Aviseringar
Rensa alla

Svårt att få jobb pga. "dålig uppväxt"


Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men asså ingen arbetsgivare skulle kunna även om de ville. och vilket fall så är det inget någon arbetsgivare gör så du behöver inte oroa dig liks[party]

kan inte företaget få dig att lämna ut den då? precis som man "frivilligt" lämnar ut polisregister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

kan inte företaget få dig att lämna ut den då? precis som man "frivilligt" lämnar ut polisregister?

tvivlar starkt på att något seriöst företag skulle göra detta dock. och skulle de göra det är det ju bara att söka ett annat jobb ist..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

tvivlar starkt på att något seriöst företag skulle göra detta dock.

tror jag nu förutser den mörka framtiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä verkligen inte. Jag vet dock inte hur det är om man blivit tvångsintagen eller någonting sådant, men annars så har de ju bara tillgång till de dokument som du förser dem med, däribland polisregister om de kräver det.


   
SvaraCitera

dazed:

nej dom behöver du väl inte visa upp i dagsläget iaf, om några år blir det säkert så dock, personlig integritet är ganska oviktigt för arbetsgivare och politikerpack.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

tvångsintagen

Till jobb? Eller va? förstår inte :O

isola:

men annars så har de ju bara tillgång till de dokument som du förser dem med, däribland polisregister om de kräver det.

Vadå, så om man har typ 2 prickar i registret vet inte arbetsgivarna det? verkar ju stört: anställa en kriminell...
Förstår inte riktiigt


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Vadå, så om man har typ 2 prickar i registret vet inte arbetsgivarna det? verkar ju stört: anställa en kriminell...

Arbetsgivaren kan ju be att få ett utdrag ur polisregistret om så önskas. Det är lite skumt attt vägra ge sitt polisregister till arbetsgivaren så i praktiken kan dom kräva det av dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arbetsgivarna i de flesta fall inget med ditt liv att göra. Det handlar inte om vad du har varit med om tidigare, utan hur bra du jobbar när du väl är där [smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Arbetsgivaren kan ju be att få ett utdrag ur polisregistret om så önskas. Det är lite skumt attt vägra ge sitt polisregister till arbetsgivaren så i praktiken kan dom kräva det av dig.

Ja, tänkte väl att det var så. Utifrån förgående svar fick jag för mig att det var totalt hemligstämplat och ingen fick se det.
Men, antar att detta endast gälle rpolisregister och inget annat typ av register... Är mitt antagande korrekt elleer?

Nonoton:

Det handlar inte om vad du har varit med om tidigare, utan hur bra du jobbar när du väl är där .

haha oj, ja! så är det ju! Gud, att jag inte tänkte på det :p känner mig dum nu... Skyller på att folk hjärntvättat mig med deras överreagerande:$


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Men, antar att detta endast gälle rpolisregister och inget annat typ av register... Är mitt antagande korrekt elleer?

Ingen arbetsgivare kan snoka reda på någon journal, polisregister eller liknande utan din vetskap (möjligen om du söker jobb på Säpo eller liknande). Däremot antar jag att en arbetsgivare kan fråga om att få se lite vad som helst, något som du själv får begära ut och ta med, dock har jag aldrig hört om någon som vill se din läkarjournal från högstadiet/gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

vetskap

ty!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Till jobb? Eller va? förstår inte :O

Najnaj ingen kan fysiskt tvinga dig att jobba, menade på psyket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera