Aviseringar
Rensa alla

svamp=)=)


Ämnesstartare

hahahaha jag hatar mitt liv


   
SvaraCitera

Magic mushrooms [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

hahahaha jag hatar mitt liv

But whyyyyy?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

hahahaha jag hatar mitt liv

inte jag :]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ponyfist:

Magic mushrooms

Mmm I would love some of those while watching Alice in Wonderland and being gay

Storchen84:

But whyyyyy?

Cause life is bad. Life is bad in itself.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

watching Alice in Wonderland and being gay

Chi Huang Ti:

and being gay

Rolf

Chi Huang Ti:

Cause life is bad. Life is bad in itself.

Äh, life is vad man make it, you vet?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Rolf

I love being gay! It's the best!!!

Storchen84:

Äh, life is vad man make it, you vet?

Life is that awkward moment between when you where born and when you die.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

I love being gay! It's the best!!!

Ja om du menar happy-gay så visst, tyvärr så är det ytterst få idag som vet att gay betyder något annat än homosexuell.

Chi Huang Ti:

Life is that awkward moment between when you where born and when you die.

HAHAHAHAHAAHHA så jävla best, nästan så att jag måste sno den...

Nej men vafan, kavla upp ärmarna, ta tag i ditt liv o se till så att det inte suger längre om det nu är så hemskt.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ja om du menar happy-gay så visst, tyvärr så är det ytterst få idag som vet att gay betyder något annat än homosexuell.

UNDERSKATTA INTE HERRSEX!!!

Storchen84:

HAHAHAHAHAAHHA så jävla best, nästan så att jag måste sno den...

Nej men vafan, kavla upp ärmarna, ta tag i ditt liv o se till så att det inte suger längre om det nu är så hemskt.

Men problemet är ju att jag inte vet vad jag skall göra av mitt liv i framtiden och de sakerna jag är bra på är saker som man är skitsvåra att bygga en inkomst på XD och den värsta sidan hos mig själv är jag har jättehöga krav när det gäller vad jag skall bli vilket gör att jag aldrig skulle kunna nöja mig vid ett yrke som inte är rätt för mig. Så mina enda alternativ i livet är att försöka bli det jag vill bli (vilket inte lär gå) eller bli något jag inte vill vara och försöka nöja mig vid det (och att ens bli det är skitsvårt då vi lever i en tid där något så simpelt som ett yrke är ett privilegium ytterst få får ta del av).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

UNDERSKATTA INTE HERRSEX!!!

Varför just herrsex och inte kvinnosex?? Va?? Vavava??? DISKRIMINERING!!!!!!!111111

Chi Huang Ti:

Så mina enda alternativ i livet är att försöka bli det jag vill bli (vilket inte lär gå

Vi sätter våra egna begränsningar. Vill du så kan du.

Chi Huang Ti:

de sakerna jag är bra på är saker som man är skitsvåra att bygga en inkomst på

Ge mig några exempel.

Chi Huang Ti:

något så simpelt som ett yrke är ett privilegium ytterst få får ta del av

Detta är fel. Ett yrke är inte något ytterst få får ta del av, men om man som du har väldigt höga krav på vad man ska ha för jobb, ja då är det ju halvt omöjligt. Det finns så många som gnäller på att dom är arbetslösa, men samtidigt har attityden "jag tänker inte vara nån jävla städare". Håll käften om att du inte tjänar några egna pengar då om du ska ha den jävla attityden. Jag är så trött på sådant. Värst av allt är dräggen som tänker på samma sätt, att "jag ska inte vara någon jävla städare", men skyller i stället på att invandrarna tar alla jobb, så att bara "skitjobben" är kvar. Ett jobb är ett jobb, vill man ha en inkomst men tänker vara petig med vad för typ av jobb den kommer ifrån har man ingen som helst rätt att gnälla, för då är problemet inte längre brist på yrken, då är problemet i stället att man är så jävla bortskämd.

Ett jobb måste inte heller vara permanent. Bara för att man tar jobb som en städare betyder inte det att man kommer vara det resten av livet. Bara för att man tar ett deltidsjobb medans man studerar för att ha lite pengaflöde så betyder inte det att man kommer göra det jobbet på heltid sedan, resten av livet.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Varför just herrsex och inte kvinnosex?? Va?? Vavava??? DISKRIMINERING!!!!!!!111111

Det vackraste som finns är kärlek mellan två män! Det är någonting som är så special och vackert med det.

Storchen84:

Ge mig några exempel.

Är sjukt kreativ, skriver typ fyra låtar och målar/ritar åtminstone två "verk" i veckan. Men att rent praktiskt bygga en stadig framtid på det är sinnessjukt svårt.

Storchen84:

Ett yrke är inte något ytterst få får ta del av, men om man som du har väldigt höga krav på vad man ska ha för jobb, ja då är det ju halvt omöjligt.

Alltså, jag har inga krav alls bara jag skulle få ett jobb. Men grejen är att, i alla fall om man bor i Stockholm, att ens få ett skitjobb är ett privilegium.

Storchen84:

Ett jobb måste inte heller vara permanent. Bara för att man tar jobb som en städare betyder inte det att man kommer vara det resten av livet.

Ja, håller med. Problemet med många ungas syn på jobb är ju att de ser yrke som synonym med identitet vilket det inte är. Speciellt inte när man är ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är dock fett ung. Jag borde inte tänka så mycket på framtiden utan bara cykla i italien och suga Sartres kuk eller något hahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom är den generella människans existens bara viktig inom en radie på högst ett tvåsiffrigt antal vilket i jämförelse med U N I V E R S U M och objektiva sanningar helt och hållet menlös. Därav spelar det ingen roll om man är en loser eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Det vackraste som finns är kärlek mellan två män! Det är någonting som är så special och vackert med det.

Jag håller inte med, men smaken är som baken.

Chi Huang Ti:

Är sjukt kreativ, skriver typ fyra låtar och målar/ritar åtminstone två "verk" i veckan. Men att rent praktiskt bygga en stadig framtid på det är sinnessjukt svårt.

Just det är svårt ja. Prova lyckan med typ idol (om du har en någorlunda sångröst, så kanske du upptäcks för ditt skrivande o inte din sångröst) eller talang.

Chi Huang Ti:

Alltså, jag har inga krav alls bara jag skulle få ett jobb. Men grejen är att, i alla fall om man bor i Stockholm, att ens få ett skitjobb är ett privilegium.

Har du försökt söka jobb då? Som städjobb, mcdonaldsjobb, icajobb etc. etc. etc.? Det är bara att söka om o om igen allt som finns, för det är nog ytterst få som tar sådana jobb för att ha det resten av sina liv, och det är väl en bra kompromiss, att du tar ett sådant jobb tills du lyckas göra det du verkligen vill.

Chi Huang Ti:

Ja, håller med. Problemet med många ungas syn på jobb är ju att de ser yrke som synonym med identitet vilket det inte är. Speciellt inte när man är ung.

Bra, trodde du skulle ta det jag skrev personligt, för jag kom på några minuter senare att jag glömde vara övertydlig att jag inte menar just dig.

Chi Huang Ti:

Jag är dock fett ung. Jag borde inte tänka så mycket på framtiden

Där har du en poäng, men du får själv tänka efter hur gärna du vill ha en inkomst och vara ekonomiskt oberoende, kanske skaffa lägenhet o sånt. Ett problem är dock att många jobb är körkort = krav, så om du inte redan har det så börja med det, det underlättar avsevärt.

Och förr eller senare kommer du att hitta något. Jag har ett yrke där det hänger på kontakter. Har man inga kontakter är det olidligt svårt att få in en fot i yrket, därför tog det flera år innan jag till slut hittade ett jobb, o när jag väl fått in foten så var möjligheterna... ja, inte oändliga, men stora.

Sen vet jag inte vad medellönen är för medelklassjobb, men jag tycker att jag tjänar rätt bra för att "bara" ha en yrkesutbildning. För att inte nämna turen att ha hittat en arbetsplats jag trivs bra på. Och har det jävligt bra på[bigsmile]

Chi Huang Ti:

cykla i italien och suga Sartres kuk

Lol

Chi Huang Ti:

Dessutom är den generella människans existens bara viktig inom en radie på högst ett tvåsiffrigt antal vilket i jämförelse med U N I V E R S U M och objektiva sanningar helt och hållet menlös. Därav spelar det ingen roll om man är en loser eller inte.

Här så... hängde jag inte med alls. Inte ens lite.

Ska tillägga att även om dom flesta bara beränsas av sig själva så finns det ju givetvis dom som är helt värdelösa på precis allt och får svampa på föräldrarna in i det sista o hoppas på tur på lotto eller liknande. Jobb borde dock gå att hitta för eller senare, även om man bara har en gnutta ambition, och du verkar ju ha så det räcker o blir över.

Sen finns det dom som inte kan ha vissa jobb av olika anledningar, och det har jag förståelse för, för då vill man i alla fall, men man kan inte på grund av... ja, antingen fysiska eller psykiska hinder som det inte går att göra något åt.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jag håller inte med, men smaken är som baken.

Homofob [sad] Herrsex är både vackert och bra! Jag blir alltid mycket gladare när jag ser gaypar än straightpar.

Storchen84:

Just det är svårt ja. Prova lyckan med typ idol (om du har en någorlunda sångröst, så kanske du upptäcks för ditt skrivande o inte din sångröst) eller talang.

Haha nej haha. Dock blir det väl grejen man får göra ifall jag inte lyckats med något coolt om typ 5 år. Sista chansen liksom.

Storchen84:

Har du försökt söka jobb då? Som städjobb, mcdonaldsjobb, icajobb etc. etc. etc.?

Jaa, det har jag försökt göra men ändå inte fått något. Tror det bästa sättet vore att flytta från Stockholm, vilket vore bra på flera plan. Problemet är ju dock att det är så mycket grejs att fixa och jag är dålig på att ta tag i saker.

Storchen84:

Det är bara att söka om o om igen allt som finns, för det är nog ytterst få som tar sådana jobb för att ha det resten av sina liv, och det är väl en bra kompromiss, att du tar ett sådant jobb tills du lyckas göra det du verkligen vill.

Ja, det är det jag tänkt. Typ ha ett jobb endast av inkomst och inte av ytterligare intressen och göra saker jag gillar vid sidan om. Det vore väldigt mycket av en idealsituation.

Storchen84:

Här så... hängde jag inte med alls. Inte ens lite.

Menar att i ett större perspektiv är hela ens existens menlös vilket gör att man inte borde se särskilt allvarlig på saker och KILL PEOPLE BURN SHIT FUCK SCHOOL under den ringa tiden vi har. Fast det är nog bara för att jag alltid haft en dum kärlek för dekadens och dionysiska livsideal samt mina autistiska drag gör att jag alltid känner mig "vag" hela tiden och alla former av kickar (se: drugs, sex, rock) är extremt lockande.

Kanske luddig förklaring, men well well...


   
SvaraCitera