Aviseringar
Rensa alla

SVÄLTA - förlora FETT


Ämnesstartare

Vill ej ha hatkommentarer eller att jag är dum i huvudet men nu till frågan.
Jag vill minska mitt fett och lite vikt , kan man leva på knäckebröd ( 1 morgon, 1 middag, 1 kväll + grönsaker och massa vatten ?? Jag äter vitaminer i tablettform!

Hur tänker ni kring detta och hur lång TID tror ni det tar att se resultat?

Jag dansar och springer varje dag.


   
Citera

råder dig att ta kontakt med läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
råder dig att ta kontakt med läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning

ttack!


   
SvaraCitera
Kudhos

surething: Vill ej ha hatkommentarer eller att jag är dum i huvudet

Okej...

surething: kan man leva på knäckebröd ( 1 morgon, 1 middag, 1 kväll + grönsaker och massa vatten ?? Jag äter vitaminer i tablettform!

Okej....

surething: Jag dansar och springer varje dag.

Du är dum i huvudet med den logiken. Knäckebröd är bra med fiber. Men om du vill fortsätta springa (Och förlora fett som du inte kommer få tillbaka) så måste du äta en balanserad och varierande kost som innehåller protein för dina muskler och kolhydrater för att orka springa (Kolhydrater = bränsle).

Det finns inget "svälta" i träning.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Många dieter är för snåla vilket ger kroppen signaler om att du svälter. Det gör att förbränningen bromsar upp och kroppen får ett överskott av kalorier som lagras i fettcellerna.


   
SvaraCitera

Lås..?


   
SvaraCitera

vad är det med knäckebröd och ätstörningar


   
SvaraCitera
time
 time

Nej, och åter nej, din plan är totalt oigenomtänkt, skadlig för kroppen och kommer inte på något sätt ge dig resultatet du önskar. Försätter du din kropp i svältläge kommer den gå i sparläge, som någon skrev. Dessutom förtvinar dina muskler av svält, så träningen går i baklås. Du MÅSTE äta, regelbundet och tillräckligt mycket, för att på ett hälsosamt sätt nå dina mål. Det handlar aldrig om att äta mindre, bara rätt. Jag låset tråden, då tips på hur man upprätthåller självskadebeteenden inte är tillåtna på ungdomar.se.

Du är välkommen att skicka ett PM till mig vid frågor.


   
SvaraCitera