Aviseringar
Rensa alla

Svagare av mat?


Ämnesstartare

Glömde citera. Skam! Kan göra det nu istället, om det tjänar något till.

SebastianE:

Du har aldrig hört talas om uttrycket "Ät och håll käften!"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fragetacknet:

gröt med mjölk och lite frukt eller bär på, + ett glas epelsinjuice.

Har alltid varit kluven till gröt. Är det en bra frukost? Jag gillar det nämligen, men innehåller det något bra och trevligt mer än bara...gegga? [tard]


   
SvaraCitera

1111PM:

Glömde citera. Skam! Kan göra det nu istället, om det tjänar något till.

Bra där.

1111PM:

Hahahah! Alldeles för sällan faktiskt. Folk är duktiga på att oroa sig i tystnad. Funderar på om det går att hyra någon som går omkring med mig och ger mig en käftsmäll varje gång jag snurrar in mig i såna där störiga tankar... Waddaya think? Frivillig?

Javisst, jag kan få i dig allt kan jag lova dig[love]


   
SvaraCitera

1111PM:

Några förslag perhaps? ^^

Jag äter havregryn med russin och lättmjölk, och nej, jag gör inte gröt av grynen. Snabbt, enkelt, mättande och går knappt att fixa en snabbare frukost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1111PM:

Har alltid varit kluven till gröt. Är det en bra frukost? Jag gillar det nämligen, men innehåller det något bra och trevligt mer än bara...gegga? [tard]

beror mycket på vad du gör gröten av. jag gör min av havregryn och det fungerar bra, man blir väldigt mätt på gröt och energin försvinner inte efter nån timme som i fallet med saker som inehåller mycket socker. dock inehåller inte gröt så mkt vitaminer och sånt därför är det bra med lite frukt till, samt mjölk så att du för i dig lite proteiner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Javisst, jag kan få i dig allt kan jag lova dig

Hade varit fantastiskt. :') Och påfrestande. Frågan är för vem påfrestningen och irritationen hade blivit störst. Hm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Jag äter havregryn med russin och lättmjölk, och nej, jag gör inte gröt av grynen. Snabbt, enkelt, mättande och går knappt att fixa en snabbare frukost.

Går säkert att fixa en frulle med mer näring i dock. Eller har jag fel när jag säger att det låter som att den innehåller kasst med vitaminer och andra bra saker?


   
SvaraCitera

Jag brukar oxå bli tröttare och må sämre efter jag ätit ifall jag inte ätit på några dar, så länge man inte äter kan man känna sig mer lätt o speedad


   
SvaraCitera

1111PM:

Eller har jag fel när jag säger att det låter som att den innehåller kasst med vitaminer och andra bra saker?

Skojar du? En sån frukost håller mig igång i fem timmar utan problem. Finns massa vitaminer och gosaker i mjölken och magen har nåt att arbeta med om du äter havregryn istället för flingor.


   
SvaraCitera

1111PM:

Hade varit fantastiskt. :') Och påfrestande. Frågan är för vem påfrestningen och irritationen hade blivit störst. Hm.

för dig kan jag lova!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollymaj:

Jag brukar oxå bli tröttare och må sämre efter jag ätit ifall jag inte ätit på några dar, så länge man inte äter kan man känna sig mer lätt o speedad

Precis. Det egentligen löjligt hur otacksamt man behandlar sin kropp när den gör allt i sin makt för att man ska orka med daglig aktivitet, typ skjuter till med endorfiner och andra trevliga saker. Otacksamt I say!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Skojar du? En sån frukost håller mig igång i fem timmar utan problem. Finns massa vitaminer och gosaker i mjölken och magen har nåt att arbeta med om du äter havregryn istället för flingor.

Oh, jaså? Då får jag väl helt enkelt testa och möjligtvis erkänna att jag hade fel. Tack för tipset!


   
SvaraCitera

1111PM:

Oh, jaså? Då får jag väl helt enkelt testa och möjligtvis erkänna att jag hade fel. Tack för tipset!

Sen, tycker jag, är det skillnad på gryn och gryn också. Ska du äta dom rakt av så blir det lite aptiligare med konsistensen om det är stora gryn. Jag rekomenderar ICAs havregryn med axas gryn som tvåa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

för dig kan jag lova!

Är du säker? Tänk dig ett ständigt jävla tjat om att det där är för fett eller äckligt eller fel följt av ilska och pubertala "DU FÖRSTÖR MITT LIV"-utbrott och demonstrativt ätande följt av tjurande som skulle göra en 14-åring imponerad. Hmmm? Låter festligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Sen, tycker jag, är det skillnad på gryn och gryn också. Ska du äta dom rakt av så blir det lite aptiligare med konsistensen om det är stora gryn. Jag rekomenderar ICAs havregryn med axas gryn som tvåa.

Fast gryn är ju å andra sidan mysigast när de har blivit blöta och lite grötaktiga och det stadiet hamnar väl alla gryn i förr eller senare när de badat i mjölk? ^^


   
SvaraCitera