Aviseringar
Rensa alla

Svär ni ofta?


Ämnesstartare

Har väldigt stora problem med att säga en mening utan att lägga till en svordom, jag måste alltid betona ett specifikt ord.

Jag vet inte om folk i min närhet har märkt det (utan min morsa, såklart) men jag tycker själv att det låter otroligt fult, och vill vänja av dessa svordomar mot andra ord.

Så nu undrar jag, svär ni ofta, eller har ni några speciella ord som ni använder istället?

Kul att veta! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag svär hela tiden känns det som. Men använder mest typ skit, fan, fuck och det är ändå inte så farligt fula ord tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag svär relativt ofta för att förtydliga det jag säger och oftast svär jag i samband med ironiska uttalanden.

Dock svor jag nästan mer än vad jag talade när jag var i din ålder. Men vande av mig det allt eftersom min ordarsenal vidgades.


   
SvaraCitera

Nä, bara småbarn och wannabe som svär i slutet av en mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man har ju börja tänka på det nu å det händer faktiskt jävligt ofta [no-no]


   
SvaraCitera

Jag svär alltid när jag är ensam och tappar/förstör/ inte hittar något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

relativt

Sa ra:

Jag svär alltid när jag är ensam

så du svär regelbundet i sömnen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svär typ aldrig[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

svär typ aldrig

vilka ord använder du istället då, när du vill betona ett ord? sablar? [confused] hahaha..


   
SvaraCitera

Säger nog "FAN", "FUCK" och "HELVETE" för mycket. Försöker också dra ner på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoerttard:

vilka ord använder du istället då, när du vill betona ett ord? sablar? [confused] hahaha..

känner typ aldrig ett behov att att använda kraftuttryck alls[cute] kanske typ "vafan" om jag blir chockad över något[blush]


   
SvaraCitera

fan heller[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svär väldigt sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä, inte så ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ, kanske en gång per mening? >.<


   
SvaraCitera