Aviseringar
Rensa alla

Svårt att andas


Ämnesstartare

Hur gör man det lättare att andas när man har ångest?Har sjukt svår fobi mot att somna med ångest då jag tror att man kan kväva sig själv i sömnen av andnöden man kan få,självklart vet jag tekniskt sett att det inte går för man lugnar ner andningen etc när man somnat.[sad]

Hur gör man för att andas lättare och vilken position är det lättast att andas i när man sover så man kan försöka somna även man är paranoid och tror man kommer kväva sig själv i sömnen via ångestrelaterade andningsproblem?


   
Citera

Tözen:

kväva sig själv i sömnen via ångestrelaterade andningsproblem?

Hur i helsike lyckas du somna med ångest[confused] En av anledningarna till att jag inte kan sova.

Kroppen har som reflex att andas så du behöver inte oroa dig, annars vaknar du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

Hur i helsike lyckas du somna med ångest

man somnar av utmattning tillslut?nån gång måste man somna mer eller mindre av egen vilja

too_bored_to_die:

annars vaknar du.

är d verkligen säkert?har alltid varit nojjig över att sluta andas i sömnen och särskillt när d är svårt innan


   
SvaraCitera

Tözen:

är d verkligen säkert?har alltid varit nojjig över att sluta andas i sömnen och särskillt när d är svårt innan

om du inte får luft så vaknar du av reflex om du inte svimmat förstås.

Tözen:

man somnar av utmattning tillslut?nån gång måste man somna mer eller mindre av egen vilja

ungefär som att gråta sig till söms, du somnar ju inte under ångestattacken. När man har ångest så bankar hjärtat sanslöst mycket om du inte märkt av det, går inte att somna förens det är över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

När man har ångest så bankar hjärtat sanslöst mycket om du inte märkt av det, går inte att somna förens det är över.

Ångest och panikångest är väl iofs inte riktigt samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

ungefär som att gråta sig till söms, du somnar ju inte under ångestattacken. När man har ångest så bankar hjärtat sanslöst mycket om du inte märkt av det,

nej,man kan inte somna mitt under[confused]men även dom fysiska "symptomen" har lagt sig så kan tankarna som ger en ångest ligga kvar och trycka,bara för hjärtat har slutat slå mycke betyder d inte att ångesten är över.

too_bored_to_die:

om du inte får luft så vaknar du av reflex om du inte svimmat förstås.

jag venne,finns ju folk som har andningsnöd och slutar andas flera gånger på en natt när dom sover,prata med en för nåra dar sen :S

+man behöver inte ha alla symptom samtidit utan man kan ha "ångesttänket" etc i huvet och ha andnöd,d betyder inte att man har kraftigt höjjd hjärtfrekvens,alla ser inte ut exakt lika och ångest ter sig lika på olika personer vid olika tillfällen.

men d va inte d som va diskussionsämnet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ångest och panikångest är väl iofs inte riktigt samma sak.

tackar,bara för man har ångest behöver inte 90% sitta fysiskt,som sagt,skillnad på "bara" ångest och panikångest.


   
SvaraCitera

Tözen:

tackar,bara för man har ångest behöver inte 90% sitta fysiskt,som sagt,skillnad på "bara" ångest och panikångest.

mediakatt:

Ångest och panikångest är väl iofs inte riktigt samma sak.

Inte så jag menar [tired] hjärtat slår ju ganska mycket snabbare när man oroar sig för saker innan man ska sova, än när slappnar av och är nöjd som en 9åring i regnbågslandet.


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

Inte så jag menar [tired] hjärtat slår ju ganska mycket snabbare när man oroar sig för saker innan man ska sova, än när slappnar av och är nöjd som en 9åring i regnbågslandet.

och man somnar inte förens hjärtat saktat ned och all ångest fysiskt borta, det jag ville säga [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

Inte så jag menar

som sagt,nån gång måste kroppen få sova och den kan somna även med ångestkänslorna i bakhuvet + alla har inte exakt alla/samma symptom vid ångestattacker och särskillt inte samma symptom vid varje tillfälle,bara för du inte kan somna så är d ingen garanti för att andra inte kan somna så småningom även ångesten ligger kvar,nån gång måste man,men d är of topic.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

h all ångest fysiskt borta, det jag ville säga

ja?man kan somna med ångest men då kanske inte med dom grövsta fysiska tecknena,så vad tjafsar du om? ge konkreta tips istället,skulle uppskattas.


   
SvaraCitera

Tözen:

ja?man kan somna med ångest men då kanske inte med dom grövsta fysiska tecknena,så vad tjafsar du om? ge konkreta tips istället,skulle uppskattas.

När man sover andas kroppen normalt av reflex [no-no]
har du fel på dina reflexer så ska du gå till doktorn istället för att var bitter [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

Inte så jag menar hjärtat slår ju ganska mycket snabbare när man oroar sig för saker innan man ska sova, än när slappnar av och är nöjd som en 9åring i regnbågslandet.

Jo, visst, men vid mer generell ångest så har man ju vanligtvis inte hjärtklappning, vilket det lät som att du menade. Men ja.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jo, visst, men vid mer generell ångest så har man ju vanligtvis inte hjärtklappning, vilket det lät som att du menade. Men ja.

Jag tänkte inte på hjärklappning när jag skrev[tard] jag förtjänar mitt dåliga betyg i svenska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

Jag tänkte inte på hjärklappning när jag skrev jag förtjänar mitt dåliga betyg i svenska.

Såja, det är okej. Svenska är överskattat som skolämne.


   
SvaraCitera