Aviseringar
Rensa alla

Sushi-kunskaper


Ämnesstartare

Alla olika sushi bitar har olika namn. Kan ni komma ihåg vad de olika heter?


   
Citera

Nori ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: 0

wöööööööööö 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig smakat sushi, vågar nte Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har egna namn på typ åtta, tror dock inte att de räknas så valde svarsalternativ noll Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina: Har egna namn på typ åtta, tror dock inte att de räknas så valde svarsalternativ noll Cool

Ja egna namn har vi alla. Blir lättare så! Problemet är att asiaterna på sushi ställena inte greppar.


   
SvaraCitera

Äckelpäckel sushi 1, Äckelpäckel sushi 2, osv.Mycket glad


   
SvaraCitera

Sushi är riktigt gott! Men jag kan inte namnet på en enda bit Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Ja egna namn har vi alla. Blir lättare så! Problemet är att asiaterna på sushi ställena inte greppar.

Haha ja Galen

exempelvis kallar jag dessa "laxkramisar"
sushi1.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise: Äckelpäckel sushi 1, Äckelpäckel sushi 2, osv.Mycket glad

Finns värre. Gå på multi kuliti. Där kan du köpa konserverade termitmyror på burk och liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina: exempelvis kallar jag dessa "laxkramisar"

Mmmm. Det finns säkert ett tecken för dem. Men laxkramisar är bra ord. Hoppas svenska akademin tar in det i formell svenska ordlistan snart. Om "selfie" är officiell svenska borde laxkramisar vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Mmmm. Det finns säkert ett tecken för dem. Men laxkramisar är bra ord. Hoppas svenska akademin tar in det i formell svenska ordlistan snart. Om "selfie" är officiell svenska borde laxkramisar vara det.

Håller helt med! 😀


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

Finns värre. Gå på multi kuliti. Där kan du köpa konserverade termitmyror på burk och liknande.

Åh fy fan vad jävla äckligt. Usch usch usch!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise: Åh fy fan vad jävla äckligt. Usch usch usch!!

Man vänjer sig även vid det värsta. Jag har sommarjobbat på patologen i Uppsala när jag pluggade. Du vet vad man gör där?


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

Man vänjer sig även vid det värsta. Jag har sommarjobbat på patologen i Uppsala när jag pluggade. Du vet vad man gör där?

Nej, vill jag ens veta? Kommer jag få mardrömmar?


   
SvaraCitera