Aviseringar
Rensa alla

Sushifest


Ämnesstartare

Hej!

Jag tänkte ha en sushifest för mina vänner snart. Vi ska laga våra sushi själva och jag vill försöka göra hela stämningen -japansk. Undrar om ni har några bra tips på musik, dekorationer eller maträtter, osv som man kan ha med. Fast det får inte kosta för mycket. är student så..


   
Citera

Ris, sjögräs, sushi lax, gurka, krabba, avocdo. Då kan du göra dm 2 mest basic sushi bitarna.

Sen misu soppa frå man itne glömmaaaaaa.

Japansk musik kanskeh hehe vet inte.

BJud mig, ja vill ha sushi.


   
SvaraCitera

Japansk musik = Maximum the Hormone!


   
SvaraCitera

har gjort sushi förut, de r mkt svårt tkr jag.

sen kan du ha naruto musik till musiken:

(du behöveri nte ha videosarna me)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

har gjort sushi förut, de r mkt svårt tkr jag

jag har försökt att göra rullar och det gick hyfsat bra men singelbitarna gick det mycket sämre för "/

Kablash__:

Sen misu soppa frå man itne glömmaaaaaa.

Tror du att man kan göra den själv? den är ju asgod men så dyrt att köpa på ica.. ))

Ignorant:

Japansk musik = Maximum the Hormone!

[cool]

Kablash__:

BJud mig, ja vill ha sushi.

Självklart! =)


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

jag har försökt att göra rullar och det gick hyfsat bra men singelbitarna gick det mycket sämre för "/

hahahaha, läste snigelbitar först, tänkte "va fan är de för sushi hon vill göra:S". men menar du typ laxbitarna osvv? aa de är nog rätt svårt, ja har bara försökt rullar o de är svårt tkr jag. riset är också svårt att få till perfekt.

KajsaAnka:

Tror du att man kan göra den själv? den är ju asgod men så dyrt att köpa på ica.. ))

tror jag, men de blir nog inte lika gott. men kolla google efter recept. finns säekrt!

KajsaAnka:

Självklart! =)

awesome


   
SvaraCitera

ååh har fortfarande inte ätit sushi. ska göra det inom en månad, lovar mig själv det här och nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

hahahaha, läste snigelbitar först, tänkte "va fan är de för sushi hon vill göra:S". men menar du typ laxbitarna osvv? aa de är nog rätt svårt, ja har bara försökt rullar o de är svårt tkr jag. riset är också svårt att få till perfekt.

Hahahhaah aa menade just dem ^^ rullarna är ganska lätta att göra om man har den speciella underläget, det är bara att lägga rikligt med fyllning men inte så att sjögräset går sönder, rulla o klistra ihop. Sen kan det iof sig vara svårt att skära rullen i bitar )

Kablash__:

tror jag, men de blir nog inte lika gott. men kolla google efter recept. finns säekrt!

Ska testa! =)


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ååh har fortfarande inte ätit sushi. ska göra det inom en månad, lovar mig själv det här och nu.

mm du har redan sagt d för fnaaa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ååh har fortfarande inte ätit sushi. ska göra det inom en månad, lovar mig själv det här och nu.

haha oj det var lite ovanligt, men de är goda så go for it! 🙂


   
SvaraCitera

Kablash__:

mm du har redan sagt d för fnaaa!

jaa [cool]

KajsaAnka:

haha oj det var lite ovanligt, men de är goda så go for it! 🙂

mina föräldrar har aldrig lärt mig äta annat än husmanskost typ [blush]


   
SvaraCitera

Ni måste ha kimonos på er!!!!! Jag har en jättefin i rött siden. Men den får ni tyvärr inte låna.


   
SvaraCitera