Aviseringar
Rensa alla

Svara på 5 frågor - ställ 5 frågor.


1. Nej, kan köpa Faktum någon gång emellan åt.
2. Nej.
3. Nej, låter dumt.
4. Världsherravälde.
5. Det är problematiskt att tro/icke tro på starkt grundade vetenskapliga teorier - men för att svara på din fråga, Ja.

1. Tror du på Gud?
2. Om ja, varför? Om nej, varför inte?
3. Anser du att axelmakterna kunde vinna andra världskriget?
4. Hur tror du Kung Carl XIV stavar sitt namn?
5. Hugelol, Hiddenlol eller 9gag?


   
SvaraCitera
Hando

1. Om de hade gjort enorma framsteg inom stridsfordon och bomber så ja. Men annars nix.
2. Skulle gärna vilja sett en svensk vinst i Det Stora Nordiska Kriget. Söt
3. Verkligen inte. Samma rättigheter för alla medborgare.
4. Kikar aldrig på Grotesco så nej.
5. Har väldigt dålig koll på svenska humorister, så säger nog Johan Rheborg. Han var bra i Parlamentet.

1. Vad tycker du om kolonialism? Bra/inte bra? Varför?
2. Hur tror du världen hade sett ut idag om Columbus hade navigerat lite bättre och faktiskt hittat till Indien istället för Amerika?
3. Om ett land skulle dominera världen, vilket tror du hade varit det bästa?
4. Tror du NASA kommer hitta utomjordiskt liv till 2025?
5. Kan du tänka dig arbeta som astronaut


   
SvaraCitera
Dedu
 Dedu

1. Krig, hat och kärlek 
2. Vettefan
3. Ja, alltså beror på. Jag tycker att Sverige alltid ska vara Sverige och inget annat och att andra människor ska respektera våran kultur men sen så är det ju inte så att jag inte är äter tacos för att det kommer från Mexico.
4. Nja, det beror ju på ifall hans förändringar visar sig vara vettiga eller ovettiga, det får ju folket i USA se själv senare, just nu kan han verka lite oklok men vem vet kanske det blir något bra?
5. Hahah, om det bara fanns något vettigt svar på det. Är inte så mycket inne i politik men jag vet då att Socialdemokraterna inte imponerar mig just nu...

1. Skulle du kunna tänka dig att vara vegetarian? (Om du inte redan är det)
2. Om du skulle kunna göra om ditt liv och se till att saker du ångrat aldrig hände, skulle du göra det?
3. Tror du att det finns en övre makt? (Gud, Allah osv)
4. Vad tror du är meningen med livet?
5. Om du fick en önskning och kunde önska vad som helst, vad skulle du önska dig?


   
SvaraCitera
Hando

1. Absolut inte.
2. Tror inte det. Skulle vara jävligt segt om det visar sig vara sämre än det innan.
3. Inte i traditionell mening.
4. Sett ur biologisk och evolutionens vinkel, göka, pöka och föröka.
5. Att jag blev lika mäktig som en gud. (Typ som Dr Manhattan i Watchmen, fast inte blå och skallig.)

1. Tycker du födelsedagar är viktigt?
2. Vad tycker du är Sveriges största misslyckande i tiderna?
3. Tycker du om att sova? Eller är det slöseri med tid?
4. Om man kunde räkna ut exakt vad du kommer ha tjänat ihop i ditt liv och ge dig allting samtidigt skattat och klart, skulle du acceptera eller hellre få det månad för månad?
5. Kan du tänka dig bli fosterförälder i framtiden?


   
SvaraCitera

1. Tycker du födelsedagar är viktigt? Ja det gör jag.
2. Vad tycker du är Sveriges största misslyckande i tiderna? Sverige är bara misslyckat över huvud taget.
3. Tycker du om att sova? Eller är det slöseri med tid? Ja det gör jag, sover för mycket.
4. Om man kunde räkna ut exakt vad du kommer ha tjänat ihop i ditt liv och ge dig allting samtidigt skattat och klart, skulle du acceptera eller hellre få det månad för månad? Månad för månad
5. Kan du tänka dig bli fosterförälder i framtiden? Absolut, det finns för få bra fosterhem. Jag vill gärna hjälpa barn som haft det tufft.

1. Vad är den jobbigaste händelse du varit med om?
2. Vad är ditt drömyrke? 
3. Skulle du tacka ja om du fick möjligheten att veta hur och var du kommer att dö?
4. Hur är du som person?
5. Vad skulle du göra om du hade trettio dagar kvar att leva?


   
SvaraCitera
Hando

1. Tror det är när några äckliga tattare försökte stjäla mina fälgar. Fick tillbaka dem samma morgon, men det var jobbiga timmar tills de satt på bilen igen.
(Tattarna i fråga blev av med pass, mobil, sin bil och blev strandsatta över 4 mil hemifrån runt 03 på morgonen med hundpatruller jagandes i hälarna hähä. Plus så blev de betalningsskyldiga för bärgningen på 9 mil tur och retur samt de 40 dagar den stod hos bärgaren innan bildemonteringen tog över den. Och bilen var värd mellan 10-15k. Så de hade nog i jämförelse en värre morgon än mig. Mycket glad)
2. Helikopter- eller stridspilot.
3. Jajamen! Kan man planera lite fram tills dess.
4. Skulle säga att jag är lugn, tillbakadragen och rätt reserverad och kall IRL för folk jag inte känner.
5. Partaja och gå på bordeller. Och kanske försöka stjäla ett enmotorigt flygplan och lattja lite, om jag ledsnat på att gå på bordell.

1. Vill du att vi upptäcker utomjordligt liv eller ser du hellre att vi är ensamma i universum?
2. Skulle du kunna tänka dig vara elitsoldat?
3. Hur skulle du helst vilja att utomjordingar ser ut? Humanoida Greys, intelligenta insekter, eller någon sorts livsform?
4. Vilket är -enligt dig- det mäktigaste imperium som existerat?
5. Om du fick vara USAs president för en dag, vilken handling skulle bli din första?


   
SvaraCitera

1. När blödde du senast? (Vad var det som hände?)=
     Förrgår repade min biceps för att minnas att jag måste vinna över mina mobbare.

2. Vad gillar du mest för musik?
Allting från Håkan Hellström till 2 blyga läppar, per Gessle, dansmusik typ pop o allting

3. Har du ett jobb eller går i skola?
Råsslaskolan 

4. Hur bra tycker du trilogin Lord Of The Rings är? (På skala 1-10. Motivera om du kan.=
kan icke svara på för har inte sätt den.

5. Och hur bra är trilogin The Hobbit? (På skala 1-10 Motivera om du kan.)
inte sätt den sorry.

-------
har inga frågor mer än:

Fritidsintressen?
Åsikter om värnplikten?
Vilket län tillhör du? 


   
SvaraCitera

1. Spela, se på filmer/serier, läsa
2. Anser att det är positivt
3. Västerbotten
---
1. Vad tycker du om fågelsång?
2. Hur skulle du helst dö?
3. Vilken var den senaste filmen du såg på bio?
4. Vilken var den senaste filmen du såg övh?
5. Föredrar du stadsmiljö eller skog?


   
SvaraCitera
Hando

1. Brukar vara ett vårtecken och uppskattas att höra i samband med fint väder. Men när de börjar kvittra tidigt på morgonen vill jag däremot att alla får fågelinfluensa och dör snabbt.
2. Somna in i en varm och mysig säng. 
3. The Hobbit: Desolation of Smaug.
4. Såg igår färdigt på "Någonstans i Sverige" som är en TV-film.
5. Stadsmiljö kan ha sin charm, men jag säger ändå skog för fan.

1. Vad är ditt intryck av Ryssland?
2. Skulle du kunna tänka dig äta en vegansk diet under 1 månad?
3. Vilken nu levande person skulle du vilja se avrättad?
4. Vill du bo i lägenhet eller radhus/villa?
5. Bor du hellre i Stockholms innerstad eller Göteborgs innerstad?


   
SvaraCitera

Om vadå? Gillar att Ryssland är så stort och ändå har rätt varierande natur. Tycker att det är synd att allt har fokuserats på västryssland medans alla städer och byar mot öster är i förskräckligt dåligt skick. Men det är kanske svårt att hantera en sådan stor landmassa och få det bra överallt. Västryssland är väl inte "bra" heller när det kommer till hur man bor och lever, men bra mycket bättre än många förhållanden i öster. Tror att Ryssland har rätt bra fiskevatten pga ganska glest befolkat mot öster/Sibirien och därmed tämligen ostört fiskevatten osv... Skulle nog ändå inte våga resa där själv pga lär säkert stöta på farliga djur.
När det kommer till maten så vet jag faktiskt inte mycket, men pga att Ryssland har blivit mer öppet och länder importerar så mycket mer idag än förr så är det väl inte så mycket mat som är specifikt rysk-mat längre.
Tycker att det är bra att kommunism upphört även om det kanske fortfarande finns politiker med den synen. Vet knappt någonting om politik själv så det kanske var bra med kommunismen men många jag pratat med som kommit hit/flytt till Sverige hade det väldigt dåligt i Ryssland förr, förhoppningsvis bättre nuförtiden. Tycker att Ryssland bör dela sig ännu mer än vad de gjorde efter Sovjet, landet skulle nog må bra av att vara mindre.
Tycker att det var dålig stil av dem att atombomba så mycket som de gjorde under Sovjet tiden. USA höll sig nästan enbart till ett ställe medans Sovjet/Ryssland kastade bomber lite var som i sitt land.

Ja, sålänge maten är smaklig går det bra!
Ingen
Lägenhet just nu, kanske ett hus men tvivlar på att jag skulle vilja bo i hus här i Sverige, men kanske.
Stockholm tror jag.


   
SvaraCitera

1.Om vadå? Inte säker på vad som menas men here goes... nothing!

Gillar att Ryssland är så stort och ändå har rätt varierande natur. Tycker att det är synd att allt har fokuserats på västryssland medans alla städer och byar mot öster är i förskräckligt dåligt skick. Men det är kanske svårt att hantera en sådan stor landmassa och få det bra överallt. Västryssland är väl inte "bra" heller när det kommer till hur man bor och lever, men bra mycket bättre än många förhållanden i öster.

Tror att Ryssland har rätt bra fiskevatten pga ganska glest befolkat mot öster/Sibirien och därmed tämligen ostört fiskevatten osv... Skulle nog ändå inte våga resa där själv pga lär säkert stöta på farliga djur.

När det kommer till maten så vet jag faktiskt inte mycket, men pga att Ryssland har blivit mer öppet och länder importerar så mycket mer idag än förr så är det väl inte så mycket mat som är specifikt rysk-mat längre.

Tycker att det är bra att kommunism upphört även om det kanske fortfarande finns politiker med den synen. Vet knappt någonting om politik själv så det kanske var bra med kommunismen men många jag pratat med som kommit hit/flytt till Sverige hade det väldigt dåligt i Ryssland förr, förhoppningsvis bättre nuförtiden. Tycker att Ryssland bör dela sig ännu mer än vad de gjorde efter Sovjet, landet skulle nog må bra av att vara mindre.

Tycker att det var dålig stil av dem att atombomba så mycket som de gjorde under Sovjet tiden. USA höll sig nästan enbart till ett ställe medans Sovjet/Ryssland kastade bomber lite var som i sitt land.

Deras militär är stor vilket jag inte gillar särskilt.

Politik vet jag inte så mycket om men den går väl att förbättra likaså som i alla andra länder, mer eller mindre.

Skolorna verkar blivit bättre än förr också, Sovjettidens slut innebar ju många förändringar. 

Det verkar vara mycket stök och så på vägarna som man brukar se när de filmat ^^ Vet ej om det är så mycket stökigare än annanstans eller om de bara har fler kameror i sina bilar, men det verkar ändå vara ganska så mycket. Mycket alkohol och vårdslöshet verkar det som.

2.Ja, sålänge maten är smaklig går det bra!
3.Ingen
4.Lägenhet just nu, kanske ett hus men tvivlar på att jag skulle vilja bo i hus här i Sverige, men kanske.
5.Stockholm tror jag.
-------------------------------------------------------
1-Var bor du helst i för någon miljö/biom?:
träsk, prärie, savann, varmöken, polaröken, taiga, fjäll, berg, på en ö, djungel, tundra osv...

2-Vilket instrument tycker du låter bäst?
gitarr, triangel, maracas, harpa, trummor, guzheng, orgel, tvärflöjt, tuba, piano, okarina, osv...

3-Vad för huvudbonad gillar du mest? Beror väl såklart på väder osv, men överlag.
monopolgubbehatt, mössa, keps, findamhatt, pannband, luva, hjälm, basker osv...

4-Favoritchipssmak?
grill, dill, chili, gräslök, peppar, örter, lök, vinäger osv...

5-Betalar du helst med kontant eller kort?


   
SvaraCitera

Hando: 1. Vill du att vi upptäcker utomjordligt liv eller ser du hellre att vi är ensamma i universum?
2. Skulle du kunna tänka dig vara elitsoldat?
3. Hur skulle du helst vilja att utomjordingar ser ut? Humanoida Greys, intelligenta insekter, eller någon sorts livsform?
4. Vilket är -enligt dig- det mäktigaste imperium som existerat?
5. Om du fick vara USAs president för en dag, vilken handling skulle bli din första?

ups jag missförstod förlåt.. Gör som min instruktör sa gör om gör rätt:

1. Vill du att vi upptäcker utomjordligt liv eller ser du hellre att vi är ensamma i universum?:
Lite sällskap skulle inte skada 😉

2. Skulle du kunna tänka dig vara elitsoldat?
Yes, Ska ju bli Amfibieskyttesoldat (det är ju nästan en elit)

3. Hur skulle du helst vilja att utomjordingar ser ut? Humanoida Greys, intelligenta insekter, eller någon sorts livsform?
Humanoida Greys helt klart dom är ju jätte söta (vill ha en haha) 

4. Vilket är -enligt dig- det mäktigaste imperium som existerat?
Kalmarunionen haha 

5. Om du fick vara USAs president för en dag, vilken handling skulle bli din första?
Donera ALLA pengar till svenska försvarsmakten 


   
SvaraCitera

1. Fjäll tror jag, men det är inte helt självklart. Djupa, orörda skogar är också högt upp på listan.
2. Trummor kanske, men det beror ju såklart på många faktorer såsom till exempel vem som spelar och vad som ackompanjerar det. Piano gillar jag också.
3. Om jag själv ska ha på mig det så blir det nog mössa. Kan uppskatta trevliga hattar på rätt person, dock.
4. Svår fråga, jag har nog inte riktigt någon favorit om jag ska vara helt ärlig. Faktumet att jag inte äter särskilt mycket chips bidrar nog till det.
5. Kontant, gillar bland annat inte hur mycket information som lagras vid kortköp och hur mycket tillit man sätter till och makt man ger till en tredje part då man brukar kort.
--
1. Om du skulle vara bonde och skulle vara tvungen att välja endera, skulle du välja att bara odla växter eller bara ha djur?
2. Vilka färger har de sockor du har på tid för det mesta?
3. Vilken mat är din favoritmat och vilka associationer ger den dig?
4. Vilken typ/vilka typer av skor har och använder du?
5. Är det moraliskt rätt att aktivt döda en främling för att rädda två? Om ja, är det även rätt att döda ett barn för att rädda två gamla människor?


   
SvaraCitera
Hando

1. I mitt tycke egocentrerad, lat och bortskämd. Typ "Reser jag dit kan jag få JÄTTEMÅNGA likes på min selfie där" eller att en del verkar vara rädda för att jobba, hjälper inte till hemma, liksom ingen jävlar anamma i dem. Säkert många generationer som tycker precis likadant om den yngre, men det är vad jag tycker om min generation ungdomar och delvis den som kommer efter. (Är det generation X som den kallas eller? Skeptisk)

2. Väldigt svårt att spekulera i. Vågar faktiskt inte chansa på något av alternativen. Förhoppningsvis har den lärt sig av tidigare och leder mot stordåd.
Men kan också vara nästa Pol Pot som växer upp nu. Rullar ögonen

3. Gick Energi.

4. Inget lätt val. Är verkligen inte pro-amerikansk men kan inte ryska. (Fast kanske kommer långt på "Cyka blyat" och "Idi nahui"?)
USA verkar ha bättre möjligheter till ett liv ganska jämlikt i Sverige, men deras sjukvård är åt helvete.
Ryssland har så vackra damer och lite lättsammare inställning till saker. Men deras vodkakultur och alla dash cams man sett avskräcker en.
Äsch. Får väl bli USA under protest och skjuter skallen av mig själv om jag bryter armen.

5. Kanske, då skulle nog inte engelsmännen varit så uppstudsiga och självgoda senare om de fick på nöten av sin ärkefiende. 

1. Engagerar du dig i välgörenhet?
2. Vad tycker du om de höga lönerna som Röda Korsets chefer får?
3. Är det, enligt dig, moraliskt fel att äga ett riktigt kranium från en människa?
4. Om någon erbjöd dig att sätta dig i stasis, skicka upp dig i omlopp runt Jorden  i 250 år för att sedan komma ner igen, väcka dig och bevittna människans utveckling, hade du tackat ja?
5. Vad tycker du om den "intellektuella vänstern" som Jan Guillou hävdar sig vara med i?


   
SvaraCitera

1: En person som identifierar sig, eller av andra identifieras, med den etniska folkgruppen svenskar.
2: Historia.
3: Vänster.
4: Auktoritär.
5: Fascist.

1: Bästa filmen?
2: Dricker du alkohol?
3: Paradise Hotel eller SVT Nyheter?
4: Uppsats eller prov?
5: Skall nekrofili legaliseras?


   
SvaraCitera