Aviseringar
Rensa alla

Svåraste mattekursen? Fysik svårast av allt?


Ämnesstartare

Undrar bara en grej eftersom det alltid är intressant o veta vad folk tycker :P. Vilken mattekurs tyckte ni var svårast resp. lättast av A, B, C och D? Själv om jag ska vara helt ärlig så tyckte jag att matte B var sjukt svårt O_O och att Matte C var enklast av alla, fattade man derivata fattade man allt lixom. Skillnaden mellan A och B var så stor att man inte ens var beredd på det :O. Och är det bara jag som tycker att Matte är så sjukt mkt enklare än Fysik och att Fysik är det svåraste av allt? XD


   
Citera
Ämnesetiketter

tror du tycker fel


   
SvaraCitera

gianki:

Och är det bara jag som tycker att Matte är så sjukt mkt enklare än Fysik och att Fysik är det svåraste av allt? XD

ja...
XD


   
SvaraCitera

E var svårast
C var lättast


   
SvaraCitera

gianki:

Och är det bara jag som tycker att Matte är så sjukt mkt enklare än Fysik och att Fysik är det svåraste av allt?

Nej, jag håller med.


   
SvaraCitera

Infraröd:

C var lättast

seriöst A var ju överlägset lättast


   
SvaraCitera

A var segast, E roligast.


   
SvaraCitera

gianki:

matte B var sjukt svårt O_O

Nej, alltså jag tycker B var way mycket lättare än A. Iaf matte 3000, som vi läste(och de flesta). Det var liksom bara mer logiskt än A, och färre kapitel


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

seriöst A var ju överlägset lättast

Vet inte. Tentade av den i nian... var samma saker som i nian typ, tråkiga, jobbiga.


   
SvaraCitera

gianki:

Och är det bara jag som tycker att Matte är så sjukt mkt enklare än Fysik och att Fysik är det svåraste av allt?

Håller med. Fysik är bara så abstrakt. Matte kan man relatera till och koppla ihop med mycket.


   
SvaraCitera

jordgubbsflickan:

Fysik är bara så abstrakt. Matte kan man relatera till och koppla ihop med mycket.

Tycker det är lite tvärtom.


   
SvaraCitera

jordgubbsflickan:

Håller med. Fysik är bara så abstrakt. Matte kan man relatera till och koppla ihop med mycket.

Tycker inte så.
Matte är lätt för det är ett språk. Fysik är svårt för att det är jobbiga uppgifter man måste tänka i huvudet, så kör A mot B och vinkel hit och dit och blablabla. [sad]


   
SvaraCitera

Alltså egentligen. "Inget är svårt, det är bara ovant".
När man vänjer sig vid något, så blir det ju lätt. Men det kan ta en evigheters tid innan man gör det. Det är alltid lite svårt att lära sig nya saker. Som typ cykla när man var liten, men nu är det superlätt.


   
SvaraCitera

gianki:

Vilken mattekurs tyckte ni var svårast resp. lättast av A, B, C och D

Jag tyckte nog att E var enklast, men efter den kom nog C. Svårast var väl antagligen D, inte för att den egentligen är svår i sig, utan bara för att det är ganska mycket nytt. På sätt och vis var väl ändå kanske A-kursen svårast eftersom man hade så oerhört bristande kunskaper från högstadiet, men jag vet inte riktigt.

gianki:

Och är det bara jag som tycker att Matte är så sjukt mkt enklare än Fysik och att Fysik är det svåraste av allt? XD

Fysikkurserna på gymnasiet tyckte jag var de enklaste kurserna som vi läste, speciellt B-kursen. Dock vet jag att fysik kan bli bra jävla svårt, då det krävs att man kommer ihåg mycket mer än i matten. Sedan tror jag att det beroer lite på hur lätt man har för matte. Har man ganska lätt blir nog fysiken desto enklare, men om man har svårare för matten lär fysiken vara jobbig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matematik D var svårast, A enklast.


   
SvaraCitera