bära på ett barn för det förstör ens kropp[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

http://www.malepregnancy.com/science/

Killen hade en livmoder, det har inte jag.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Killen hade en livmoder, det har inte jag.[no-no]

Men om du hade en, och kunde födda barn, skulle du ha gjort det då?


   
SvaraCitera