Aviseringar
Rensa alla

Svamp i underlivet


Ämnesstartare

Jag undrar, vilket läkemedel är bäst?
Och, om det är någon som har köpt läkemedel utan att pratat med en läkare först? Alltså första gången? För på PEVARYL DEPOT står det såhär "Vid egenvård av svampinfektioner får Pevaryl Depot och Pevaryl Depot kombinationsförpackning
säljas receptfritt till kvinnor, som tidigare behandlats av läkare mot svamp i underlivet och som nu fått samma symtom".
Vet någon om det gäller bara dessa läkemedel eller om det är alla mot svamp? För jag vill verkligen inte gå till nån läkare. Vet någon?


   
Citera

Canesten brukar finnas receptfritt på apotek mot svamp i underlivet, såvitt jag vet. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till en läkare så vet du att det verkligen är svamp och hur allvarligt det är så får du det somm passar dej bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruw:

Gå till en läkare så vet du att det verkligen är svamp och hur allvarligt det är så får du det somm passar dej bäst.

Men jag vill verkligen inte det. Jag tycker att det är sjukt pinsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Tvätta underlivet med fil, utspädd äppelcidervinäger eller citronsaft och avsluta med att smörja in dig med olivolja.

Menar du att det hjälper mot svamp? Eller bara förebygger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

Canesten brukar finnas receptfritt på apotek mot svamp i underlivet, såvitt jag vet.

Har du köpt det utan att ha varit till en läkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Savmp i underlivet är basisk och kroppens hud samt slemhinnor är sura

Är det farligt att använda läkemedel om det skulle visa sig att det inte var svamp?


   
SvaraCitera

"Vad heter svampen som tjejer får i underlivet?"

...

"Cunt-Arell"

xD


   
SvaraCitera

Sowana:

Har du köpt det utan att ha varit till en läkare?

Det är ju receptfritt, så ja...man märker ju om man har svamp, det kliar som satan helahela tiden och man får eller kan få konstiga vita klumpar i flytningarna.

Det kan ju förstås finnas könssjukdomar som ger liknande symptom, det vet jag inte så mycket om, men om du misstänker att du kan ha fått något annat än svamp så måste du ju gå till doktorn och kolla dig i vilket fall som helst.

Canesten är inga farliga grejor - då skulle det krävas recept. Du märker dessutom ganska snabbt, efter ett par dagar kanske, att besvären försvinner. Så testa det, och om det inte hjälper, så kan det nog vara en bra idé att trots allt pallra sig till sjukan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju prova med att sluta äta socker ett tag oxå om du äter , mkt socker kan man få svamp av.


   
SvaraCitera

IceFalk:

Tvätta underlivet med fil, utspädd äppelcidervinäger eller citronsaft och avsluta med att smörja in dig med olivolja.

Ska man bara hälla dit lite fil, sen tvätta bort det? Alltså använda filen som tvål ungefär?[tard]


   
SvaraCitera

det funkar att ha fil/naturell yougurt under natten o sen på morgonen tvättar man bort det med olivolja. plus att man tar olivolja varje gång innan man duschar. för vatten är inte bra när man har svamp. det är i alla fall så jag fick bort det 🙂 lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till läkaren eller behåll skiten[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

theperfectgirl:

det funkar att ha fil/naturell yougurt under natten o sen på morgonen tvättar man bort det med olivolja

Hur fan ska man få det att sitta fast under natten ;O ?


   
SvaraCitera

SasseSnygging:

Hur fan ska man få det att sitta fast under natten ;O ?

det går faktiskt man behöver ju inte ta överdrivet mkt!


   
SvaraCitera