Aviseringar
Rensa alla

Svårare med nya betygssystemet?


Ämnesstartare

Alla väser ut sin vrede till det nya betygssystemet.. Glatt skålande Hur går det för er? Skulle vilja ett hum på vad folk snittar i betygen nu? Går i ettan på gymnasiet..


   
Citera

Bajs. Men det ser ljust ut ändå. 


   
SvaraCitera

Jag gillar det nya systemet mycket. Jag snittar A i det mesta jag läst, förutom engelskan som blev ett B. Men det kommer jag läsa upp till hösten, och då lär jag väl snitta A som helhet. Känns skönt att ha jobbet gjort så att man slipper läsa upp sen.


   
SvaraCitera

Tror det fortfarande hänger mkt på lärarna, vissa är snällare än andra. 


   
SvaraCitera

Svårare att få A än MVG Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Tror det fortfarande hänger mkt på lärarna, vissa är snällare än andra. 

Det är min uppfattning också. Våra lärare är ovanligt stränga och tolkar betygskriterierna som Jehovas vittnen tolkar Bibeln... 


   
SvaraCitera

overthinking : Våra lärare är ovanligt stränga

Det kan vara till fördel för vissa mönsterelever! Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja både och. Jag hade ex glömt att göra min senast källkritiska diskussion nyanserad. Det vill säga skriva så här " Ur ett historiskt perspektiv så kommer jag ha nytta av den här inforamtionen pga ........" etc. Jag fick då ett C på detta moment. Har A i allt annat inom samhällsvetenskapen och kommer nu få ett C.... !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det kan vara till fördel för vissa mönsterelever! Söt

Ja både och. Jag hade ex glömt att göra min senast källkritiska diskussion nyanserad. Det vill säga skriva så här " Ur ett historiskt perspektiv så kommer jag ha nytta av den här inforamtionen pga ........" etc. Jag fick då ett C på detta moment. Har A i allt annat inom samhällsvetenskapen och kommer nu få ett C.... !


   
SvaraCitera

overthinking : Har A i allt annat inom samhällsvetenskapen och kommer nu få ett C.... !

Jag hade fått F i allt. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag hade fått F i allt. Cool

Skiter du i skolan, svårigheter eller allmänt dålig? Cool


   
SvaraCitera

overthinking : Skiter du i skolan, svårigheter eller allmänt dålig?

"Allmänt dålig", hahahah! Vad innebär det? Är man inte dålig om man har svårigheter? 
Jag har ett stort ointresse för vissa ämnen, antingen skall jag ha A i allt, eller så får det kvitta.  A i de ointressanta ämnena är ju i princip omöjligt, ett jävla E är på gränsen till omöjligt. 


   
SvaraCitera

Det är väl okej. Bättre än MVG/VG/G-systemet tycker jag 


   
SvaraCitera

Chibibbi:
Jag gillar det nya systemet mycket. Jag snittar A i det mesta jag läst, förutom engelskan som blev ett B. Men det kommer jag läsa upp till hösten, och då lär jag väl snitta A som helhet. Känns skönt att ha jobbet gjort så att man slipper läsa upp sen.

Lol engelska är bland de enklaste ämnena? Och det är precis därför jag inte gillar det nya betygsystemet. Vadå läsa upp ett B till A ? Får du över F (alltså godkänt) första gången ska du fan inte ha nån jävla kompleteringsrätt. Jag förstår att B inte är ditt slutbetyg men det finns andra fall där man kan få ett C och woops så fick man A. Detta brukar gå enklare på de privata skolorna....


   
SvaraCitera

djupaste: Lol engelska är bland de enklaste ämnena?

Tror du alla människor fungerar lika eller?? Sover


   
SvaraCitera