Aviseringar
Rensa alla

svara inte och ring inte upp!


Ämnesstartare

Ringde ett konstigt nummer till mig för en stund sedan, nämligen nr: +88213213608

Det första man gjorde var att googla numret och fick självklart en hel del träffar.

Det var ett sådant nr man hade läst om för några veckor sedan. Någon från utlandet ringer dig, lägger på efter en signal, hoppas att du ringer upp. Om Du gör det så förlorar du en stor summa pengar. Gött för honom/henne, tråkigt för dig [n]

SÅ don't answer if this nOOb calls you [smile][love]


   
Citera

Aww! takk för omtancken hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McAn:

Aww! takk för omtancken hehe

var främst för din skull jag skrev detta.. hörde vad som hände sist [sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

SÅ don't answer if this nOOb calls you

ska skapa ett likadant företag, ringa dom en signal o få dom att ringa ett 200kr/minuten samtal till mig [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

ska skapa ett likadant företag, ringa dom en signal o få dom att ringa ett 200kr/minuten samtal till mig [badgrin]

du lär nog LÄTT få tillstånd o allt för det [bigsmile] lycka till [y][ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sånt hände på morsans jobb "/ dom blev ju rätt rånade. Hon jobbar innom hemtjänsten, så hon måste ju ringa upp när det är nån som har ringt.
Dom ringen en gång och hoppas att personen ifråga ringer upp och sen om det sker så tar det en stor minutkostnad som bara håller på att drar, fast än man har lagt på, utan att man kan göra ngt åt det.
Usch.. Tänk om man har kredit 😮 [shake]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

MyOwn:

kredit

Ja, kreditkort


   
SvaraCitera

DPope:

Det var ett sådant nr man hade läst om för några veckor sedan.

Exakt. Varför gör du en tråd nu för då? Det var ett par månader sen man fick reda på det här, bara för att du har blivit drabbad behöver du ffs inte göra en tråd.

noob


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BeMig:

bara för att du har blivit drabbad behöver du ffs inte göra en tråd.

blev inte direkt drabbad då jag inte ringde tillbaka.. sen är det knappast alla som kollar upp nyheter heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, jobbigt sånt där[sad]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AHA! Samma skit hände mig när jag var i Turkiet, någon kille ringde mig konstant. Tillslut fick jag sms på engelska när en man konstaterade att han hette Stanley eller något och att han vill bli vän med mig.


   
SvaraCitera

Varför inte svara? Vad jag vet är det ofarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera