Aviseringar
Rensa alla

Svårare att bygga muskler som lång?


Ämnesstartare

Har folk som är långa svårare att bygga musler / gå upp i vikt, en vad medelånga / korta har?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej det har de inte. Så, lås tråd.

Men det tar längre tid innan det syns, gentemot kortare.


   
SvaraCitera

förstår inte varför de skulle ha det.


   
SvaraCitera

nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men de ser smalare ut


   
SvaraCitera

vikingline:

Har folk som är långa svårare att bygga musler / gå upp i vikt

Det stämmer. Det är olika typer av ämnesomsättning som gör skillnaden. Dels har det har med sk röda och vita muskelceller att göra. Folk som är långa och magra har ofta ett överskott på röda muskelceller som kan lagra syre och förbränner fett för att hålla kroppstemperaturen uppe.

Folk som är lite mulliga har ett överskott på vita muskelceller och måste idka fysiskt arbete för att göra av med kalorier och syddar kroppen mot kyla genom att bygga upp ett fettlager.

Lite enkelt förklarat kanske men det är skillnad mellan olika individer. Själv är jag lång och mager. Jag kan genom träning bygga upp en bra styrka, eller snarare uthållighet i musklerna men dom växer inte i volym. Ändå kan jag vinna i armbrytning mot betydligt mer muskulösa individer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja för just armbrytning var ju ett bra exempel att ta me..[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är lång, jag har bara 4 synandes magrutor, sen kommer lite fleesk som täcker dom sista 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(193 cm lång)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pimpboi93:

jag är lång, jag har bara 4 synandes magrutor, sen kommer lite fleesk som täcker dom sista 😛

Har ingenting me att du är lång å göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hurricane:

Jag kan genom träning bygga upp en bra styrka, eller snarare uthållighet i musklerna men dom växer inte i volym. Ändå kan jag vinna i armbrytning mot betydligt mer muskulösa individer.

Då ska du kanske utmana de muskulösa individerna i en sport där styrkan är avgörande istället. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä har dom la inte?


   
SvaraCitera

Nej, men det syns bara inte lika tydligt på långa personer.
De flesta bodybuilders i proffsnivå är runt 170-180 cm.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera